EPN-V2

ITBRO6100 Integrerte tekniske bygningsinstallasjoner (ITB) -rollen Emneplan

Engelsk emnenavn
Integrated Technical Building Installation role
Studieprogram
Integrerte tekniske bygningsinstallasjoner (ITB) -rollen
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Compulsory activities must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.

Students shall;submit a work requirement of 2-3 pages, calibri 12 pt., paragraph 1.5, written individually. The topic of the work requirement will be announced. The text must reflect the main areas of the course curriculum and lectures.;

The coursework requirement must be approved. Students who do not receive approval will be given another chance to resubmit their paper once. Students;who do not complete or do not receive approval for the coursework requirement will be disqualified from sitting the exam.

Anbefalte forkunnskaper

For å lykkes i dette studiet anbefales det å ha innsikt i tekniske installasjoner i bygg samt kunnskap om drift av smarte bygg.

Forkunnskapskrav

The student's learning outcome will be assessed on the basis of a seven-day written home exam on a topic given by the course lecturers. The length of one's answers is 10;pages (+/-10%), calibri 12 pt, 1.5 line spacing, tables and referenes not included.;

The essay will be submitted in English. However,;Nordic speaking students can choose to write their work requirement and written home examination in their own language (Danish, Swedish or Norwegian).

Læringsutbytte

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Kandidaten

  • har kunnskap om byggeprosesser og ITB-koordinatorens rolle i de ulike fasene i byggeprosessene, inkludert kravspesifikasjon, tverrfaglig merkesystemer, bygningstabellen, funksjonstesting, overlevering og drift
  • har god systemforståelse for bygningens tekniske systemer og tilhørende funksjonsprinsipper
  • har kunnskap om relevante standarder til styring, regulering og overvåkning av tekniske installasjoner og prosesser i bygninger (Norsk Standard, Breeam, Smart Readness Indicator (SRI) og EU’s taksonomi)
  • kjenner til systemarkitektur og de ulike nivåene i byggautomasjon, eksempelvis BUS-systemer, kommunikasjonsprotokoller, sensorikk og Internet of Things (IoT)
  • kjenner til maskinlæring og kunstig intelligens knyttet til ITB og overtakelse av tekniske anlegg i bygg
  • har kunnskap om BA2015, systematisk ferdigstillelse og krav til funksjonaliteten av bygg, samspill med tekniske funksjonaliteter, kjennskap til kravene, tverrfaglighet, integrasjon av systemer
  • kjenner til forsknings- og utviklingsarbeid innenfor fagområdet

Ferdigheter

Kandidaten

  • kan analysere grunnleggende sammenhenger mellom enkeltelementer og systemer som helhet
  • kan anvende prosessledelse knyttet til ITB og overtakelse av tekniske anlegg i bygg
  • kan reflektere rundt integrerte tekniske bygningsinstallasjoners grensesnitt, men også problemstillinger knyttet til entrepriseformer
  • kan anvende relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer
  • kan koordinere og prosessveilede tverrfaglige team i kompliserte byggeprosjekter
  • kan finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff og knytte dette til ITB-rollen og overtakelse av tekniske anlegg i bygg

Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan planlegge og gjennomføre ITB-rollen
  • kan planlegge til bærekraftig næringslivsomstilling knyttet til ITB-rollen
  • kan reflektere over ITB-koordinatorrollen og dens relevans for samfunn og bærekraft
  • kjenner til nytenkning, kreativitet og innovasjonsprosesser knyttet til ITB-rollen

Arbeids- og undervisningsformer

A grade scale A-F.;

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The exam is graded by an internal and an external examiner.

;

A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.

Vurdering og eksamen

Asgeir Falch-Eriksen

Hjelpemidler ved eksamen

Undervisninga i Norsk 2 knyter linjer tilbake til og utdjupar kunnskapen og ferdigheitene studenten har tileigna seg gjennom arbeidet med emna i Norsk 1. Sentrale tema i undervisninga er tekstanalyse og tolking, med vekt på barne- og ungdomslitteratur. Det historiske perspektivet og didaktisk bruk av skjønnlitterære klassikarar for vaksne og barn er ein viktig del av litteraturstudiet, saman med samtidslitteratur, bildebøker og samansette tekstar i ulike sjangrar.

Undervisninga gjev også utvida kunnskap om den første og den andre lese- og skriveopplæringa i eit notidig og historisk perspektiv. Lese- og skrivestrategiar og arbeid med fagtekstar, tilpassa undervisning, vurdering og kartlegging er viktige tema. Undervisninga går djupare inn på temaet norskopplæring for elevar med norsk som andrespråk er enn det Norsk 1 gjev høve til. Språkhistorie og språk- og dialektkunnskap gjev nøklar til å forklare variasjon og endring i talespråk og skriftkulturverk i dagens samfunn. Språkmangfald i Noreg og Norden blir vektlagt.

Sentralt i emne 4 er FoU-oppgåva. Oppgåva skal ha ei klårt formulert problemstilling som det må vera høve til å undersøke og utdjupe. I FoU-oppgåva skal studentane belyse og drøfte eit norskfagleg problem som er relevant i grunnskulen. Slik skal oppgåva gje studentane høve til å dokumentere fagleg kunnskap og innsikt. Studentane skal velje å fordjupe seg i eitt eller fleire tema i planen for Norsk 2, og kan velje å skrive ei teoretisk oppgåve, ei empirisk oppgåve eller ein kombinasjon. Ei teoretisk oppgåve tar utgangspunkt i analysar og drøftingar i aktuelle forskingsarbeid innan eit område og oppsummerer og samanliknar. Ei empirisk oppgåve bygger på ny informasjon som studenten sjølv samlar inn, eller bygger vidare på analyse av materiale som andre har samla inn.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F

Sensorordning

En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Emneansvarlig

Vidar Luth-Hansen