Programplaner og emneplaner - Student
M1GBO5100 Initial Education 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Begynneropplæring 3 - Fagovergripende perspektiver
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1–7 with Waldorf Pedagogy
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne M1GBO4100 Begynneropplæring 1.
**Alle studenter på Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 kan velge Begynneropplæring 3 (uavhengig av om de har valgt Begynneropplæring 1 og Begynneropplæring 2 tidligere). Kun studenter som har Begynneropplæring 1 og Begynneropplæring 2 kan gjennomføre masteroppgaven i 10. semester i begynneropplæring.
I emnet Begynneropplæring 3 - Fagovergripende perspektiver i begynneropplæringen vil begynneropplæringsperspektiver i alle fag på småskoletrinnet stå sentralt. Fagovergripende temaer som praktisk-estetiske arbeidsmåter, utforsking, kritisk tenkning og kroppslig læring. I dette emnet skal studentene videreutvikle sine kunnskaper om begynneropplæring i de andre fagene de har studert ved siden av norsk og matematikk og overordnet fag.
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om fagdidaktikk i begynneropplæringen i egne skolefag
- har inngående kunnskap om praktisk-estetiske arbeidsmåter som egner seg i begynneropplæring
- har inngående kunnskap om utforskende arbeidsmetoder i begynneropplæringen
- har inngående kunnskap om kroppslig læring i ulike miljøer i begynneropplæringen
- har inngående kunnskap om hvordan skolen kan stimulere elevenes kreativitet
Ferdigheter
Studenten
- kan på selvstendig måte legge til rette for elevaktiviteter som stimulerer til læring på ulike læringsarenaer
- kan reflektere over og vurdere kritisk ulike arbeidsmåter som brukes i begynneropplæringen
- kan stimulere til kreative og utforskende arbeidsmåter i sine skolefag og på tvers av fag
- kan tilpasse lærerrollen sin til ulike arbeidsmåter i begynneropplæringen
Generell kompetanse
Studenten
- kan bruke sin kunnskap til å se begynneropplæring i et helhetlig perspektiv i alle fag
- kan på bakgrunn av forskningsbasert kunnskap bidra til å drøfte og videreutvikle god begynneropplæring i sine fag og på tvers av fag
- kan gi faglig tilbakemelding på høyt nivå til medstudenter
Content
Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.
Teaching and learning methods
Ingen.
Course requirements
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om språkleg identitet og fleirspråkleg praksis
- har kunnskap om samisk kultur
- har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
- har kunnskap om språkhistorie, språklege endringsprosessar med språkvariasjonar i eldre og nyare tid
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
- har kunnskap om relevante teoriar for munnleg opplæring
- har kunnskap om retorikk, munnlege tradisjonar, opplesing, stemmebruk og drama som metode
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtalar
- kan bidra til å utvikle fantasi og estetisk læringsprosessar hos elevane
- kan vurdere og bruke ulike metodar og ny teknologi i den vidare lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan legge til rette for at elevar på mellomtrinnet og ungdomstrinnet får lese og skrive saktekstar for ulike formål og i ulike sjangrar og medium
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag.
Assessment
Sjå fagplanen.
Permitted exam materials and equipment
Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.
- Ein digital og interaktiv samansett tekst. I gruppe. Målet er å kunne bruke digitale verktøy til produksjon av samansette tekstar. Tilbakemelding frå faglærar. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk.
- Vurdering av ein digital læringsressurs ved hjelp av samskrivingsverktøy. I gruppe. Målet er å kunne bruke og vurdere ulike digitale verktøy. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk
Grading scale
Munnleg gruppeeksamen, samtale om litterære og språklege tema. I tillegg ein individuell eksaminasjon/utdjuping. Det blir gitt individuell karakter.
30 minutt førebuingstid etter utlevert oppgåve.
Gruppesamtale: 20 minutt. Individuell utdjuping: 3-5 minutt per student.
Ved ny/utsatt eksamen: Individuell munnleg eksamen. Omfang: Ca. 20 minutt. Inga førebuingstid.
Examiners
Aktuell skjønnlitterær tekst og gjeldande læreplan.