EPN-V2

KARD6910 Specialized Project Work Course description

Course name in Norwegian
Fordypning i kardiologisk sykepleie: prosjektbeskrivelse
Study programme
Suplementary Education in Cardiological Nursing
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor benyttes til evaluering av vurderingsordningen.

Required preliminary courses

Det matematikkfaglige arbeidet i emne 1 vil være sentrert omkring barnetrinnets matematikk; spesielt tall og tallforståelse, de fire regningsartene og overgangen fra aritmetikk til algebra. Dette knyttes nært til praktisk tilrettelegging av undervisning, til det å forstå og beskrive barns måter å bruke matematikk på, og til barns utvikling av matematisk forståelse.

Det matematikk-didaktiske arbeidet vil gi studentene innsikt og kompetanse i å planlegge, gjennomføre, reflektere over og vurdere undervisning med tanke på en bred utvikling av elevers faglige kompetanse. Realistisk matematikkundervisning, matematisk kompetanse, problemløsning og undersøkende virksomhet er blant de fagdidaktiske temaene som inngår i dette emnet.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten:

  • kan analysere en klinisk sykepleiefaglig problemstilling relevant for kardiologiske pasienter og/ eller pårørende
  • kan kritisk vurdere og bruke fagkompetansen på en aktiv og faglig dyktig måte for å bedre pasienttilbudet og praksis på området
  • har tilegnet seg kunnskaper om pasientgrupper og diagnoser ved hospiteringspraksis
  • har avansert kunnskap om faglige og etiske utfordringer i kardiologisk sykepleie

Ferdigheter:

Studenten:

  • kan vurdere og benytte relevante guidelines/retningslinjer og/ eller fagprosedyrer innen hjerte- sykdom
  • kan ta ansvar for igangsetting, videreutvikling og formidling av fagutvikling på eget arbeidssted
  • kan presentere faglige problemstillinger fra hospiteringspraksis for medstudenter og lærere

Generell kompetanse:

Studenten:

  • kan gjennomføre faglige utviklingsprosjekter og lede mindre fagutviklingsprosjekter
  • har oversikt og kan analysere relevante problemstillinger innen fagområdet
  • kan bidra til nytenkning, delta i innovasjonsprosesser og bidra til aktiv fagutvikling ved eget arbeidssted og i fagmiljøet

Teaching and learning methods

Arbeids- og undervisningsformene består av teoriundervisning, hospiteringspraksis, veiledning, oppgaveseminar, litteratursøk og selvstudier.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 8 dager hospitering på egenvalgt sted, som godkjennes av universitetet
  • 80 % obligatorisk tilstedeværelse på undervisning, oppgaveseminar, gruppearbeid, hospiteringspraksis
  • Presentasjon av disposisjon for prosjektbeskrivelse for medstudenter og lærere

Assessment

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamensform: Prosjektbeskrivelse (individuell eller i grupper på inntil 3 studenter), på 3000 ord +/- 10%

Annet:

Framlegg av prosjektbeskrivelse for medstudenter og kolleger i praksis på et åpent avslutningsseminar.

Permitted exam materials and equipment

Alle

Grading scale

Bestått/ikke bestått

Examiners

Ekstern og intern sensor vurderer alle eksamensbesvarelser