EPN-V2

INTS6000 International Connections and International Sign among Deaf People Emneplan

Engelsk emnenavn
International Connections and International Sign among Deaf People
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2023/2024
Emnehistorikk
  • Innledning

    Bakgrunn og behov

    Masterstudiet i barnehagepedagogikk er opprettet for å tilby en utdanning på høyere nivå for førskolelærere. Med barnehagens økende plass i samfunnet og i barnefamilienes liv er behovet for forskning omkring barnehagens virksomhet og betydning blitt stadig viktigere. Både førskolelærerutdanningen og forskning og utvikling innenfor barnehagefeltet trenger førskolelærere med erfaring fra barnehage og med utdanning ut over grunnutdanning. Masterstudiet i barnehagepedagogikk er planlagt for å imøtekomme dette behovet. Et masterstudium kan bidra til at førskolelæreres praktiske erfaring og innsikt blir videreført til teoretisk kunnskap gjennom studentenes forskning og formidling.

    Masterstudiet er bygget opp som et heltidsstudium over to år, men kan også gjennomføres som et deltidsstudium over fire år.

     

    Hva studiet kvalifiserer for

    Høgskolen i Oslo og Akershus kan med dette toårige masterstudiet tilby en høyere grads utdanning som kvalifiserer for opptak til forskerutdanning innenfor barnehagefeltet. Masterstudiet kvalifiserer for ulike typer arbeid innenfor barnehagesektoren som undervisning på høgskolenivå og i andre utdanningstilbud, for eksempel innen videregående skole, arbeid i offentlig forvaltning, i medie- og organisasjonsvirksomhet og innenfor forsknings- og utviklingsarbeid. Fullført studium fører fram til mastergrad i barnehagepedagogikk.

  • Forkunnskapskrav

    Generelle krav

    Det generelle grunnlaget for opptak er fullført og bestått utdanning på bachelornivå.

     

    Tilleggskrav

    Søkere må ha minst 80 studiepoeng fra emnegruppen barnehagepedagogikk, det vil si

    • bachelorgrad som barnehagelærer eller førskolelærer eller
    • treårig grunnutdanning som førskolelærer eller
    • toårig grunnutdanning som førskolelærer og ett års studier innen fagområdet barnehagepedagogikk eller
    • bachelorgrad som grunnskolelærer eller allmennlærer, faglærer eller barnevernspedagog og 30 studiepoeng innen fagområdet barnehagepedagogikk eller
    • tre- eller fireårig grunnskolelærerutdanning eller allmennlærerutdanning, faglærerutdanning eller barnevernspedagogutdanning og 30 studiepoeng innen fagområdet barnehagepedagogikk eller
    • annen bachelorgrad og 80 studiepoeng fordypning innen fagområdet barnehagepedagogikk

    Fagområdet barnehagepedagogikk omfatter fag som pedagogikk, spesialpedagogikk, barnehagepedagogikk, småbarnspedagogikk, pedagogisk arbeid i småskolen og tilsvarende fag etter vurdering.

    Minstekrav for opptak er gjennomsnittskarakteren C eller bedre eller 2,7 eller bedre. For søkere med både tall og bokstaver som karakteruttrykk eller ugradert karakterer, følges omregningsordning som fastsatt i § 2 i Forskrift om opptak til studier ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Ved beregning av gjennomsnittskarakter skal karakterer i alle fag som inngår i opptaksgrunnlaget inngå.

    Kvoter

    • Kvote 1: 40 prosent av plassene forbeholdes søkere med oppnådd bachelorgrad. Det gis ikke tilleggspoeng i denne kvoten. Søkere som ikke når opp i kvote 1, konkurrerer videre i kvote 2.
    • Kvote 2: Det gis tilleggspoeng for dokumentert utdanning og praksis i tillegg til karakterpoeng for utdanning som inngår i opptaksgrunnlaget.
    • Kvote 3: 10 prosent av plassene kan tildeles søkere som ikke kan poengberegnes.

     

    Rangering

    Søkere i kvote 1 rangeres på grunnlag av gjennomsnitt av alle eksamener som inngår i det faglige grunnlaget (praksis er ikke å forstå som eksamen) samt oppnådde tilleggspoeng.

    Søkere i kvote 2 rangeres på grunnlag av gjennomsnitt av alle eksamener som inngår i det faglige grunnlaget. Praksis er ikke å forstå som eksamen.

