EPN-V2

M5GNO1100 Norsk, emne 1 Emneplan

Engelsk emnenavn
Norwegian, Subject 1
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk
Timeplan
  • Forkunnskapskrav

    Ingen.

  • Læringsutbytte

    Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har omfattande kunnskap om språket som system og språket i bruk, og språket som tolkingsreiskap og forståing
    • har omfattande kunnskap om norsk som første- og andrespråk
    • har kunnskap om nasjonale minoritetsspråk og om nabospråk
    • har kunnskap om gjeldande normering for nynorsk og bokmål
    • har kunnskap om språklæring og språkutvikling inkludert begynnaropplæring i lesing og skriving
    • har brei kunnskap om lese- og skriveopplæring på mellomtrinn og ungdomstrinn og om utvikling av elevanes skriveferdigheiter inkludert digitale ferdigheiter

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan analysere variert norsk språk og språkbruk og gjere greie for faglege val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling
    • kan bruke kunnskap om grammatikk, språk og tekst i analyse, respons og vurdering av munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, også mellomspråkstekstar
    • kan kjenne att teikn på lese- og skrivevanskar
    • meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
    • kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar
    • kan skrive fagtekstar på nynorsk og bokmål
    • kan rettleie elevar i ulike former for skriftleg argumentasjon og retorikk for å fremje læring
    • har kunnskap om gjeldande reglar for norsk som opplæringsmål og undervisningsspråk

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan legge til rette for at elevane utviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
    • kan formidle fagstoff om språk i relevante uttrykksformer
  • Innhold

    Språk er grunnleggande for tenking og handling, og er sentral i danning av mennesket og i formidling. Emne 1 gir systematisk kunnskap om å forstå og formulere samanhengar mellom språk og læring, og øvingar i å grunngje og nytte denne kunnskapen inngåande og kritisk. Ulike skrivehandlingar blir sett i samanheng med sentral teoretisk kunnskap og funksjonelle didaktiske perspektiv for å skape situasjonar for læring i ulike meiningsberande kontekstar.

    • Språket som system og språket i bruk
    • Norsk språk i eit kontrastivt perspektiv
    • Språkutvikling og språklæring (særleg knytt til metaspråkleg medvit og skriveutvikling)
    • Nynorsk og bokmål
    • Språkdidaktikk, nynorsk- og bokmålsdidaktikk
    • Elevtekstanalyse og -vurdering
    • Skriving i ulike sjangrar
    • Skrivestrategiar og teoriar om skriving
    • Retorikk (knytt til skriving)
  • Arbeids- og undervisningsformer

    Sjå fagplanen.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.

    • Individuell logg etter undervisning. Målet er refleksjon over fagstoffet. Målform: valfri. Omfang: 2 loggar med omfang på 800 ord +/- 10 % per logg. Kommentar frå faglærarar.
    • Prøver om språk. Ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i grunnleggande grammatikk-kunnskap (fonologi, morfologi og syntaks) og ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i nynorsk formverk. Målet for prøvene er å dokumentere språkmeistring. Omfang: Inntil ein time per prøve.
    • Elevtekstanalyse. Målet er å øve opp ferdigheiter i vurdering av elevtekstar. Målform: nynorsk. Omfang: 2000 ord +/- 10 %. Kommentar på utkast frå faglærar.
  • Vurdering og eksamen

    Individuell skriftleg eksamen under tilsyn. Omfang: seks timar. Vekt på språk, læring og danning.

    Målform: Valfri.

    Ny/utsett eksamen blir gjennomført som ved ordinær eksamen.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    Ordbok og gjeldande læreplan for grunnskulen.

  • Vurderingsuttrykk

    Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.

  • Sensorordning

    Det blir nytta intern og ekstern sensor.