EPN-V2

M5GMT1100 Mathematics, Subject 1 Course description

Course name in Norwegian
Matematikk, emne 1
Study programme
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
Mathematics, Grade 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Description of integrated courses

Grade scale A - F

Introduction

Emnet omhandler kjennskap til læreryrket og yrkene i utdanningsprogrammet. Det gir innsikt i lovverk og styringsdokumenter, skolens og yrkesopplæringens plass og rolle i kultur og samfunn. Det omhandler også læringsstrategier, yrkesidentitet, yrkesstolthet og yrkesetikk. Faglig innhold vil være forankret i relevant teori om yrkeskunnskap, baseres på observasjon og kartlegging av særtrekk og fellestrekk yrkene imellom, samt analyse av yrkeskompetanse, produksjons- og prosessdokumentasjon av yrkene i utdanningsprogrammet

Required preliminary courses

Generelle opptakskrav for yrkesfaglærerutdanningen.

Learning outcomes

The course offers students an overview of current theory and practice of working in virtual professional teams, particularly in the contexts of technical fields such as engineering, computer science, and other related areas. The course covers principle frameworks, methods, and practical approaches to forming, participating in, and managing virtual teams for professional activity in those fields. Students will conduct and present guided research of best practices in virtual team management.

This course is designed and run in collaboration with Louisiana Technology University.

Content

Two internal examiners. External examiner is used when necessary and appropriate. The exam grade can be appealed.

Teaching and learning methods

No formal requirements over and above the admission requirements.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen i emnet:

Arbeidskrav 1

Består av to deler:

  1. Kartlegging av egen kompetanse. Individuell skriftlig oppgave: Kompetansekartlegging og analyse av yrkesutøvelse og særtrekk i eget yrke. Omfang: 2000 ord +/- 10%.
  2. Individuell plan for studiet med utvidet CV legges vedlagt. Planen favner også om kompetansebehov som avdekkes i arbeidskrav 2.

Hensikten med arbeidskravet er at studenten skal kartlegge egen kompetanse som grunnlag og plan for kompetanseutvikling i aktuelle utdanningsprogrammet.

Arbeidskrav 2

Yrkenes og utdanningsprogrammenes fellestrekk og særtrekk. Skriftlig gruppeoppgave, (i faggrupper med gruppestørrelse fra to til fem studenter): Analyse av særtrekk og fellestrekk mellom yrker som inngår i Vg1 salg, service og reiseliv knyttet til læreplananalyse av gjeldende læreplaner. Omfang: 2000 ord +/- 10%.

Hensikten med arbeidskravet er at studentene skal gå inn i utdanningsprogrammet og belyse kompetansekrav i de ulike yrkene i forhold til sin kompetanse i eget yrke. Arbeid i faggruppa skal bidra til innsikt i gruppedannelser og samarbeid som fremtidig yrkesfaglærer.

* Arbeidskravet kan løses individuelt ved sykdom eller lignende

Arbeidskrav 3

Øvingsoppgave med undervisning av andre. Studenten skal planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere et undervisningsopplegg fra eget yrke i basisgruppe. Omfang: 1500 ord +/- 10%. Det oppfordres til å anvende alternative dokumentasjonsformer, omfang må avklares i samråd med veileder.

Hensikten med oppgaven er at studenten skal undervise andre studenter. Studenten skal erfare hvordan det er jobbe med undervisning sammen med medstudenter. Øvelsen skal danne erfaringsgrunnlag for videre innføring i yrkesdidaktikk. I tillegg skal arbeidet i basisgruppa bidra til innsikt i gruppedannelser og samarbeid som fremtidig yrkesfaglærer.

Arbeidskrav 4

Dokumentasjon og refleksjon fra yrkesfaglig praksis med fokus på særtrekk og fellestrekk, produksjon og prosessdokumentasjon. Som grunnlag for arbeidet benyttes individuell plan som er utarbeidet i forbindelse med arbeidskrav 1 og 2. Det utarbeides en dokumentasjon med refleksjon. Omfang: 800 ord +/-10% pr. yrke.

Hensikten med oppgaven er å tilegne seg yrkesfaglig kompetanse i eget utdanningsprogram.

Arbeidskravene vurderes til "godkjent" eller "ikke godkjent". Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen "ikke godkjent", har anledning til én ny innlevering/utførelse. Studenter må da selv avtale ny vurdering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. For mer utfyllende informasjon om arbeidskrav se programplanen.

Obligatorisk tilstedeværelse

Det er krav om 80 % tilstedeværelse i alle organiserte undervisningsaktiviteter. Studenter med fravær som overskrider 20 % får ikke avlegge eksamen. Gyldig fravær dokumentert ved for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for kravet om deltakelse, men kan etter avtale med og vurdering av faglærer kompenseres med en faglig oppgave. Yrkesfaglige samlinger og aktiviteter på tvers av kull inngår i fraværsprosenten for emnet. For mer utfyllende informasjon om krav til obligatorisk tilstedeværelse se programplanen.

Assessment

The course will use current research into virtual teams from the fields of engineering, technical communication, usability studies, and other related disciplines. To familiarize the students with this research, course readings will include recent research articles from academic and professional journals, alongside a course textbook.

During the 2024-2025 academic year, the course will be offered online (digitally). Given the 7-hour time difference between Oslo and Louisiana, and in line with best teaching practices in communication studies, the instruction to take place asynchronously (in Canvas), with periodic 1-hour long synchronous meetings, in Zoom or Teams.

In line with best teaching practices from the field of professional communication, the following teaching methods will be used (listed here in order of priority and frequency of use):

  • Active learning and flipped classroom methods
  • Peer review and peer-learning
  • Lectures and presentations by instructor(s)

The role of the teacher is to be a facilitator and an expert-coordinator of course work, who guides the students through the content of the course

Students will work in groups throughout the course. The groups will take the project through preliminary steps such as drafting and peer review, and submit the final draft of the text as the final exam.

This course is run in collaboration with Louisiana Technology University. During the 2024-2025 academic year, the course will be offered online (digitally). The majority of the instruction will take place asynchronously (in Canvas), with periodic 1-hour long synchronous meetings, in Zoom or Teams.

Permitted exam materials and equipment

  1. Three written assignments
  1. Weekly reading response and peer-review assignments. A minimum of 75% (9 out of 12) out of the reading response and peer-review assignments must be approved.

Detailed description of all assignments will be provided to the students in Canvas.

Grading scale

The exam will be a ‘capstone’ written report in groups (max 5 students), between 5000 and 6000 words.

Students will be provided with a detailed description of the task. Both the quality of the final text and each student's contribution to the group effort will be assessed.

The exam can be appealed.

New/postponed exam: In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

All members of the group receive the same final grade. Under exceptional circumstances, individual grades can be assigned at the discretion of the Course Coordinator and Head of Studies.

Examiners

All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.