EPN-V2

FLKM4110 Introduction to International Development, Education, and Sustainabilities Emneplan

Engelsk emnenavn
Introduction to International Development, Education, and Sustainabilities
Studieprogram
Masterstudium i internasjonal utvikling, utdanning og bærekraft
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2019/2020
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Course I is intended to form a common platform for the other courses. The students get an overview of central theoretical perspectives within education and development. They are expected to develop their ability to relate these theories to selected topics This work both ensures a broad interdisciplinary perspective and supplements students’ previous education. Along with the other common courses, this forms the basis for specialisation in the area selected for in-depth studies and in the master’s thesis.

Forkunnskapskrav

No prerequisite knowledge required.

Læringsutbytte

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of and insight into the international education field
  • has knowledge of and insight into different perspectives on development
  • has an overview of research-based knowledge of international education and development

Skills

The student

  • is capable of competently explaining relevant topics in the field
  • is capable of comparing research-based knowledge of the topic of the course
  • is capable of writing according to academic standards

General competence

The student

  • is capable of explaining and problematising relevant theory in the research fields of international education and development
  • is capable of using the new knowledge in an independent manner
  • is capable of communicating academic issues relating to education and development

Innhold

The academic content of this course covers key theories and concepts relating to poverty, inequality and power in developing countries and the role of education in social development. The theories are linked to three levels:

a) micro: individual, social relations

b) meso: school and the local community

c) macro: education policy and development in a national and international perspective

At all three levels, emphasis will be placed on comparative perspectives on the relationship between education and development. The main areas covered are empirical knowledge and theory relating to topics such as cultural complexity, learning, inequality, multiculturalism, power and development. These topics are relevant to all the three levels mentioned above, and are important regardless of which area the students decide to specialise in. The relationship between the levels is also important.

Arbeids- og undervisningsformer

Undervisningsspråk: Norsk

Grunnleggende materialvitenskap gir nødvendig naturvitenskapelig bakgrunn for forståelsen av materiallæren og materialvitenskapelige prinsipper. Kunnskap om dental materialvitenskap gir innsikt i muligheter og begrensninger ved design, konstruksjonsmessig planlegging og materialvalg. Med grunnleggende materialvitenskap forstås videre forskning og utvikling av dentale materialer og nasjonale og internasjonale krav som stilles til materialene. Sikkerhet rundt bearbeiding, håndtering og oppbevaring av materialer og forsvarlig bruk av utstyr og maskiner vektlegges med tanke på å skape gode rutiner og holdninger (HMS) på laboratoriet.

Dentale hjelpematerialer gir en innføring i materialer som utelukkende benyttes under fremstilling av tanntekniske produkter.  Hvordan hjelpematerialene behandles har stor betydning for å sikre kvaliteten på de permanente tannerstatningene.

Polymermaterialer har mange bruksområder enten som hjelpematerialer eller restaureringsmateriale. Polymermaterialers bruksområder, fysikalske og kjemiske egenskaper, samt behandling av materialene for å ivareta egenskapene vil stå sentralt.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Studenten må være tatt opp på studiet

Vurdering og eksamen

The assessment consists of an individual home exam/academic paper over five days, of 3000 words (+/- 10 %). Supervision will be given.

Resit/rescheduled exam The resit/rescheduled exam is organised in the same way as the ordinary exam.

Hjelpemidler ved eksamen

Examination support material is permitted.

Vurderingsuttrykk

Arbeids- og undervisningsformene i emnet omfatter forelesninger, selvstudier, laboratorieøvelser og seminarer kombinert med teoretiske oppgaver både i grupper og individuelt. Laboratorieøvelsene kan foregå som materialtesting.

Sensorordning

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent: 

  • minimum 90 % tilstedeværelse på demonstrasjonsforelesninger og laboratorieøvelser
  • minimum 80 % tilstedeværelse i ferdighetstrening, seminarer og obligatorisk veiledning