EPN-V2

FYB2300 Helse og deltakelse gjennom livsløpet - II Emneplan

Engelsk emnenavn
Health and Participation Throughout the Life Span - II
Studieprogram
Bachelorstudium i fysioterapi
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2023/2024
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Dette emnet har i likhet med FYB2100 fokus på folkehelse og helse i et livsløpsperspektiv, og en viktig del av fagutøvelsen er å fremme helse og deltakelse for individer med ulik funksjon og helsetilstand. Fysioterapeuter må kunne innhente informasjon om fysiske, psykososiale og organisatoriske forhold som kjennetegner de arenaene der menneskene lever sine liv. Sentrale arenaer er hjem, arbeidsplass, skole og barnehage, og dette kan være relevante arenaer for rehabilitering, habilitering og helsefremmende arbeid. Fysioterapeuter må også ivareta helsemessige utfordringer til for eksempel personer som står utenfor arbeidslivet som rusavhengige og bostedsløse, eller har en funksjonshemming som hindrer deltakelse i arbeids- og samfunnsliv.

I tillegg skal studentene delta i det tverrfaglige undervisningsopplegget INTER1200. For nærmere beskrivelse av INTERACT, se https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interact

INTER 1200 "Kommunikasjon med barn og unge» (1,5 studiepoeng) utgjør den andre modulen i universitetets undervisningsopplegg INTERACT. INTER1200, gir studentene økt kunnskap om kommunikasjon og samhandling med barn og unge og deres foresatte.  Som i INTER 1100 får studentene trening i å samhandle med studenter fra andre profesjonsutdanninger om temaer knyttet til barn og unges hverdag.

Forkunnskapskrav

Bestått første studieår eller tilsvarende

Læringsutbytte

Etter gjennomført emne og INTER1200 har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse (INTER1200 ivaretar læringsutbyttebeskrivelser markert med to stjerner (**)). 

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om betydningen av anerkjennende kommunikasjon med barn, unge og deres foresatte**
  • kan gjøre rede for barn og unges rett til deltakelse i beslutninger som gjelder dem**
  • kan gjøre rede for betydningen av utforskende tilnærminger i samarbeid med barn og unge**
  • kan redegjøre for standardiserte verktøy som anvendes i kartlegging av barns aktivitet, deltakelse og livskvalitet
  • kan redegjøre for habilitering som kunnskapsområde, og reflektere over muligheter og utfordringer relatert til de tverrprofesjonelle og tverrsektorielle prosessene, både i kommune- og spesialisttjenesten

Ferdigheter

Studenten kan

  • gjennomføre en hverdagslivsforankret samtale med barn og unge**
  • kommunisere anerkjennende med foresatte**
  • innhente informasjon om folkehelsetilstanden på kommunenivå, og drøfte faktorer som påvirker folkehelsen og som kan forklare sosial ulikhet i helse
  • kartlegge faktorer i et arbeids- eller skolemiljø som fremmer og hemmer ansattes/elevers helse, og påvirker mulighet for deltakelse
  • foreslå tiltak som fremmer folkehelse og sosial inkludering blant barn i et mangfoldig samfunn, og drøfte tiltakene i lys av atferdsteori og etikk
  • planlegge og begrunne tiltak som fremmer helse og arbeidsinkludering i et mangfoldig samfunn
  • reflektere over hvordan en persons livserfaringer og kulturelle bakgrunn kan komme til uttrykk gjennom kroppslig uttrykk og bevegelse
  • veilede fysioterapeutstudenter i veileder-/instruktørrollen
  • foreslå og begrunne tiltak i tverrprofesjonell habilitering og reflektere over innvirkning på deltakelse på arenaer som er viktige for individet

Generell kompetanse

Studenten

  • kan presentere gjennomføring og erfaringer fra et praksisprosjekt
  • kan reflektere over egen rolle i utforskende samtale med barn, unge og deres foresatte**
  • har en forståelse for betydningen av tverrprofesjonelt samarbeid med barn, unge og deres foresatte**

Arbeids- og undervisningsformer

Arbeids- og undervisningsformene i emnet omfatter selvstudier, oppgaver, seminar, ferdighetstrening, forelesninger og praksisstudier.

Studentene skal i en periode gjennomføre prosjektbasert praksis, til sammen 30 timer. Prosjektbasert praksis gjennomføres på en arena der en fysioterapeut vil kunne bidra med kompetanse og tiltak innen forebyggende og helsefremmende arbeid. Eksempler på slike arenaer er frisklivssentraler, bydelshus, barnehage, skoler og helsestasjon, og ulike arenaer i arbeidslivet der bedriftshelsetjenesten kan være representert. Hensikten med prosjektbasertpraksis er at studenten skal få et større innblikk i faktorer som fremmer helse og funksjon, samt utforme og foreslå helsefremmende og forebyggende tiltak på gruppe- og samfunnsnivå. Prosjektbasert praksis leder frem til en prosjektoppgave som inngår i eksamen.

INTER1200:Digital samhandling er sentralt i undervisningen. Studentene jobber i tverprofesjonelle grupper over to seminardager.  Studentgruppene skal samtale, reflektere, diskutere utvalgte case og gi hverandre tilbakemeldinger. For nærmere beskrivelse av INTERACT, se https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interact 

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

For å fremstille seg til avsluttende vurdering må følgende være godkjent:

  • minimum 80 % tilstedeværelse i undervisning som er angitt som «obligatorisk tilstedeværelse» i timeplanen
  • individuell logg fra prosjektbasert praksis, 500 ord (+/- 10 %).

