EPN-V2

KFKNU16200 Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2
Study programme
Norwegian 1, grade 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Examination support material is permitted.

Required preliminary courses

In line with the course topic, the course is totally internet based, and the work methods are highly collaborative. The course may be taught in English if English speaking students attend. Active participation from all students is a necessity. The course requirements will ensure that the student acquires sufficient practical skills in using tools for collaboration as well as theoretical knowledge. It will also give the students a continuous workload during the semester.

Learning outcomes

See general rules in the programme plan. The course requirements must be approved before students are eligible for examination.

The course work requirements is using different technology and modes of collaboration. The course requirements must be approved before students are eligible for examination.

1. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme concepts of collaboration

2. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme, modes of collaboration

3. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme, DCL (Distributed Collaborative Learning)

4. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme problem-based learning for collaboration

The purpose of the course work requirement is for the students to obtain experience in collaborative learning supported by technology, and thereby obtain an understanding of theoretical concepts and themes of the course.

Content

Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generelle kompetanse slik:

Kunnskap

Studenten

  • har basiskunnskap om materialer, teknikker og redskaper i skapende arbeid
  • har grunnleggende kunnskap om ulike formale virkemidler i samtidsuttrykk, to- og tredimensjonal form
  • har kunnskap om kreative prosesser og fagteori
  • har grunnleggende kunnskap om gjenbruk og bærekraftig perspektiv
  • har grunnleggende kunnskap om sammenheng mellom materialer, helse og miljø
  • har kunnskap om kunstnerisk utviklingsarbeid som er relevant innen kunst og håndverk i skole og samfunn
  • har grunnleggende kunnskap om ulike kulturelle særpreg
  • har kunnskap om opphavsrettslige forhold i skapende arbeid

Ferdigheter

Studenten

  • kan arbeide eksperimenterende, analytisk og systematisk i en skapende utviklingsprosess
  • kan utvikle en idé, anvende formale virkemidler og gjennomføre produksjonsprosesser fram til ferdig produkt
  • kan anvende egnede teknikker, materiale og redskaper i to- og tredimensjonalt arbeid
  • kan dokumentere, reflektere over og formidle egen utøvende prosess
  • kan finne fram til relevant faglitteratur og anvende fagspråk i arbeidet med faget
  • kan bruke digitale medier i skapende arbeid, i skole og formidling
  • kan reflektere over og diskutere ulike kulturuttrykk og etikk knyttet til skapende arbeid
  • kan reflektere rundt HMS utfordringer i verksteder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan ta ansvar, veilede og samarbeide om læringsutbytte i felles prosjekter
  • har evne til og viser interesse for verdivalg og faglig egenutvikling
  • har kommunikasjonskompetanse og kan bruke fagterminologi både skriftlig og muntlig
  • kjenner til digitale læringsarenaer
  • har generell verkstedkompetanse knyttet til fagområdene

Teaching and learning methods

Individual report, 3000 words +/- 10 %.

The students must write an individual report on their performance of the activities carried out during the semester. This report, containing description and analysis of experiences, based on the course literature, will be the basis of the final assessment.

New or postponed exam will be organised in the same way as the ordinary exam. Students who fail the exam may submit a revised report.

Course requirements

Examination support material is permitted.

Assessment

A graded scale from A to E for passed and F for not passed will be used. See assessment criteria in the programme plan.

Permitted exam materials and equipment

The report will be evaluated by an internal and external examiner.

Grading scale

The following are sub themes of the course:

  • Concepts of collaboration
  • Modes of collaboration
  • DCL (Distributed Collaborative Learning)
  • Problem-based learning for collaboration

Examiners

Emnet handler om å gjøre seg kjent med grunnleggende problemstillinger knyttet til skapende arbeid slik det kommer til uttrykk i skoleverkets læreplaner. Dette omfatter å opparbeide innsikt i fagets egenart og tilegne seg erfaring med ulike teknikker, materialer og redskaper. Det legges vekt på øve opp evnen til å formidle og bruke fagspråk i eget arbeid og i undervisning. Profesjonsfagets fagdidaktiske emner er en del av grunnstudiet i formgiving, kunst og håndverk. Emnet er nært knyttet til emnet kunst og designhistorie.

Admission requirements

Opptak til studiet.