EPN

GLSM6300 Norsk fordypning Emneplan

Engelsk emnenavn
In-depth Norwegian
Studieprogram
Grunnleggende lese- skrive- og matematikkopplæring
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2021/2022
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Det faglege innhaldet i emne 3 er ei fordjuping med 15 studiepoeng i norsk. 

Forkunnskapskrav

Opptak til studiet

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte i faget definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om språket som system og språket i bruk og innsikt i tilhøvet mellom talemålsvariasjon og skriftspråksnormering
  • har kunnskap om lese- og skrivestrategiar
  • har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og samansette tekstar; fiksjonstekstar og sakprosatekstar i ulike sjangrar, og tekstar frå eldre og nyare medium
  • kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv knytte opp mot litteratur som eignar seg frå 1. til 4. trinn

Ferdigheiter

Studenten

  • kan leggje til rette for at elevane kan skrive i ulike sjangrar og medium
  • kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse av, respons på og vurdering av munnlege og skriftlege elevtekstar for å fremje læring
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for variert vurdering
  • kan formidle litteratur på varierte måtar og leggje til rette for at elevar les ulike typar tekstar, både skjønn- og faglitterære, utviklar leselyst og gode lesestrategiar
  • kan nytte retoriske kunnskapar i arbeid med munnlege og skriftlege tekstar
  • kan ta i bruk ulike digitale verktøy i norskopplæringa og skape og vurdere digitale, samansette tekstar
  • kan analysere og tolke ulike typar tekstar, både innan skjønn- og faglitteratur

Generell kompetanse

Studenten

  • kan nytte forskingsbaserte kunnskapar til kritisk, etisk og konstruktiv refleksjon
  • er sikker munnleg språkbrukar og stø i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan arbeide med språk og tekst i fleirkulturelle klassemiljø og utvikle språk- og kulturforståing

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Retten til å ta eksamen føreset godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar.

Arbeidskrav

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før ein kan ta eksamen i emne 3 (andre studieår):

  • Kunnskapsprøve (skriftleg, ein time utan hjelpemiddel) i grammatikkunnskap (fonologi, morfologi og syntaks)

  • Individuell arbeidsmappe. Studentane leverer to mappekrav, ein fagartikkel på nynorsk, ein på bokmål. Ein av fagartiklane skal vere ein elevtekstanalyse og den andre skal vere knytt til barnelitteratur og eit didaktisk opplegg. Sjå nærare retningslinjer i undervisningsplanen. Omfang per tekst: 2000 ord. I tillegg kjem medstudentrespons og omarbeiding, som òg inngår i kravet.

  • Munnleg gruppevis presentasjon (15 minutt) av sakprosabok med vekt på lesestrategiar. Respons frå medstudentar.

Faglege aktivitetar med krav om deltaking

  • Deltaking på forarbeid og respons knytt til to mappetekstar. Deltaking på presentasjon og respons av sakprosabok. Det er ikkje høve til fråvær. Det blir gitt ei moglegheit til å gjere arbeidskravet seinare; studenten har sjølv ansvar for å avtale dette med faglærar. Manglande frammøte og deltaking på munnlege framlegg og mappearbeid kan føre til at studenten ikkje får avleggje eksamen i emne 3.

Sjukdom fritar ikkje for kravet om deltaking.

Vurdering og eksamen

Avsluttande vurdering blir gjennomført i haustsemestret. Eksamen er ein individuell mappeeksamen med to tekstar, ein på bokmål og ein på nynorsk, og eit refleksjonsnotat. Tekstane skal vere på 2200 ord kvar, refleksjonsnotatet på 800 ord. Studentane jobbar med tekstane heile semesteret. Faglærar godkjenner tekstane etter fastsette fristar i undervisningsplanane. Sjølve innleveringa av vurderingsmappa skal vere innan oppsett frist på ein gitt dato.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F

Sensorordning

Det blir nytta intern og ekstern sensor.