EPN-V2

FKH2000 Art and Crafts 2 Course description

Course name in Norwegian
Kunst og håndverk 2
Study programme
Bachelor's Programme - Specialized Teacher Training in Design, Arts and Crafts
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

The course will include lectures, exercises, discussion of read materials. The lectures will partly be based on interteaching sequences using literature from the curriculum. Students complete a self-management experiment involving registration and change of one's own behavior. Exercises using software simulating animal experiments ( Sniffy the Virtual Rat ) are included in this course.

Required preliminary courses

Students submit 4 written assignments, each with maximum 3 pages including references, according to the deadlines in the course schedule

Learning outcomes

Exam content: Learning outcomes

Form of examination: Individual written examination with invigilation, 4 hours

Examine: One internal and one external examiner

Grading scale: A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade

Examination support materials

None.

Syllabus

Alloway, T., Graham, J., & Wilson, G. (2011). Sniffy the Virtual Rat pro, version 3.0 with CD-ROM . Belmont, CA: Wadsworth.[Bare bruk av CD-ROM er pensum]

Baer, D. M., Wolf, M. M., & Risley, T. R. (1968). Some current dimensions of applied behavior analysis.Journal of Applied Behavior Analysis, 1 (1), 91-97. doi:10.1901/jaba.1968.1-91.[Go to full text: http://www.ncbi.nlm.nih.gov.ezproxy.hioa.no/pmc/articles/PMC1310980/pdf/jaba00083-0089.pdf

Baer, D. M., Wolf, M. M., & Risley, T. R. (1987). Some still current dimensions of applied behavior analysis.Journal of Applied Behavior Analysis, 20 (4), 313-327. doi:10.1901/jaba.1987.20-313[Go to full text: http://www.ncbi.nlm.nih.gov.ezproxy.hioa.no/pmc/articles/PMC1286071/pdf/jaba00102-0014.pdf

Baldwin, J. D., & Baldwin, J. I. (2001). Behavior principles in everyday life (4th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.[Kapittel 1-9]

Catania, A. C. (2013). Learning (5th ed.). New York, NY: Sloan Publishing.[Kapittel 1-4]

Cooper, J. O., Heron, T. E., & Heward, W. L. (2007). Applied behavior analysis (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill.[Kapittel 1-24 og kapittel 29][Also available as eBook: https://www-dawsonera-com.ezproxy.hioa.no/abstract/9781292036397

Grant, L. & Evans, A. (1994). Principles of behavior analysis . New York, NY: Harper Collins.[Kapittel 1]

Sidman, M. (2004). The analysis of human behavior in context. The Behavior Analyst , 27(2), 189-195. Retrieved fromhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov.ezproxy.hioa.no/pmc/articles/PMC2755400/pdf/behavan00004-0059.pdf

Watson, D. L., & Tharp, R. G. (2014). Self-directed behavior: Self-modification for personal adjustment (10thed.). Belmont, Calif.: Wadsworth/Cengage Learning.[Kapittel 1-5][Also available as eBook: https://www-dawsonera-com.ezproxy.hioa.no/abstract/9781473711389

(Literature list last updated: 2017-08-23 in the APA 6th style /lmb, Library Kjeller)

Teaching and learning methods

Respondent and operant conditioning; reliability; sensation and perception; sensory modalities; observation and recording of behavior.

Course requirements

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Dokumentasjon av praktisk/teoretisk arbeid fra verkstedsperiode 1, 2 og 3.
  • Dokumentasjon av praktisk/teoretisk arbeid fra IKT og material- og miljølære.

Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen

Det kreves minimum 80 prosent frammøte i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er krav om tilstedeværelse og deltakelse:

  • Faglige innføringer knyttet til demonstrasjoner.
  • Seminarer.
  • Felles drøftinger og vurdering underveis og til slutt i forhold til obligatoriske studieoppgaver.
  • Erfaringsinnhenting i verksted og laboratorier.
  • Gruppe- og prosjektarbeid.
  • Undervisning i digitale medier.

Assessment

Prosjektoppgave - individuell

Prosjektoppgaven består av en praktisk og en teoretisk komponent. Prosjektet tar utgangspunkt i et gitt tema og studentene velger selv innfallsvinkel og materialområde. Den skriftlige delen skal dokumentere studentens faglige refleksjonsnivå.

Eksamensresultatet kan påklages.

Permitted exam materials and equipment

Alle.

Grading scale

I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.

Examiners

Prosjektoppgaven vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensur brukes jevnlig.