Arbeidskrav knyttet til INTER1200: 

  • Innlevert individuell logg. Omfang: 500 ord (+/- 10 %). For å kunne skrive loggen, må studenten først ha deltatt på seminar over to dager. 

Vurdering og eksamen

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • samanhengar mellom lesing og skriving
  • ulike lese- og skrivestrategiar i dei ulike fasane av lese- og skriveprosessen
  • korleis planleggings- og vurderingsverktøy kan nyttast på ein effektiv måte i lese- og skriveopplæringa i alle fag
  • korleis ein kartlegg og førebygger lese- og skrivevanskar
  • korleis ein kan leggje til rette undervisninga for dei som strevar med lesing og skriving

Ferdigheter

Studenten kan

  • ta i bruk effektive og læringsfremjande metodar og prinsipp i lese- og skriveopplæringa
  • bruke planleggings- og vurderingsverktøy på ein effektiv måte i lese- og skriveopplæringa i alle fag
  • bruke vurdering for å fremje læring
  • sette i gang tiltak som førebygger lesevanskar og som hjelper dei elevane som strever med lesing og skriving
  • planlegge, gjennomføre og reflektere med utgangspunkt i eit FOU-arbeid med fokus på lesing og/eller skriving.

Generell kompetanse

Studenten

  • kan organisere og drive tilpassa vidaregåande lese- og skriveopplæring på barnetrinnet etter fagleg grunngitte prinsipp og i samsvar med gjeldande læreplan i ein fleirkulturell skole

Hjelpemidler ved eksamen

Studiet er nettbasert med samlingar og går over eitt semester. Det er tre samlingar á to dagar kvart semester. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i praksisopplegg deltakarane gjennomfører i eigen klasse. Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, deling av faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar skjer i nettbasert forum på LMS. Deltakarane arbeider sjølvstendig med teoretiske og didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane.

Vurderingsuttrykk

Retten til å gå opp til eksamen føreset godkjende arbeidskrav. Det vert stilt krav til bruk av både bokmål og nynorsk som målform på arbeidskrava, om lag likt representert. Minst eitt av arbeidskrava skal danne grunnlag for kunnskapsdeling i eige kollegium. Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før eksamen kan avleggjast:

  • Prosjektbeskriving FoU. Omfang 1000-1500 ord.
  • Minst to faglege innlegg i digitalt diskusjonsforum knytt til hovudemna og til utprøving av/refleksjon over ny fagleg og fagdidaktisk kunnskap. Omfang: 500 ord +/- 10 % pr. innlegg.
  • Undervisningsopplegg som inkluderer bruk av Flipped Classroom med ein refleksjonstekst. Refleksjonsteksten skal ha eit omfang på 500 ord +/- 10 %.

Arbeidskrava vert nærare spesifisert i undervisningsplanen.

Sensorordning

LSGG6200: Lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheit 2, trinn 1-7, emne 2. Individuell munnleg eksamen. Vårsemester. Karakterskala A-F.

Den avsluttande vurderinga er ein individuell munnleg eksamen. Eksaminasjonen tar utgangspunkt i ein prosjektrapport med omfang1000-1500 ord. Prosjektrapporten omhandlar eit sjølvvalt utviklingsarbeid (FoU-arbeid) som studenten skal planleggje og gjennomføre i vårsemesteret med basis i eigne erfaringar og relevant teori. I tillegg til studenten sin presentasjon, skal den munnlege eksamineringa bestå av spørsmål og/eller samtale knytt til det temaet studenten har presentert. Omfang munnleg eksamen: om lag 30 min.

Det vert nytta intern og ekstern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamensbesvarelser sensurert av intern sensor. Eventuelle markerte avvik mellom vurderinga til intern og ekstern sensor blir drøfta på samsensurmøtet. Det faglege resultatet av denne diskusjonen tar intern sensor omsyn til ved sensureringa av alle eksamensoppgåvene.

Vurderingskriterier

A: Arbeidet er ein framifrå prestasjon som klart skil seg ut. Det vitnar om særs god fagleg og fagdidaktisk kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter. Arbeidet er prega av stor grad av sjølvstendig tenking og har særs god språkleg framstilling.

B: Arbeidet er ein mykje god prestasjon som ligg over gjennomsnittet. Det vitnar om mykje god fagleg og fagdidaktisk kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter. Arbeidet er prega av sjølvstendig tenking og har mykje god språkleg framstilling.

C: Arbeidet er ein gjennomsnittleg prestasjon med innslag av sjølvstendig tenking. Det er tilfredsstillande når det gjeld fagleg og fagdidaktisk kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter, og når det gjeld språkleg framstilling.

D: Arbeidet er ein prestasjon under gjennomsnittet med manglar i fagleg og fagdidaktisk kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter, og/eller når det gjeld språkleg framstilling.

E: Arbeidet har store manglar i fagleg og fagdidaktisk kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter, og/eller når det gjeld språkleg framstilling, men tilfredsstiller noen faglege minimumskrav.

F (Ikkje godkjend): Arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til i fagleg og fagdidaktisk kunnskap om lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter, og/eller til språkleg framstilling.

Ny/utsett eksamen

Ny og utsett eksamen blir gjennomført på same måte som ved ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast ein omarbeidd versjon av prosjektrapporten. Ved seinare forsøk må ny prosjektrapport leverast.

Studenten sine rettar og plikter ved ny/utsett eksamen går fram av forskrift om studium og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

Emneoverlapp

10 studiepoeng overlapp med FYSIO2200 Forebygging, behandling, rehabilitering og habilitering - spesifikke pasient-/brukergrupper og MENDI2200 Folkehelse, fysisk aktivitet og bevegelse.