Programplaner og emneplaner - Student
FLKM5000 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Master's Thesis
- Study programme
-
Master's Programme in International Development, Education, and Sustainabilities
- Weight
- 60.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Formålet med emnet er at studenten skal kunne videreutvikle sin kompetanse og læreridentitet i fagskolen. I tillegg skal studenten videreutvikle evne til kritisk tenkning og refleksjon og fremstå som trygg og tydelig i lærerrollen. Videre skal studenten kunne anvende yrkespedagogisk og yrkesdidaktisk kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger, og treffe begrunnede valg.
Required preliminary courses
Gjennomført og bestått Praktisk pedagogikk for fagskolen 1
Learning outcomes
Individuell eksamen. I eksamensbesvarelsen skal studenten drøfte erfaringer fra utviklingsarbeidet, jfr arbeidskrav, i lys av relevant teori og studiets læringsutbytte med spesiell vekt på ledelse av kompetanseutvikling. Besvarelsen leveres som en digital presentasjon, for eksempel video på 5 til 8 minutter.
Ny og utsatt eksamen
Til ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av den digitale presentasjonen.
Content
Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Teaching and learning methods
Alle hjelpemidler er tillatt
Course requirements
Studiet er samlings- og nettbasert og krever at studentene er aktive deltakere på samlinger og i yrkespedagogisk praksis, samt at de bidrar med refleksjoner og erfaringer i læringsfellesskapet.
Se nærmere beskrivelse av arbeids- og undervisningsformer i programplandelen
Assessment
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
Permitted exam materials and equipment
Sentrale temaer i studiet:
- Trafikkskolen som en lærende organisasjon
- Rollen som veileder, relasjonsbygger og prosessleder
- Kollegaveiledning individuelt og i grupper
- Evaluering, videreutvikling og kvalitetssikring av undervisningsplaner
- Etikk i veiledningssituasjoner
- Kjønn- og mangfoldsperspektiv i trafikkopplæring
Grading scale
Letter grades ranging from A to F are used, with A being the highest grade and E the poorest pass grade, and F being a fail grade.
Examiners
Alle hjelpemidler er tillatt.