Programplaner og emneplaner - Student
KFKNU16200 Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2
- Studieprogram
-
Norsk 1, trinn 5-10
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
VÅR 2024
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emne 2 ligg i vårsemesteret og har avsluttande mappeeksamen før sommaren. Didaktisk arbeid med litteratur har ein sentral plass saman med nynorskdidaktikk samt vidareutvikling av elevane sine lese-, skrive- og munnlege ferdigheiter. Studentane har arbeidskrav som føreset utprøving av litteraturdidaktikk i eigne grunnskuleklassar.
Forkunnskapskrav
Emne 2 bygger på emne 1.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
- kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
- kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
- har kunnskap om fleirspråklegheit
- har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
- har innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
- har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk.
Ferdigheiter
Studenten
- kan skrive godt på nynorsk og bokmål
- kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
- kan lese, analysere og tolke tekstar
- kan legge til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
- kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
- kan legge til rette for arbeid med munnlege ferdigheiter på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
- kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlege ferdigheiter
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
- kan planlegge og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet.
Generell kompetanse
Studenten
- er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
- kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
- kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
- kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevar si læring og utvikling i faget og på tvers av fag
- kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv.
Innhold
- Barne- og ungdomslitteratur og litteratur for vaksne
- Lesing, med vekt på litterære emne
- Skjønnlitteratur, med vekt på novellar, romanar og drama
- Lesestrategiar og vurdering
- Litteraturteori og litteraturdidaktikk
- Litterære samtalar
- Drama som metode
- Munnleg norsk og munnleg opplæring
- Språkhistorie og normering
- Nynorskdidaktikk
- Talespråksvariasjonar i moderne norsk - sosiolektar, multietnolektar og dialektar
- Mappe som arbeids- og vurderingsform i eiga skriving
Arbeids- og undervisningsformer
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om elevenes danning i et pluralistisk samfunn
- har inngående kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier
- har inngående kunnskap om dialogisk undervisning og fellesskapets betydning for elevenes læringsprosesser
- har forskningsbasert kunnskap om mobbing og krenkelser
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende forskningsbasert kunnskap til å analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing og krenkelser
- kan anvende forskningsbasert kunnskap i arbeid med elevers livsmestring i et folkehelseperspektiv
- kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper på trinn 5-10 og i ettertid kritisk analysere aktiviteten
- kan kritisk reflektere over og drøfte skolens og lærerens ansvar og oppgaver i lys av rettighetene til urfolk, nasjonale minoriteter, og andre minoriteter
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende forskningsbasert kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier til å styrke elevens læringsprosess
- kan identifisere og kritisk analysere utfordringer og muligheter i en mangfoldig og pluralistisk skole på et nasjonalt og internasjonalt nivå
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se fagplanen.
Vurdering og eksamen
Eksamen vert gjennomført i vårsemesteret. Den avsluttande vurderinga er ein mappeeksamen. Vurdering av mappe med to tekstar valt frå arbeidsmappa, samt refleksjonsnotat (omfang: 1000 ord +/- 10%). Målform: nynorsk.
Dato for innlevering til mappeeksamen er i mai/juni.
Ny/utsett eksamen
Ny/utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast inn reviderte tekstar med utgangspunkt i opphaveleg arbeidsmappe. Det blir ikkje gitt ny rettleiing frå lærar. Ved seinare forsøk må nye tekstar leverast.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Hjelpemidler ved eksamen
Tre dagers hjemmeeksamen, omfang 3000 ord +/- 10 %.
Vurderingsuttrykk
Alle hjelpemidler er tillatt.
Sensorordning
Det benyttes gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Opptakskrav
Eksamen bedømmes av to interne sensorer. Emnet er underlagt tilsynssensur, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.