Arbeid med IT-systemer
På grunn av arbeid med IT-systemer kan du oppleve ustabilitet i tilganger til OsloMet sine systemer og tjenester i perioden 24.-26. mars. Sjekk driftsmeldingene for oppdateringer.
På grunn av arbeid med IT-systemer kan du oppleve ustabilitet i tilganger til OsloMet sine systemer og tjenester i perioden 24.-26. mars. Sjekk driftsmeldingene for oppdateringer.
Kunnskap om kropp, bevegelse og aktivitet er sentralt i fysioterapi, og for å fremme aktivitet og deltakelse må fysioterapeuter kunne anvende og integrere kunnskap om kropp og bevegelse forankret i naturvitenskapelig og humanistiske kunnskapstradisjoner. Fysioterapeuter må kunne innhente kunnskap om menneskets kropp og evne til bevegelse og aktivitet gjennom bruk av kvantitative målinger og tolkning av disse. Fysioterapeuter må også kunne utvise varhet for kropp og bevegelse som kvalitative fenomener. Pedagogiske ferdigheter og evne til samhandling er kjernekompetanser i fysioterapi som i dette emnet anvendes i øvelsesveiledning og ved bruk av manuelle teknikker.
Fysioterapeuter må også ha grunnleggende kompetanse i å observere og samtale med barn og unge, for å forstå deres liv og hvordan arbeid med barn kan foregå i tverrprofesjonelt person- og familiesentrert arbeid. Temaet tydeliggjøres i det tverrfaglige undervisningsopplegget, INTER1100 «Den samme ungen - ulike arenaer», 1,5 stp. For mer informasjon, se: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interact
Studenten må være tatt opp på studiet.
Etter gjennomført emne og INTER1100 har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse (INTER1100 ivaretar læringsutbyttebeskrivelser markert med to stjerner (**)) https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interact:
Kunnskap
Studenten kan
Ferdigheter
Studenten kan
Generell kompetanse
Studenten
Arbeids- og undervisningsformene i emnet omfatter selvstudier, seminar, gruppearbeid, ferdighetstrening, forelesninger og erfaringspraksis. Erfaringspraksis er lagt til ulike praksisarenaer.
I INTER1100 «Den samme ungen - ulike arenaer», inngår 2 seminardager, digitale kæringsressurser og samtale- og observasjonsoppgaver knyttet til tverrprofesjonelt gruppearbeid og selvstudier.
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
Arbeidskrav i INTER1100: «Den samme ungen - ulike arenaer»
Individuell praktisk og muntlig eksamen, inntil 30 minutter
Ingen hjelpemidler er tillatt
Gradert skala A-F
Det benyttes to sensorer ved muntlig eksamen. Ekstern sensor vurderer minimum 15 prosent av studentene.
4 studiepoeng overlapp med FYSIO1000, 6 studiepoeng overlapp med MENDI1000,1 studiepoeng overlapp med FYSIO1100 og MENDI1100, 5 studiepoeng overlapp med FYSIO1200 og MENDI1200, 5 studiepoeng overlapp med FYSIO1300 og 3 studiepoeng overlapp med MENDI1300.