    Tilleggspoeng gis på følgende grunnlag:

    • Relevant praksis ut over opptaksgrunnlaget. Praksis må være opparbeidet etter endt grunnutdanning: 0,5 poeng per halvår i inntil 2 år. Maksimalt 2 poeng.
    • Relevant tilleggsutdanning ut over opptaksgrunnlag: 0,5 poeng per 30 studiepoeng. Maksimalt 2 poeng.

    Relevant praksis er dokumentert praksis fra barnehage eller tilsvarende virksomhet etter vurdering.

    Relevant utdanning er fag som kan inngå i det faglige grunnlaget (må være dokumentert).

    Ved poenglikhet gis prioritet til det underrepresenterte kjønn i studiet. Ved for øvrig lik poengsum rangeres eldre søkere foran yngre.

  • Læringsutbytte

    Samarbeid med andre masterstudier

    Studentene kan søke høgskolen om å bytte enkelte kurs med kurs på andre masterstudier.

  • Innhold

    Through weekly online asynchronous learning sessions (with occasional synchronous student meetings), students will learn about intercultural dialogues among people who use sign languages, the history and existence of international deaf non-governmental organizations (NGOs) and the phenomenon of International Sign and how it relates to translanguaging. The students will also learn about the existence of deaf spaces and ongoing rituals of transnational social events among deaf people, the mobility of people and ideas in deaf transnational spaces, and issues of power and privilege in international encounters and transnational rights discourses.

  • Arbeids- og undervisningsformer

    The course is organized as a Collaborative Online International Learning (COIL) module where students from OsloMet - Oslo Metropolitan University and Gallaudet University (in the USA) participate. The course topics will be taught as weekly activities that includes use of digital learning tools as well as online interaction and cooperation in both international sign and written English between students from both universities.

     

    The language of instruction and interaction among students is International Sign. Variants of international sign is also used in the video resources. All reading materials and written course resources are in English. No interpreting between any (spoken or signed) languages will be provided, since a part of the learning outcome is to obtain skills to communicate in international sign.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    The student must have the following coursework requirements accepted before examination.

     

    • A minimum of 80 % participation is required.
    • The students must be prepared for participation in the weekly asynchronous and synchronous teaching activities by completing the tasks given every week. The tasks include online discussions in International Sign and English with students from the other university, viewing and analyzing various video resources, use of digital learning tools, explorations and expansions of personal communication repertoires and development of visual information related to the course content.

    Attendance is mandatory because of the course’s collaborative and interactive feature, where the students are mutually dependent on each other’s presence and participation in order to complete the course’s work tasks. Participation is also necessary in order to develop and demonstrate the skills that are described under the learning outcome section.

    Students who are prevented from meeting the coursework requirements within the fixed deadlines due to illness or other valid and documented reasons, may be given a new deadline. A new deadline is in each case given by the course teacher. 

     

    Coursework requirements are evaluated accepted/not accepted. Students who submit their coursework requirements within the set deadline, but get evaluated as not accepted, are entitled to a maximum of two new attempts to fulfil the requirements. A new deadline for meeting the coursework requirements is in each individual case given by the teacher.

  • Vurdering og eksamen

    The final assessment will be an individual, recorded and edited 6-8 minute signed presentation of a topic given by the course instructors. The topic given will require that the students take an in-depth cross-cutting analysis of the themes of this course. The student may choose which signed language they wish to use in this assignment.

    New/postponed exam

    A new/postponed exam will be in the same format as the ordinary exam. The presentation may be adjusted to the first new exam. To the second new exam a new presentation must be made.

    Rights and obligations in connection with exams

    The students’ rights and obligations are set out in the Regulations Relating to Studies and Examinations at OsloMet. It is the students’ responsibility to register for any new/postponed exams.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    All kinds of examination support material is permitted.

  • Vurderingsuttrykk

    A grade scale with A being the highest grade and E the poorest pass grade is used. The grade F means that the student has failed the exam.

  • Sensorordning

    The presentation will be evaluated by one internal examiner from each of the universities where the students are enrolled. An external programme supervisor is affiliated with the course in accordance with the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.

  • M�lgruppe og opptakskrav (enkeltemner)

    Target Group

     

    Students who are skilled in at least one sign language, and want to develop their sign language abilities, visual communication repertoire and translanguaging skills to communicate across different sign languages. The course is also suitable for students who want to learn about international connections among deaf people in order to engage with these networks for both professional and personal reasons.

    Admission

     

    The admission requirement is Higher Education Entrance Qualification. Reference is made to the Regulations relating to Admission to Studies at OsloMet.

     

    Although there are no formal requirements regarding current/personal level of sign language competence and mastery of English, a certain mastery of at least one signed language as well as written English is necessary to participate in course activities and complete the coursework requirements.