Programplaner og emneplaner - Student
FYSBA6010 Pedriatic physiotherapy knowledge based 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 1
- Study programme
-
Advanced Course in Physiotherapy for Children
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Studiearbeidet i emne 1 er hovedsakelig knyttet til språkutvikling og videre ordinnlæring, lesing og skriving som integrerte grunnleggende ferdigheter, og tekstkompetanse i engelsk. Det legges vekt på konsolidering og utvikling av ordforråd og språkbevissthet, evnen til å forstå og bruke grammatiske strukturer, og forståelse av tekst i vid forstand. Videre står progresjonen av elevers leseferdigheter og leseforståelse i fokus. Innsikt i flerspråklighet og tverrfaglige temaer, vurdering og tilpasset opplæring, og elevaktive og digitale læringsformer gjennomsyrer arbeidet med hovedtemaene. Studentene får en innføring i nyttige digitale verktøy og benytter dem selv i sitt studiearbeid, både i produksjon av tekst og til refleksjon. Arbeidet med studentenes eget pedagogiske utviklingsprosjekt starter i emne 1 ved at de velger det engelskdidaktiske emnet de ønsker å konsentrere seg om i emne 2.
Emne 1 fokuserer på:
- ord- og begrepsinnlæring
- skriftlig engelsk og lese- og skriveferdigheter
- tekstkompetanse og sjangerbevissthet
Required preliminary courses
SYBAPRA4.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om teorier om motivasjon og mestring
- inngående kunnskap om teorier knyttet til bevegelse, funksjon, deltakelse og helserelatert livskvalitet innen fagfeltet fysioterapi
- inngående kunnskap om teorier om motorisk kontroll og læring hos mennesker med typisk og atypisk utvikling
- inngående kunnskap om kunnskapsbasert praksis i fysioterapi
Ferdigheter
Studenten kan
- analysere og anvende teorier for bevegelse og funksjon i fysioterapi
- anvende standardiserte kartleggingsinstrumenter
- analysere og drøfte resultater fra kartlegginger av barn
- analysere og integrere forskningsbasert kunnskap med klinisk erfaring, kontekstuelle faktorer og barnets og familiens erfaring og preferanse
Generell kompetanse
Studenten kan
- analysere og formidle faglige og forskningsetiske problemstillinger knyttet til kunnskapsbasert praksis i fysioterapi for barn
- analysere etiske perspektiver knyttet til vurderinger og tiltak i fysioterapi
Teaching and learning methods
Emnet har fire samlinger. Tre ligger i 1. semester mens den fjerde ligger i starten av andre semester.
Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, selvstudier, veiledet gruppearbeid og studentsamarbeid. På tre av samlingene inngår gruppeveiledning hvor studentenes video-opptak fra praksis er utgangspunkt for analyse og drøfting. Opptakene skal være på ca. fem minutter.
Course requirements
Det kreves obligatorisk tilstedeværelse på seminarer hvor studentene presenterer arbeidsoppgaver samt på gruppeveiledning.
Assessment
Læringsutbyttene.
Individuell mappe med to oppgaver, hver med omfang inntil 2500 ord. Arbeidet pågår gjennom hele emnet.
Ny eksamen: Studenten leverer omarbeidet mappe.
Grading scale
Gradert skala A-F. Det settes samlet karakter.
Examiners
En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.