Programplaner og emneplaner - Student
INTENPRA3 Clinical Studies in Intensive and Critical Care Nursing, Level 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Praksisstudier i intensivsykepleierens funksjons- og ansvarsområder, trinn 3
- Study programme
-
Advanced Programme in Intensive Care Nursing
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The exam in the course is twofold:
1. Development assignment - individual
The assignment must be on an issue linked to dramaturgy and relevant theory. 4500-5500 Words.
Assessed by two examiners. The course may be selected for grading by external examiners.
The assessment counts for 40% of the final pass grade.
The result of the exam can be appealed.
2. Practical exam - group
Two weeks’ preparation time is given. The assessment is based on the following criteria:
- the practical and visual effect of the concept on stage
- the candidates’ practical and theoretical dramaturgical knowledge
- the extent to which the dramaturgical choices have a sound academic basis
The assessment of the practical performance exam counts for 60% of the final pass grade. The result of the exam cannot be appealed.
Assessment
A grade scale with grades from A to E for pass (with A being the highest grade and E being the lowest pass grade) and F for fail is used for the final assessment.
In some cases, the practical/oral group exams can be held as individual exams.
Both parts of the exam must be awarded the grade E or better in order for the student to pass the course.
Absence - fail
Students who due to valid absence do not take one or several exam parts that make up the ordinary exam, or who are given an F in one or more of the exam parts that make up the exam, can register for a resit/rescheduled exam.
If the student is taking the rescheduled exam in part 1 (the development project), it is done in the same way as for the ordinary exam. If the student is taking the resit exam, the development project that was graded F in the ordinary exam must be significantly reworked/improved - e.g. based on the grounds given for the grade.
If the student is taking the resit/rescheduled exam in part 2, it must be taken pursuant to agreement with the faculty administration. Three weeks’ preparation time is given. The students are responsible for contacting the administration themselves.
Required preliminary courses
All aids allowed as long as long as the rules for source referencing are complied with.
Learning outcomes
Grade scale A-F
Content
- Observasjoner og kliniske vurderinger ved alvorlig svikt i pasientens grunnleggende behov.
- Å forebygge komplikasjoner ved akutt og kritisk sykdom, avansert medisinsk behandling og intensivsykepleie.
- Å redusere stress og lindre smerter og ubehag ved avansert medisinsk behandling og intensivsykepleie.
- Kommunikasjon og samhandling med intensivpasienten og pårørende.
- Å forebygge og behandle intensivdelir.
- Helt og delvis kompenserende hjelp ved alvorlig svikt i pasientens vitale funksjoner og grunnleggende behov.
- Ernæring ved akutt og kritisk sykdom.
- Medisinsk utstyr.
- Når behandling ikke fører frem - livets sluttfase.
- Skriftlig og muntlig dokumentasjon av intensivsykepleien.
- Undervisning og veiledning.
- Administrasjon og ledelse.
Teaching and learning methods
1. Development assignment - individual
Two examiners. External examiner is used frequently.
2. Practical exam - Group
Two examiners. External examiner is used frequently.
Course requirements
Anne Bryhn
Assessment
Vurderingsform: Vurdering i kliniske studier. Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av praksisperioden.
Grading scale
Bestått/ ikke bestått.
Det er obligatorisk tilstedeværelse i kliniske studier. For at et klinisk emne skal kunne vurderes til bestått, må studenten ha vært til stede minimum 90 prosent av den planlagte tiden i hvert kliniske emne. Fravær utover 10 prosent må tas igjen etter avtale med faglærer og praksisstedet. Fravær utover 20 prosent medfører at det kliniske emnet vurderes til ikke bestått.
Examiners
Sensorordning: Summativ vurdering gjennomføres av én representant fra praksisstedet og én representant fra høgskolen. Endelig vedtak om bestått/ ikke bestått fattes av høgskolen.