Programplaner og emneplaner - Student
KFKNU26200 Norwegian 2 for Level 5-10, Subject 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk 2 for trinn 5-10, emne 2
- Study programme
-
Norwegian 2 for Lower Secondary School
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emne 2 bygger på emne 1. Temaa i emne 2 er nærare knyta til ferdigheitsdelen av norskfaget, slik som den vidare lese- og skriveopplæringa, produksjon av skriftlege, munnlege og samansette tekstar og vurdering og analyse av andrespråkstekster frå eigen praksis, i tillegg til samtidsdikting og samtidstekster i andre sjangrar.
Emne 2 ligg i vårsemesteret og har ein avsluttande semesteroppgåve som eksamensform. Målforma er nynorsk. Studentane må levere to arbeidskrav før dei kan gå opp til eksamen: eit fagnotat om vurdering av ein elevtekst skrive av elev med norsk som andrespråk (målform: bokmål) og eit fagnotat knyta til arbeidet ein digital læringsressurs.
Required preliminary courses
Emne 2 byggjer på emne 1. Arbeidskrav og eksamen i emne 1 må vere bestått før studentar startar på emne 2.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheit og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har utvida innsikt i korleis elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn kan vidareutvikle leseferdigheitene sine
- har utvida innsikt i korleis elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn kan vidareutvikle skriveferdigheitene sine
- har utvida innsikt i korleis elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn kan vidareutvikle dei munnlege ferdigheitene sine
- har utvida kunnskap om mulitimodale tekstar
- har kunnskap om sentrale verk for ungdom og vaksne i norsk og samisk skjønnlitteratur frå 1900 til i dag
- har utvida kunnskap om litteraturteori og didaktiske tilnærmingar
- har kunnskap om det å lære norsk som andrespråk
Ferdigheit
Studenten
- kan skrive godt på nynorsk og bokmål
- kan setje i gang, rettleie og vurdere munnleg, skriftleg og samansett tekstproduksjon for elevar frå 5.-10. trinn
- kan lese, analysere, tolke og vurdere tekstar (også samansette), sjå dei i eit historisk perspektiv og setje dei inn ein kulturell og offentleg samanheng
- kan bruke digitale verktøy i norskfaget
- bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
Generell kompetanse
Studenten
- er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i bokmål og nynorsk
- kan rettleie elevar i arbeid med tekstar
- formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
- kan vurdere norskfaget og eigen praksis og grunngi vurderingane
Content
Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:
- seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere
- undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver
- praktisk opplæring i journalistisk og fotojournalistisk metode
- gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum
- individuell oppgaveløsning med tilbakemelding fra lærer og/eller medstudent
Teaching and learning methods
Emnet har tre samlingar og avsluttande eksamen. Kvar samling går over to dagar. Dialogen mellom student og lærar utanom samlingane, oppgåveinnleveringar og individuell oppfølging frå lærar skjer i hovudsak digitalt. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i undervisningserfaringane til deltakarane. Deltakarane arbeider med arbeidskrav i form av skriftlege oppgåver mellom samlingane. Oppgåvene knyter saman teoretisk fagstoff, didaktisk refleksjon og arbeid med norsk i klasserommet. Studentane skal lære å vurdere elevens utvikling i dei ulike delane av norskfaget. Studentane får øving i å reflektere didaktisk om vurdering og bruke ulike vurderingsformer.
Course requirements
Følgjande arbeidskrav må vere godkjente før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:
- Eit fagnotat med analyse og vurdering av ein andrespråkstekst. Omfang: om lag 2500 ord. Målform: bokmål.
- Prøve ut ein digital læringsressurs knyta til eit av emneplanmåla og drøfte faglige og didaktiske muligheter. Omfang: omlag 1500 ord. Målform: Nynorsk
Assessment
Avsluttande eksamen vert gjennomført i vårsemesteret.
Avsluttande eksamen i emne 2 er ei individuell skriftleg semesteroppgåve med sjølvvald problemstilling. Omfang: ca. 5000 ord. Målform: nynorsk.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen blir arrangert på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast ein omarbeidd versjon av semesteroppgåva. Ved seinare forsøk må ny semesteroppgåve bli levert.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen går fram av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Grading scale
I dette emnet fokuseres det på praktisk nyhetsjournalistikk. Studenten skal utvikle sine fotojournalistiske ferdigheter slik at de kan arbeide med de vanligste emnene innenfor fotojournalistikken. Emnet er starten på spesialiseringen i fotojournalistikk.
Examiners
JB1200 Innføring i journalistikk.
Bachelorstudiet i fotojournalistikk har i tillegg generelle progresjonsbestemmelser: Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår.
Admission requirements
Kunnskaper
Studenten har kunnskaper om
- fotojournalistiske metoder i nyhetsrapportering
- dramaturgi og fortellerteknikk
- fotohistorie
- hvordan redaksjonen i et lokalt mediehus fungerer
Ferdigheter
Studenten kan:
- avansert bruk av stillskamera til fotografering og videofilming
- etterbehandling og arbeidsflyt for fotografier og video
- visuell nyhetsrapportering
- portrettfotografering
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeid som en del av en redaksjon
- kan opptre profesjonelt i pakt med journalistisk etikk
- kan reflektere kritisk over eget arbeid