Studieinfo emne KFKNU16200 2023 HØST
KFKNU16200 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2
- Studieprogram
-
Norsk 1, trinn 5-10
- Omfang
- 15 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
VÅR
2024
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emne 2 ligg i vårsemesteret og har avsluttande mappeeksamen før sommaren. Didaktisk arbeid med litteratur har ein sentral plass saman med nynorskdidaktikk samt vidareutvikling av elevane sine lese-, skrive- og munnlege ferdigheiter. Studentane har arbeidskrav som føreset utprøving av litteraturdidaktikk i eigne grunnskuleklassar.
Forkunnskapskrav
Emne 2 bygger på emne 1.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
- kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
- kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
- har kunnskap om fleirspråklegheit
- har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
- har innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
- har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk.
Ferdigheiter
Studenten
- kan skrive godt på nynorsk og bokmål
- kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
- kan lese, analysere og tolke tekstar
- kan legge til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
- kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
- kan legge til rette for arbeid med munnlege ferdigheiter på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
- kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlege ferdigheiter
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
- kan planlegge og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet.
Generell kompetanse
Studenten
- er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
- kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
- kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevar si læring og utvikling i faget og på tvers av fag
- kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv.
Innhold
- Barne- og ungdomslitteratur og litteratur for vaksne
- Lesing, med vekt på litterære emne
- Skjønnlitteratur, med vekt på novellar, romanar og drama
- Lesestrategiar og vurdering
- Litteraturteori og litteraturdidaktikk
- Litterære samtalar
- Drama som metode
- Munnleg norsk og munnleg opplæring
- Språkhistorie og normering
- Nynorskdidaktikk
- Talespråksvariasjonar i moderne norsk - sosiolektar, multietnolektar og dialektar
- Mappe som arbeids- og vurderingsform i eiga skriving
Arbeids- og undervisningsformer
x
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:
- Munnleg framlegg gruppevis i plenum. Framlegget skal vere knytt til barne- og ungdomslitteratur. Arbeidskravet føreset deltaking på tredje samling.
- Innlevering av tekstar i digital arbeidsmappe. Arbeidsmappa skal innehalde inntil fire fagtekstar knytt til språklege og litterære emne i emne 2. Det blir gitt tilbakemelding på tekstane ved hjelp av digitale merknader frå lærar og/eller medstudentar. Studentane vel sjølve ut to av tekstane til ei vurderingsmappe og grunngir dette valet i eit refleksjonsnotat. Tekstane og refleksjonsnotatet blir vurdert i samband med avsluttande vurdering.
- Mappetekst 1: Fagnotat om nynorsk - historisk og didaktisk. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
- Mappetekst 2: Fagnotat om litterære samtalar. Arbeidet med litterære samtalar inneber utprøving i eigen grunnskuleklasse og kunnskapsdeling i eige kollegium. Omfang 1500 ord +/- 10%.
- Mappetekst 3: Omtale av ei barne- eller ungdomsbok ein vaksensroman eller eit drama. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
- Mappetekst 4: Refleksjon over mottatt medstudentrespons. Omfang: 750 ord +/- 10%.
Alle tekstane skal skrivast på nynorsk.
Innleveringsmappe blir oppretta med faste tidsfristar for kvar oppgåve. Godkjenning av tekstane er ein føresetnad for å kunne gå opp til eksamen i emne 2.
Vurdering og eksamen
Eksamen vert gjennomført i vårsemesteret. Den avsluttande vurderinga er ein mappeeksamen. Vurdering av mappe med to tekstar valt frå arbeidsmappa, samt refleksjonsnotat (omfang: 1000 ord +/- 10%). Målform: nynorsk.
Dato for innlevering til mappeeksamen er i mai/juni.
Ny/utsett eksamen
Ny/utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast inn reviderte tekstar med utgangspunkt i opphaveleg arbeidsmappe. Det blir ikkje gitt ny rettleiing frå lærar. Ved seinare forsøk må nye tekstar leverast.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidel er tillatne så lenge reglar for kjeldetilvising vert følgde.
Vurderingsuttrykk
Det blir nytta gradert skala A-F. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.
Sensorordning
Det blir nytta intern og ekstern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamenssvara sensurert av intern sensor. Samsensur gir grunnlag for karaktersettinga for alle studentar.
Opptakskrav
Sjå programplanen.