Programplaner og emneplaner - Student
M1KP2100 Læring og vurdering i kroppsøving Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Learning and Assessment in Physical Education
- Studieprogram
-
Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13, kroppsøving og idrettsfag
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om sammenhengen nasjon, stat og integrasjonsproblematikk
- innblikk i motiver for forskjellige oppfatninger av grenser og grensetrekning
- innsikt i sammenhengen mellom nye minoritetskulturer og den opprinnelige majoritetskultur
- forståelse for debatten om integrasjon, parallellsamfunn og «Leitkultur»
Ferdigheter
Studenten
- kan argumentere for forskjellige syn på nasjon, nasjonsdannelse og stat
- har evne til å se forskjellige sider og praksiser i utførelsen av statlige grenseregimer
- har kompetanse til å se utfordringer og muligheter knyttet til nye befolkningssammensetninger og den demokratiske samtalen
Generell kompetanse
Studenten
- forstår betydningen av den enkeltes identitet knyttet til nasjon
- forstår politiske og etiske konsekvenser av stat og grenser
- forstår migrasjonens sosiale og kulturelle virkninger i det flernasjonale samfunn
Forkunnskapskrav
Samlinger, med forelesninger og diskusjoner.
Læringsutbytte
Ingen arbeidskrav eller obligatoriske aktiviteter.
Innhold
Pål Veiden
Arbeids- og undervisningsformer
Se programplanen.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Eksamen i emnet er en individuell skoleeksamen på 5 timer.
Vurdering og eksamen
Ingen hjelpemidler er tillatt.
Hjelpemidler ved eksamen
Ingen hjelpemidler tillatt.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A - F
Sensorordning
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.