EPN-V2

MABIO4400 Genomisk analyse Emneplan

Engelsk emnenavn
Genomic Analysis
Studieprogram
Enkeltemner knyttet til Masterstudium i helse og teknologi – spesialisering i biomedisin
Masterstudium i helse og teknologi – spesialisering i biomedisin
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2018/2019
Emnehistorikk

Innledning

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges i emnet:

  • Individuell refleksjonsnotat knyttet til emnet. Refleksjonsnotatet skal være forankret i relevant teori for emnet, omfang 1200 ord +/- 10 %

Krav om obligatorisk tilstedeværelse

Det er krav om 80 % tilstedeværelse på samlingene (dette inkluderer fellesundervisning og læringsgrupper). I læringsløpet skal studentene dele erfaringer og faglig kompetanse med hverandre, slik at mangfold og variasjon i fagbakgrunn og erfaringer utnyttes som ressurs for gjensidig læring. Denne typen faglig aktivitet kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere.

Studenter som overstiger fraværskvoten på 20 %, på grunn av gyldig dokumentert fravær, vil kunne få alternative oppgaver. Slike alternative oppgaver gis ikke studenter som har fravær som overstiger 40 %, uansett fraværsgrunn.

Forkunnskapskrav

Fagtekst - kunnskaps- og forskningsoversikt. Studentene skal, individuelt utforme en fagtekst som gir en kunnskaps- og forskningsoversikt over det yrkespedagogiske feltet de siste 10-20-årene i Norge, Norden og gjerne med blikk til internasjonal forskning. Omfang 2500 ord +/- 10 %.

Ny/utsatt eksamen

  • dersom fagteksten vurderes til ikke bestått, kan det leveres en omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang. Ved senere forsøk må det skrives ny oppgave

Læringsutbytte

Alle tilgjengelige hjelpemidler er tillatt, men det forventes at studentene benytter korrekt kildehenvisning og referanseteknikk.

Arbeids- og undervisningsformer

Eksamen vurderes til Bestått/ikke bestått.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

Vurdering og eksamen

I dette emnet får studentene en bred innsikt i yrkespedagogisk forsknings- og utviklingsarbeid på masternivå. Studentenes egen erfaring med arbeidsprosesser og arbeidsoppgaver i eget yrke gir grunnlag for å bruke erfaringslæring som perspektiv på læring og som grunnlag for forsknings- og utviklingsarbeid. Emnet inneholder også arbeid med samarbeidslæring, dialog og yrkesetiske og forskningsetiske problemstillinger. Studiet er praksisorientert i den forstand at studentene oppfordres til å prøve ut ny kunnskap i praksis og gjerne knytte det til problemstillinger som er aktuelle for egne erfaringer fra arbeidslivet.

Hjelpemidler ved eksamen

Ingen

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F

Sensorordning

En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene