EPN-V2

M1GNO1200 Norsk 1, emne 2 Emneplan

Engelsk emnenavn
Norwegian 1, Subject 2
Studieprogram
Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2018/2019
Timeplan
Emnehistorikk

Fagplan

;The exam in the course is twofold:

1. An oral presentation

The oral presentation has a duration of 15 minutes and will discuss a topic within the subject that the candidate finds relevant. In the oral presentation, the student will discuss his / her experience from the study against theory.

The assessment counts 20 percent of the final grade.

2. Individual assessment of the student in a oral storytelling performance with pertaining oral exams. Three-weeks of preparation time is given. The artistic expression lasts for 20 minutes. The oral exam lasts for 10 minutes. The exam is defined as an oral/practical exam, and cannot therefore be appealed. The assessment of the artistic solo expression with oral exam counts for 80 per cent of the final grade.

Both parts of the exam must be awarded a grade E or better in order for the student to be awarded a final grade. The two parts of the exam in the final exam result in one final grade. This will be stated on the transcript of grades/diploma.

Students who due to valid absence do not take one or several exam parts that make up the ordinary exam, or who are awarded an F in one or more of the exam parts that make up the exam, can register for a resit/rescheduled exam. If the student is taking a rescheduled exam in part 1, the in-depth assignment is written as in the ordinary exam.

If the student is taking a resit exam, the in-depth assignment graded F in the ordinary exam must be significantly reworked/improved - e.g. based on the explanation of grades. If the student is taking a resit/rescheduled exam in part 2, it must be taken pursuant to agreement with the faculty administration. Four weeks’ preparation time is given. The students are responsible for contacting the administration themselves.

Forkunnskapskrav

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

;

Kunnskap

Studenten

  • har grunnleggende kunnskap om barn og unges fysiske og motoriske utvikling og trening av fysiske og koordinative egenskaper
  • har grunnleggende kunnskap om kroppens oppbygning og funksjon relevant for bevegelse og fysisk prestasjon
  • har kunnskap om grunnleggende treningsprinsipper og treningsplanlegging slik disse er relevante for undervisning i kroppsøving og idrettsfag
  • har grunnleggende kunnskap om ulike teoretiske perspektiver innen filosofi, antropologi, sosiologi for forståelsen av på kropp og deres betydning for bevegelsesaktivitet
  • har grunnleggende kunnskap om et utvalg av individuelle bevegelsesaktiviteter
  • har grunnleggende kunnskap om vurdering av medstudenters arbeid og tilbakemeldingspraksiser i akademisk sammenheng

;

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke ulike fagperspektiver i beskrivelse av kropp og bevegelse og identifisere aktuelle problemstillinger knyttet til kropp og bevegelse
  • kan analysere og vurdere elevers ulike motoriske forutsetninger
  • kan foreta enkle organisk-mekaniske analyser av bevegelsesaktiviteter og bruke disse som grunnlag for tilrettelagt / universell undervisning
  • kan bruke relevante treningsprinsipper og treningsmetoder i planlegging og gjennomføring av trening og bevegelseslæring
  • kan kritisk reflektere over ulike kroppsforståelser og deres relevans for selvforståelse og påvirkning på bevegelse- og bevegelseskultur
  • kan bruke kunnskaper om kropp og bevegelse for å tilrettelegge for fysisk aktivitet i gode læringsmiljø for barn og unge
  • kan gi faglig begrunnede kommentarer på medstudenters arbeid

;

Generell kompetanse

Studenten kan

  • reflektere over grunnleggende profesjonsfaglige, didaktiske og pedagogiske temaer spesielt relevante for kroppsøving og idrettsfag skolen
  • reflektere over medstudenters arbeid, vurdere dette og gi faglig begrunnede tilbakemeldinger
  • kan delta i grunnleggende akademiske samtaler, forholde seg til andres innspill og bygge på disse

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har brei kunnskap om metodar i den andre lese- og skriveopplæringa
  • har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
  • har kunnskap om eit utval skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium, med vekt på litteratur for barn og unge
  • har kunnskap om språkleg identitet og litteratur for barn og unge som tematiserer språkleg og kulturell identitet
  • har kunnskap om kartleggingsprøver, nasjonale prøver og læremiddel for 1.-7. trinn, både digitale og andre

Ferdigheiter

Studenten

  • kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling for elevar på mellomtrinnet
  • kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtalar
  • kan bruke kunnskap om kva som kjenneteiknar ulike tekstar og sjangrar i arbeid med munnlege, skriftlege og multimodale tekstar i ulike medium
  • kan bruke ulike metodar i den vidare lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
  • kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til elevar
  • kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre, for elevar på mellomtrinnet
  • meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer

Generell kompetanse

Studenten

  • kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
  • kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale litterære emne, skriving, lesing og munnlege ferdigheiter og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
  • kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag

Innhold

Grade scale A-F.;

Arbeids- og undervisningsformer

Sjå fagplanen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Arbeidskrava må vere godkjende for at studentane skal kunne levere digital skriftleg mappeeksamen i norsk. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.

