Programplaner og emneplaner - Student
KARD6910 Specialized Project Work Course description
- Course name in Norwegian
- Fordypning i kardiologisk sykepleie: prosjektbeskrivelse
- Study programme
-
Suplementary Education in Cardiological Nursing
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor benyttes til evaluering av vurderingsordningen.
Required preliminary courses
Det matematikkfaglige arbeidet i emne 1 vil være sentrert omkring barnetrinnets matematikk; spesielt tall og tallforståelse, de fire regningsartene og overgangen fra aritmetikk til algebra. Dette knyttes nært til praktisk tilrettelegging av undervisning, til det å forstå og beskrive barns måter å bruke matematikk på, og til barns utvikling av matematisk forståelse.
Det matematikk-didaktiske arbeidet vil gi studentene innsikt og kompetanse i å planlegge, gjennomføre, reflektere over og vurdere undervisning med tanke på en bred utvikling av elevers faglige kompetanse. Realistisk matematikkundervisning, matematisk kompetanse, problemløsning og undersøkende virksomhet er blant de fagdidaktiske temaene som inngår i dette emnet.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten:
- kan analysere en klinisk sykepleiefaglig problemstilling relevant for kardiologiske pasienter og/ eller pårørende
- kan kritisk vurdere og bruke fagkompetansen på en aktiv og faglig dyktig måte for å bedre pasienttilbudet og praksis på området
- har tilegnet seg kunnskaper om pasientgrupper og diagnoser ved hospiteringspraksis
- har avansert kunnskap om faglige og etiske utfordringer i kardiologisk sykepleie
Ferdigheter:
Studenten:
- kan vurdere og benytte relevante guidelines/retningslinjer og/ eller fagprosedyrer innen hjerte- sykdom
- kan ta ansvar for igangsetting, videreutvikling og formidling av fagutvikling på eget arbeidssted
- kan presentere faglige problemstillinger fra hospiteringspraksis for medstudenter og lærere
Generell kompetanse:
Studenten:
- kan gjennomføre faglige utviklingsprosjekter og lede mindre fagutviklingsprosjekter
- har oversikt og kan analysere relevante problemstillinger innen fagområdet
- kan bidra til nytenkning, delta i innovasjonsprosesser og bidra til aktiv fagutvikling ved eget arbeidssted og i fagmiljøet
Teaching and learning methods
Arbeids- og undervisningsformene består av teoriundervisning, hospiteringspraksis, veiledning, oppgaveseminar, litteratursøk og selvstudier.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 8 dager hospitering på egenvalgt sted, som godkjennes av universitetet
- 80 % obligatorisk tilstedeværelse på undervisning, oppgaveseminar, gruppearbeid, hospiteringspraksis
- Presentasjon av disposisjon for prosjektbeskrivelse for medstudenter og lærere
Assessment
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform: Prosjektbeskrivelse (individuell eller i grupper på inntil 3 studenter), på 3000 ord +/- 10%
Annet:
Framlegg av prosjektbeskrivelse for medstudenter og kolleger i praksis på et åpent avslutningsseminar.
Permitted exam materials and equipment
Alle
Grading scale
Bestått/ikke bestått
Examiners
Ekstern og intern sensor vurderer alle eksamensbesvarelser