EPN-V2

M5GNO1100 Norwegian, Subject 1 Course description

Course name in Norwegian
Norsk, emne 1
Study programme
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Curriculum
FALL 2017
Schedule
Course history

Required preliminary courses

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningen i emnet.

Learning outcomes

Emnet omfatter følgende temaer:

  • Det flerkulturelle samfunnet, samer og nasjonale minoriteter
  • Religions- og livssynskunnskap
  • Profesjonsforståelse, profesjonsetikk og etisk teori
  • Høytids - og fortellingsdidaktikk og filosofiske samtaler
  • Grunnleggende samfunnsteori
  • Velferdsstaten
  • Likestilling og ikke-diskriminering
  • Familie barn og oppvekst, og foreldresamarbeid
  • Demokrati og menneskerettigheter
  • Forbruk og bærekraftig utvikling
  • Barns sorg

Content

Språk er grunnleggande for tenking og handling, og er sentral i danning av mennesket og i formidling. Emne 1 gir systematisk kunnskap om å forstå og formulere samanhengar mellom språk og læring, og øvingar i å grunngje og nytte denne kunnskapen inngåande og kritisk. Ulike skrivehandlingar blir sett i samanheng med sentral teoretisk kunnskap og funksjonelle didaktiske perspektiv for å skape situasjonar for læring i ulike meiningsberande kontekstar.

  • Språket som system og språket i bruk
  • Norsk språk i eit kontrastivt perspektiv
  • Språkutvikling og språklæring (særleg knytt til metaspråkleg medvit og skriveutvikling)
  • Nynorsk og bokmål
  • Språkdidaktikk, nynorsk- og bokmålsdidaktikk
  • Elevtekstanalyse og -vurdering
  • Skriving i ulike sjangrar
  • Skrivestrategiar og teoriar om skriving
  • Retorikk (knytt til skriving)

Teaching and learning methods

Må handsamas

Course requirements

Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.

  • Individuell logg etter undervisning. Målet er refleksjon over fagstoffet. Målform: valfri. Omfang: 2 loggar med omfang på 800 ord +/- 10 % per logg. Kommentar frå faglærarar.
  • Prøver om språk. Ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i grunnleggande grammatikk-kunnskap (fonologi, morfologi og syntaks) og ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i nynorsk formverk. Målet for prøvene er å dokumentere språkmeistring. Omfang: Inntil ein time per prøve.
  • Elevtekstanalyse. Målet er å øve opp ferdigheiter i vurdering av elevtekstar. Målform: nynorsk. Omfang: 2000 ord +/- 10 %. Kommentar på utkast frå faglærar.

Assessment

Individuell skriftleg eksamen under tilsyn. Omfang: seks timar. Vekt på språk, læring og danning.

Målform: Valfri.

Ny/utsett eksamen blir gjennomført som ved ordinær eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Ordbok og gjeldande læreplan for grunnskulen.

Grading scale

Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.

Examiners

Det blir nytta intern og ekstern sensor.