Programplaner og emneplaner - Student
FKH2000 Art and Crafts 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Kunst og håndverk 2
- Study programme
-
Bachelor's Programme - Specialized Teacher Training in Design, Arts and Crafts
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course will include lectures, exercises, discussion of read materials. The lectures will partly be based on interteaching sequences using literature from the curriculum. Students complete a self-management experiment involving registration and change of one's own behavior. Exercises using software simulating animal experiments ( Sniffy the Virtual Rat ) are included in this course.
Required preliminary courses
Students submit 4 written assignments, each with maximum 3 pages including references, according to the deadlines in the course schedule
Learning outcomes
Exam content: Learning outcomes
Form of examination: Individual written examination with invigilation, 4 hours
Examine: One internal and one external examiner
Grading scale: A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade
Examination support materials
None.
Syllabus
Alloway, T., Graham, J., & Wilson, G. (2011). Sniffy the Virtual Rat pro, version 3.0 with CD-ROM . Belmont, CA: Wadsworth.[Bare bruk av CD-ROM er pensum]
Baer, D. M., Wolf, M. M., & Risley, T. R. (1968). Some current dimensions of applied behavior analysis.Journal of Applied Behavior Analysis, 1 (1), 91-97. doi:10.1901/jaba.1968.1-91.[Go to full text: http://www.ncbi.nlm.nih.gov.ezproxy.hioa.no/pmc/articles/PMC1310980/pdf/jaba00083-0089.pdf
Baer, D. M., Wolf, M. M., & Risley, T. R. (1987). Some still current dimensions of applied behavior analysis.Journal of Applied Behavior Analysis, 20 (4), 313-327. doi:10.1901/jaba.1987.20-313[Go to full text: http://www.ncbi.nlm.nih.gov.ezproxy.hioa.no/pmc/articles/PMC1286071/pdf/jaba00102-0014.pdf
Baldwin, J. D., & Baldwin, J. I. (2001). Behavior principles in everyday life (4th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.[Kapittel 1-9]
Catania, A. C. (2013). Learning (5th ed.). New York, NY: Sloan Publishing.[Kapittel 1-4]
Cooper, J. O., Heron, T. E., & Heward, W. L. (2007). Applied behavior analysis (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill.[Kapittel 1-24 og kapittel 29][Also available as eBook: https://www-dawsonera-com.ezproxy.hioa.no/abstract/9781292036397
Grant, L. & Evans, A. (1994). Principles of behavior analysis . New York, NY: Harper Collins.[Kapittel 1]
Sidman, M. (2004). The analysis of human behavior in context. The Behavior Analyst , 27(2), 189-195. Retrieved fromhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov.ezproxy.hioa.no/pmc/articles/PMC2755400/pdf/behavan00004-0059.pdf
Watson, D. L., & Tharp, R. G. (2014). Self-directed behavior: Self-modification for personal adjustment (10thed.). Belmont, Calif.: Wadsworth/Cengage Learning.[Kapittel 1-5][Also available as eBook: https://www-dawsonera-com.ezproxy.hioa.no/abstract/9781473711389
(Literature list last updated: 2017-08-23 in the APA 6th style /lmb, Library Kjeller)
Teaching and learning methods
Respondent and operant conditioning; reliability; sensation and perception; sensory modalities; observation and recording of behavior.
Course requirements
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Dokumentasjon av praktisk/teoretisk arbeid fra verkstedsperiode 1, 2 og 3.
- Dokumentasjon av praktisk/teoretisk arbeid fra IKT og material- og miljølære.
Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen
Det kreves minimum 80 prosent frammøte i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er krav om tilstedeværelse og deltakelse:
- Faglige innføringer knyttet til demonstrasjoner.
- Seminarer.
- Felles drøftinger og vurdering underveis og til slutt i forhold til obligatoriske studieoppgaver.
- Erfaringsinnhenting i verksted og laboratorier.
- Gruppe- og prosjektarbeid.
- Undervisning i digitale medier.
Assessment
Prosjektoppgave - individuell
Prosjektoppgaven består av en praktisk og en teoretisk komponent. Prosjektet tar utgangspunkt i et gitt tema og studentene velger selv innfallsvinkel og materialområde. Den skriftlige delen skal dokumentere studentens faglige refleksjonsnivå.
Eksamensresultatet kan påklages.
Permitted exam materials and equipment
Alle.
Grading scale
I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.
Examiners
Prosjektoppgaven vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensur brukes jevnlig.