Programplaner og emneplaner - Student
M1GP2000 Praksis, 2.år Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Practical Training, 2nd Year
- Studieprogram
-
Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Fagplan
Praksisstudiet vurderes til bestått/ikke bestått.
Ny praksisperiode
Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.
Forkunnskapskrav
Se fagplanen.
Læringsutbytte
Se fagplanen.
Innhold
Det er praksislærer som vurderer praksisperiodene.
Arbeids- og undervisningsformer
Se fagplanen.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se fagplanen.
Vurdering og eksamen
For mer informasjon om veiledet praksisstudier - se programplanen, praksisstudier og nettsiden https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Hjelpemidler ved eksamen
Praksisstudiet er knyttet til innholdet i kunnskapsområdene og relateres til studentenes erfaringsbakgrunn og kompetanse.
Vurderingsuttrykk
Studenten må ha bestått alle emner fra første studieår, og kan maksimalt mangle ett bestått emne fra andre studieår.
Sensorordning
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for årsaker til farmakologisk variasjon og betydningen for effekter og bivirkninger av legemidler
- har inngående kunnskap om legemiddelinteraksjoner, inkludert praktisk håndtering for å forebygge terapiproblemer
- kan gjøre rede for legemiddelbehandling ved utvalgte terapiområder i forhold til gjeldende terapiretningslinjer
- har kjennskap til de vanligste akutte legemiddelforgiftningene
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere farmakologisk behandling og oppfølging av spesielle pasientgrupper som barn, unge, gravide, ammende og eldre
- kan vurdere behandling og oppfølging av pasienter innen utvalgte terapiområder
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende farmakologisk kunnskap for optimal pasientbehandling innen ulike terapiområder
- kan reflektere over riktig legemiddelbruk hos spesielle pasientgrupper