EPN-V2

KFKNU16200 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2 Emneplan

Engelsk emnenavn
Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2
Studieprogram
Norsk 1, trinn 5-10
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2023/2024
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Emne 2 ligg i vårsemesteret og har avsluttande mappeeksamen før sommaren. Didaktisk arbeid med litteratur har ein sentral plass saman med nynorskdidaktikk samt vidareutvikling av elevane sine lese-, skrive- og munnlege ferdigheiter. Studentane har arbeidskrav som føreset utprøving av litteraturdidaktikk i eigne grunnskuleklassar.

Forkunnskapskrav

Emne 2 bygger på emne 1.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
  • kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
  • kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
  • har kunnskap om fleirspråklegheit
  • har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
  • har innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
  • har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk.

Ferdigheiter

Studenten

  • kan skrive godt på nynorsk og bokmål
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan lese, analysere og tolke tekstar
  • kan legge til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
  • kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
  • kan legge til rette for arbeid med munnlege ferdigheiter på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
  • kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlege ferdigheiter
  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
  • kan planlegge og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet.

Generell kompetanse

Studenten

  • er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevar si læring og utvikling i faget og på tvers av fag
  • kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv.

Innhold

  • Barne- og ungdomslitteratur og litteratur for vaksne
  • Lesing, med vekt på litterære emne
  • Skjønnlitteratur, med vekt på novellar, romanar og drama
  • Lesestrategiar og vurdering
  • Litteraturteori og litteraturdidaktikk
  • Litterære samtalar
  • Drama som metode
  • Munnleg norsk og munnleg opplæring
  • Språkhistorie og normering
  • Nynorskdidaktikk
  • Talespråksvariasjonar i moderne norsk - sosiolektar, multietnolektar og dialektar
  • Mappe som arbeids- og vurderingsform i eiga skriving

Arbeids- og undervisningsformer

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om elevenes danning i et pluralistisk samfunn
  • har inngående kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier
  • har inngående kunnskap om dialogisk undervisning og fellesskapets betydning for elevenes læringsprosesser
  • har forskningsbasert kunnskap om mobbing og krenkelser

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende forskningsbasert kunnskap til å analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing og krenkelser
  • kan anvende forskningsbasert kunnskap i arbeid med elevers livsmestring i et folkehelseperspektiv
  • kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper på trinn 5-10 og i ettertid kritisk analysere aktiviteten
  • kan kritisk reflektere over og drøfte skolens og lærerens ansvar og oppgaver i lys av rettighetene til urfolk, nasjonale minoriteter, og andre minoriteter

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende forskningsbasert kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier til å styrke elevens læringsprosess
  • kan identifisere og kritisk analysere utfordringer og muligheter i en mangfoldig og pluralistisk skole på et nasjonalt og internasjonalt nivå

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Se fagplanen.

Vurdering og eksamen

Eksamen vert gjennomført i vårsemesteret. Den avsluttande vurderinga er ein mappeeksamen. Vurdering av mappe med to tekstar valt frå arbeidsmappa, samt refleksjonsnotat (omfang: 1000 ord +/- 10%). Målform: nynorsk.

Dato for innlevering til mappeeksamen er i mai/juni.

Ny/utsett eksamen

Ny/utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast inn reviderte tekstar med utgangspunkt i opphaveleg arbeidsmappe. Det blir ikkje gitt ny rettleiing frå lærar. Ved seinare forsøk må nye tekstar leverast.

Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

Hjelpemidler ved eksamen

Tre dagers hjemmeeksamen, omfang 3000 ord +/- 10 %.

Vurderingsuttrykk

Alle hjelpemidler er tillatt.

Sensorordning

Det benyttes gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.

Opptakskrav

Eksamen bedømmes av to interne sensorer. Emnet er underlagt tilsynssensur, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.