Arbeid med IT-systemer
På grunn av arbeid med IT-systemer kan du oppleve ustabilitet i tilganger til OsloMet sine systemer og tjenester i perioden 24.-26. mars. Sjekk driftsmeldingene for oppdateringer.
På grunn av arbeid med IT-systemer kan du oppleve ustabilitet i tilganger til OsloMet sine systemer og tjenester i perioden 24.-26. mars. Sjekk driftsmeldingene for oppdateringer.
Fysioterapeuter arbeider innenfor et komplekst helse- og velferdssystem, og samfunnet forventer at fysioterapeuter kan bidra i tjenesteinnovasjon og systematiske og kvalitetsforbedrende prosesser for å heve kvaliteten i tverrprofesjonelt arbeid og/eller fysioterapeutisk virksomhet. Gjennom arbeidet med bachelorprosjektet får studenten erfaring med fordypning innenfor et avgrenset område, og mulighet for å utvikle kompetanse som er nødvendig for å kunne samarbeide i grupper som skal bidra i fagutvikling. Utover evne til å samarbeide i fagfellesskap og delta i akademisk diskusjon stiller fagutviklingsprosesser krav til kritisk tenkning, strukturert arbeid, og kunnskap om hvordan gå fram for å implementere ny kunnskap i praksis. Detaljerte retningslinjer for bacheloroppgaven publiseres i universitetets læringsplattform.
Bestått første og andre studieår eller tilsvarende
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan
Ferdighet
Studenten kan
Generell kompetanse
Studenten kan
Bacheloroppgaven utføres normalt i grupper på 2-3 studenter. Dersom prosjektet har en tverrprofesjonell tematikk kan prosjektgruppen også inkludere en student fra et annet bachelorprogram dersom emneansvarlig ved begge program godkjenner dette. Studentene samles til seminar i løpet av prosjektperioden. Midtveis samles studentene for å presentere foreløpig prosjektstatus, samt gi medstudenter innspill til videre prosjektgjennomføring
Studentene får tildelt veileder etter å ha levert prosjektskisse for oppgaven. Veiledning gis på grunnlag av skriftlig prosjektmateriale og konkrete spørsmål innsendt av studentgruppen i forkant av veiledningstime.
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
Skriftlig bacheloroppgave i gruppe på 2-3 studenter, 6000 ord (+/- 10 prosent)
Ny og utsatt eksamen: Dersom bacheloroppgaven vurderes til F, har studenten rett til å levere inn omarbeidet versjon én gang.
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Gradert skala: A-F
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 15 prosent av besvarelsene. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.
15 studiepoeng overlapp med FYSIO3900 og MENDI3900.