EPN-V2

FLKM5000 Master's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Master's Thesis
Study programme
Master's Programme in International Development, Education, and Sustainabilities
Weight
60.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Formålet med emnet er at studenten skal kunne videreutvikle sin kompetanse og læreridentitet i fagskolen. I tillegg skal studenten videreutvikle evne til kritisk tenkning og refleksjon og fremstå som trygg og tydelig i lærerrollen. Videre skal studenten kunne anvende yrkespedagogisk og yrkesdidaktisk kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger, og treffe begrunnede valg.

Required preliminary courses

Gjennomført og bestått Praktisk pedagogikk for fagskolen 1

Learning outcomes

Individuell eksamen. I eksamensbesvarelsen skal studenten drøfte erfaringer fra utviklingsarbeidet, jfr arbeidskrav, i lys av relevant teori og studiets læringsutbytte med spesiell vekt på ledelse av kompetanseutvikling. Besvarelsen leveres som en digital presentasjon, for eksempel video på 5 til 8 minutter.

Ny og utsatt eksamen

Til ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av den digitale presentasjonen.

Content

Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt

Course requirements

Studiet er samlings- og nettbasert og krever at studentene er aktive deltakere på samlinger og i yrkespedagogisk praksis, samt at de bidrar med refleksjoner og erfaringer i læringsfellesskapet.

Se nærmere beskrivelse av arbeids- og undervisningsformer i programplandelen

Assessment

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

Permitted exam materials and equipment

Sentrale temaer i studiet:

  • Trafikkskolen som en lærende organisasjon
  • Rollen som veileder, relasjonsbygger og prosessleder
  • Kollegaveiledning individuelt og i grupper
  • Evaluering, videreutvikling og kvalitetssikring av undervisningsplaner
  • Etikk i veiledningssituasjoner
  • Kjønn- og mangfoldsperspektiv i trafikkopplæring

Grading scale

Letter grades ranging from A to F are used, with A being the highest grade and E the poorest pass grade, and F being a fail grade.

Examiners

Alle hjelpemidler er tillatt.