EPN-V2

ITPE3200 Webapplikasjoner Emneplan

Engelsk emnenavn
Web Application
Studieprogram
Bachelorstudium i anvendt datateknologi
Bachelorstudium i ingeniørfag - data
Bachelorstudium i informasjonsteknologi
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • broad knowledge about the strategic significance of HRM
  • broad knowledge concerning relevant HRM activities, specifically selection, performance management and human resource development
  • insight into the different stages within the recruitment process starting from job analysis to hiring procedures
  • knowledge about systems and methods for performance management and human resource development in organizations
  • insight into the significance of managing diversity
  • insight into how national culture may affect HRM practices
  • knowledge about methods commonly used to measure human resource and performance development
  • knowledge about how to conduct employee appraisals and how to utilize appraisals for career development

Skills

The student can

  • prepare a job analysis and plan the different steps of a recruitment process
  • interpret different tests commonly used to measure human resource and performance development
  • actively contribute to the implementation, follow-up and conclusion of a recruitment process
  • use relevant methods to analyze human resource needs of an organization
  • use relevant methods to follow-up employees regarding performance and competence development

General competence

The student has

  • understanding of ethical issues regarding recruitment processes, performance management and career development

Anbefalte forkunnskaper

Emnet bygger på emnene DATA1200 (klientsideprogrammering) og DAPE/ITPE1400 Programmering (Java programmering) eller tilsvarende til disse. Det er en fordel om studenter behersker (eller har tatt på forhånd) emnene DATS/ITPE1600 Programutvikling og ADTE/ITPE1700 Webprogrammering (tjenersideprogrammering) eller tilsvarende.

Forkunnskapskrav

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework: The students are required to, in groups of 2-4 people, give a presentation of an assigned topic. The group will present to another group with a similar topic. You will critically discuss, ask questions, provide feedback, and compare each other’s presentations. The whole session lasts 45 minutes.

The goal of the coursework is for students to familiarize themselves with various topics in the field and gain experience in providing feedback and presenting in front of other people.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If the coursework requirements has not been approved, the student will be given the opportunity to submit an improved version one time by the given deadline.

Læringsutbytte

Bacheloroppgave i form av litteraturstudie. Bacheloroppgaven skrives normalt i gruppe på to.

Omfang: 10 000 ord (+/- 20 %).

Veileder gir tilbud om 2 seminarer. Hver gruppe får tilbud om 1 time veiledning 4 ganger, 3 av disse veiledningene er obligatoriske.

For nærmere informasjon se utfyllende bestemmelser til bacheloroppgave SYBA/SYBAS 3900 for kull 2018 (2020-2021)

Ny eksamen: Dersom studentene må avbryte skriveperioden før innlevering eller får bacheloroppgaven vurdert til F, kan studentene levere omarbeidet versjon av denne til sensur én gang til i samme gruppe eller individuelt. Ny eksamen vil normalt sett bli påfølgende høstsemester.

  1. Hvis studentene beholder den samme problemstillingen som ved ordinær eksamen, behøver studentene ikke å gjøre arbeidskravet prosjektbeskrivelse på nytt dersom denn ehar vært godkjent ved første forsøk.
  2. Hvis studentene endrer problemstillingen, må prosjektbeskrivelsen godkjennes på nytt.

Ved begge alternativer er det tilbud om 4 nye veiledningstimer, der 3 må benyttes for å kunne levere bacheloroppgaven til sensur.

Arbeids- og undervisningsformer

Grade scale A-F

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Inger-Lise Langslet

Vurdering og eksamen

SKOMP3900, SYBA3900 og SYBAS3900 er 100% overlappende.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle.

Vurderingsuttrykk

Sara Drissi

Sensorordning

En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Emneoverlapp

Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: LO139A og LO139I.

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.