Programplaner og emneplaner - Student
FILM6100 Filmkunst 1 - Kreativ dokumentar Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Film Art 1 - Creative Documentary
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Emnehistorikk
-
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Programplan
-
Innledning
Studenten må ha bestått emnet VHSA600 Kunnskapsperspektiver i sosialt helsearbeid.
-
Forkunnskapskrav
Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent for at studenten kan gå opp til eksamen:
- Minimum 80% oppmøte til obligatorisk undervisning i emnet.
- Gruppebesvarelse med presentasjon og faglig refleksjon. Undervisningsplanlegging med utgangspunkt læreplan og bruk av konkretiseringsmateriale.
-
Læringsutbytte
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om innhenting av relevant informasjon og kartlegging av brukeres medisinske, psykologiske og sosiale situasjon og behov
- har inngående kunnskap om tverrfaglig samarbeid innenfor helsetjenestene og på tvers av tjenester og tjenestenivåer, herunder dynamikker og arbeidsdeling innen helsetjenestene
- har kunnskap om pårørendearbeid, familieperspektivet og biopsykososiale behov, herunder mindreårige pasienter og søsken/barn som pårørende
Ferdigheter
Studenten
- kan ved hjelp av sentrale teoretiske perspektiver kartlegge og vurdere brukerens psykososiale situasjon og behov, inkludert beskyttelses- og sårbarhetsfaktorer
- kan vurdere og iverksette tiltak som fremmer voksne og mindreårige brukeres/pasienters helse og psykososiale situasjon, herunder helhetlige tiltak med utgangspunkt i den enkeltes ressurser og behov
- kan vurdere psykososiale behov og iverksette tiltak som ivaretar voksne og barn som pårørende
- kan anvende formelle og uformelle samarbeidsmuligheter, herunder tverrfaglig- og tverretatlig samarbeid
- kan anvende sosialfaglige perspektiver til å strukturere og formulere faglige resonnementer, samt bidra med disse i samhandling med helseprofesjoner
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende egnede tilnærminger til kommunikasjons og relasjonsarbeid i sosialt helsearbeid og samhandle tverrfaglig
- kan argumentere faglig og etisk, og bidra til profesjonsutvikling i sosialt arbeid i helsetjenester
-
Arbeids- og undervisningsformer
Ikke relevant.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvising følges.
-
Vurdering og eksamen
Bestått-Ikke bestått.
-
Hjelpemidler ved eksamen
Gradert skala A-F
-
Vurderingsuttrykk
En skriftlig individuell semesteroppgave hvor studentene tar utgangspunkt i kasusformuleringen for å kartlegge brukeren/pasientens psykososiale situasjon og behov, samt vurdere og drøfte egnede sosialfaglige tilnærminger og tiltak. Studentene arbeider med semesteroppgaven gjennom hele emnet. Semesteroppgaven skal ha et omfang på 4000 ord (+- 10 %). