EPN-V2

FOTO2200 Dokumentar Norge Emneplan

Engelsk emnenavn
Documentary Norway
Studieprogram
Bachelorstudium i fotojournalistikk
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2021/2022
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;

Kunnskap;

Studenten

  • kan gjøre rede for helse- og omsorgstjenestens styring, organisering og rammer
  • kan gjøre rede for hva som karakteriserer en tjeneste av god kvalitet
  • kan drøfte prioriteringskriterier og etikk i helse- og omsorgstjenesten
  • kan gjøre rede for ledelsesstrategier i arbeid med innovasjon og implementering av kunnskapsbasert praksis
  • kan drøfte FNs bærekraftsmål og spesielt mål 3, God helse og forståelse for sammenhengen mellom helse og bærekraftig samfunnsutvikling

Ferdigheter; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Studenten

  • kan anvende modeller for kvalitetsforbedring (forberede, planlegge, utføre, evaluere og implementere)
  • kan anvende ulike kvalitetsindikatorer til å analysere kvalitetsforbedrende prosjekter
  • kan bidra i kvalitetsforbedring med grunnlag i relevant fagkunnskap, forskning og brukermedvirkning
  • kan gi strukturert tilbakemelding og vurdering til medstudenter på kvalitetsforbedringsarbeid i prosess
  • kan gjennomføre systematisk kunnskapssøk relatert til spesifikke forskningsspørsmål

Generell kompetanse; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Studenten

  • kan anvende kunnskap og ferdigheter til å gjennomføre kvalitetsarbeid, inkludert å bidra til å implementere kunnskapsbasert praksis
  • kan bidra i tverrfaglig samarbeid i kvalitetsforbedring av helse- og omsorgstjenestene på individnivå, tjenestenivå og samfunnsnivå
  • kan bidra til utfasing og implementering av metoder og teknologi for å bedre kvaliteten på tjenestene;

Forkunnskapskrav

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

  • Muntlig presentasjon av et avgrenset kvalitetsforbedringsprosjekt, i gruppe på inntil 6 studenter;
  • Én hverandrevurdering i gruppe på inntil 6 studenter;

Læringsutbytte

Prosjekteksamen, i form av et skriftlig arbeid som utarbeides i løpet av emneperioden. Arbeidet gjennomføres i gruppe på inntil 6 studenter med et omfang på 3500 ord. Det gis samlet karakter til gruppa på eksamen.;

Emnet foregår på Engelsk, studenter som ønsker det kan besvare eksamen på skandinavisk (norsk, svensk eller dansk).

Ny eksamen: Dersom oppgaven vurderes til ikke bestått har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

Arbeids- og undervisningsformer

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Bestått - ikke bestått.

Vurdering og eksamen

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 20 % av besvarelsene. Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.

Hjelpemidler ved eksamen

Nettressurser for Kunnskapsbasert praksis (KBP) (delvis på norsk).

Engelskspråklige studenter anbefales å lese;Hoffmann T, Bennett S, Del Mar C. (2017) Evidence-based practice-across the health professions. Elsevier. Chapter 1 (page 1-12), chapter 2 (page 16-31), and chapter 3 (page 41-46).

Vurderingsuttrykk

Emnet har 10 stp. overlapp med KREFT6100 Kreftsykepleiens naturvitenskapelige og fenomenologiske kunnskapsgrunnlag, 20 stp.

Sensorordning

Det benyttes to interne sensorer til sensurering av oppgavene. Et uttrekk på minimum 25 prosent av besvarelsene sensureres av en ekstern og en intern sensor. Karakterene på besvarelsene fra uttrekket skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.