Programplaner og emneplaner - Student
FOTO2200 Dokumentar Norge Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Documentary Norway
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i fotojournalistikk
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Pensum
-
VÅR 2019
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Gjennom arbeidet med dokumentarprosjektet skal studentene vise at de har grunnleggende kunnskap om reportasjejournalistikk, og at de evner å utvikle idé, planlegge, gjennomføre og presentere et komplekst reportasjeprosjekt over tid.
Forkunnskapskrav
ingen forkunnskapskrav, men vi gjør oppmerksom på at studiet har progresjonsbestemmelser, se programplanens generelle del om progresjonsrelger.
Læringsutbytte
Kunnskaper
Studenten har kunnskaper om
- metoder for idéarbeid
- metoder for research på et stort, selvstendig prosjekt
- metoder for redigering av et stort bildemateriale
- presentasjon av reportasje i dokumentarformatet
Ferdigheter
Studenten kan
- gjøre systematisk idé- og planarbeid for store reportasjer
- arbeide metodisk med bilder og tekst (eller andre verbalkilder) på langvarige selvstendige prosjekter
- redigere et stort materiale med bilder og mange verbalkilder
- presentere store reportasjer i et relevant format
- reflektere over metodiske, fortellermessige og etiske trekk ved eget arbeid
Generell kompetanse
Studenten har utviklet
- selvstendighet i idéarbeid, research og planlegging av omfattende fotojournalistiske produksjoner
- evne til å arbeide selvstendig som fotojournalist i ukjente miljøer over lang tid
- evne til refleksjon over eget arbeid og forståelse for journalistisk yrkesetikk
Arbeids- og undervisningsformer
Admission to the programme.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge;
The student can
- explain the basic assumptions of behaviour analysis
- explain the place of behaviour analysis in psychology
- explain the research methods used in behaviour analysis
- explain reinforcement conditions;
- explain how behaviour is established, transferred and maintained
Skills;
The student can
- apply basic behaviour analysis concepts
- apply methods to observe and record behaviour
- conduct discrete trials training
- conduct precision teaching
Competence;
The student can
- describe behaviour analysis strategies
- conduct and reflect on their own presentation technique
Vurdering og eksamen
Work and teaching methods used in the course are lectures, self-study and student-initiated group work. Seminars will also be held where the students present subject matter. Participation in these seminars is compulsory. Tests will be held during the course and students will also present assignments related to the syllabus. The assignments will be set by the lecturer. The students’ learning outcomes will be documented through presentations, tests and the exam.
Hjelpemidler ved eksamen
In order to sign up for the final examination the following has to be approved:
- Present;individually1-2 given topics to fellow students
- Identify an area of presentation technique with room for improvement and evaluate this in the students’ own presentations
- Evaluate 1-2 presentations by fellow students (both academic content and presentation technique)
- Teach fellow student topics from the syllabus using flash cards (discrete trials training) and establish flow (precision teaching).
Vurderingsuttrykk
Portfolio exam comprising four tests and a digital, supervised written exam lasting four hours. All four tests must be approved before the student can take the digital, supervised written exam. All the components must be awarded a pass grade before the exam as a whole can be passed.
If the student fails one test, the student can retake this test. Resit/rescheduled attempts at the four tests can be taken once before the ordinary, digital, supervised written exam. Before the resit/rescheduled digital, supervised written exam, students will be given a third and final attempt at one or more of the tests.
Sensorordning
None