Vurdering og tilbakemelding

Ei fleirfagleg oppgåve i samarbeid med pedagogikk og elevkunnskap og matematikk på 3000 ord +/- 10 % der studentane arbeider i gruppe med 2-3 studentar med å reflektere over vurderingsformer i tilknyting til matematikk og norsk. Føremålet med arbeidskravet er auka kunnskap om og ferdigheit i vurdering, samt etablering av fagleg grunnlag for å vurdere ulike vurderingsformer kritisk. Studentane hentar empirisk materiale frå praksisskulen når dei er i praksis.

Dersom arbeidskravet ikkje blir godkjent, får studentane ein ny frist til å levere eit nytt forbetra arbeidskrav éin gong.

Målform: Nynorsk.

Skriftleg digital arbeidsmappe

Arbeidsmappa gir tekstgrunnlag for den skriftlege digitale vurderingsmappa til eksamen. Til denne mappa høyrer to lange akademiske tekstar, og to kortare tekstar.

Fire individuelle fagtekstar skrivne på nynorsk på mellom 700 og 2200 ord etter nærare retningslinjer i dokument om skriftleg vurderingsmappe, som også omfattar arbeid med medstudentrespons. Emna for tekstane er henta frå dei norskfaglege emna barnelitteratur, elevtekstanalyse og arbeid med lesing og skriving.

Føremålet med arbeidskrava er å arbeide jamt med utvikling av akademisk skrivekompetanse og å reflektere over aktuelt fagstoff, samt gi tekstar å velje i til den skriftlege digitale vurderingsmappa.

Fristane for innlevering er definerte i undervisningsplanen og i dokumentet om skriftleg vurderingsmappe.

Målform: Nynorsk.

Litterær samtale

Gruppesamtale på om lag 15 minutt om skjønnlitteratur og sakprosa for barn og arbeid med litteratur i klasserommet. Føremålet med arbeidskravet er å vise god kjennskap til tekstpensum i barnelitteratur, evne til refleksjon over litteraturen og arbeid med denne i klasserommet, samt å styrke kompetansen i bruk av litterær samtale.

Fagovergripande tema

I programplanen er det beskrive ulike fagovergripande tema på dei ulike studieåra. Det er krav om deltaking i desse faglege aktivitetane.

Knytt til emne 2 er følgjande faglege aktivitetar:

¿ Akademisk skriving 1 - del 3

Manglande deltaking i faglege aktivitetar nemnd over medfører at studenten ikkje får ta eksamen i det emnet kravet om deltaking er knytt til. Sjukdom fritar ikkje for kravet om deltaking. Studentar som ikkje oppfyller kravet om deltaking, må snarast mogleg ta kontakt med faglærar.

Vurdering og eksamen

Alle hjelpemidler tillatt.

Hjelpemidler ved eksamen

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • is familiar with the art of oral storytelling in different contexts
  • has knowledge of genre characteristics and traditions;
  • is familiar with the distinctive nature of the subject and the opportunities available in various media
  • has knowledge about the use of technology relating to the subject
  • is familiar with international research and development work in the field;

Skills

The student is capable of

  • mastering relevant tools such as presentation, supervision and organisation of oral storytelling in different contexts for different target groups
  • inspiring children, young people and adults with different circumstances (interests, cultural background, etc.) to tell stories
  • applying relevant research
  • documenting and evaluating own artistic work
  • making use of different media and technology in the context of storytelling

General competence

The student

  • has insight into the use of oral storytelling as a method based on educational, ethical and aesthetic criteria
  • is capable of planning and carrying out a process in relation to an artistic expression
  • is capable of communicating important theories, issues and solutions in the field, in writing, orally and digital format

Vurderingsuttrykk

The learning takes place in cooperation with others. It therefore presupposes that the student, in general, is present and familiar with the content of the teaching. The course is highly process-oriented and based on the students' own activity. The course places emphasis on the practical aspects of the field by allowing the student to tell stories and lay the foundations for storytelling situations.

Sensorordning

All coursework requirements and compulsory attendance must be met and assessed to be approved before the students can prepare for the exam.

Coursework requirements

-;;;;;;; Planning, implementation and presentation of 10 hours oral storytelling practice, carried out individually

-;;;;;;; eight informal oral storytelling sessions in the local area and one brief log presented through a digital medium.

-;;;;;;; three oral storytelling storytelling performances in a public context

-;;;;;;; prepare a written note discussing their own experience, as well as observation of storytellers against theory

The coursework requirements are considered approved / not approved. Not approved cousework requirements can be improved and prepared for reconsideration.

;

Compulsory attendance in teaching:

Students can have no more than 20% absence in teaching and supervision situations where there is a requirement for attendance. including:

five storytelling performances with professional storytellers

skills training in oral storytelling

Oral storytelling performances with group work

See the syllabus for more information on compulsory teaching and supervision.