Programplaner og emneplaner - Student
M5GNO1100 Norwegian, Subject 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk, emne 1
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
FALL 2017
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningen i emnet.
Learning outcomes
Emnet omfatter følgende temaer:
- Det flerkulturelle samfunnet, samer og nasjonale minoriteter
- Religions- og livssynskunnskap
- Profesjonsforståelse, profesjonsetikk og etisk teori
- Høytids - og fortellingsdidaktikk og filosofiske samtaler
- Grunnleggende samfunnsteori
- Velferdsstaten
- Likestilling og ikke-diskriminering
- Familie barn og oppvekst, og foreldresamarbeid
- Demokrati og menneskerettigheter
- Forbruk og bærekraftig utvikling
- Barns sorg
Content
Språk er grunnleggande for tenking og handling, og er sentral i danning av mennesket og i formidling. Emne 1 gir systematisk kunnskap om å forstå og formulere samanhengar mellom språk og læring, og øvingar i å grunngje og nytte denne kunnskapen inngåande og kritisk. Ulike skrivehandlingar blir sett i samanheng med sentral teoretisk kunnskap og funksjonelle didaktiske perspektiv for å skape situasjonar for læring i ulike meiningsberande kontekstar.
- Språket som system og språket i bruk
- Norsk språk i eit kontrastivt perspektiv
- Språkutvikling og språklæring (særleg knytt til metaspråkleg medvit og skriveutvikling)
- Nynorsk og bokmål
- Språkdidaktikk, nynorsk- og bokmålsdidaktikk
- Elevtekstanalyse og -vurdering
- Skriving i ulike sjangrar
- Skrivestrategiar og teoriar om skriving
- Retorikk (knytt til skriving)
Teaching and learning methods
Må handsamas
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.
- Individuell logg etter undervisning. Målet er refleksjon over fagstoffet. Målform: valfri. Omfang: 2 loggar med omfang på 800 ord +/- 10 % per logg. Kommentar frå faglærarar.
- Prøver om språk. Ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i grunnleggande grammatikk-kunnskap (fonologi, morfologi og syntaks) og ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i nynorsk formverk. Målet for prøvene er å dokumentere språkmeistring. Omfang: Inntil ein time per prøve.
- Elevtekstanalyse. Målet er å øve opp ferdigheiter i vurdering av elevtekstar. Målform: nynorsk. Omfang: 2000 ord +/- 10 %. Kommentar på utkast frå faglærar.
Assessment
Individuell skriftleg eksamen under tilsyn. Omfang: seks timar. Vekt på språk, læring og danning.
Målform: Valfri.
Ny/utsett eksamen blir gjennomført som ved ordinær eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Ordbok og gjeldande læreplan for grunnskulen.
Grading scale
Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.
Examiners
Det blir nytta intern og ekstern sensor.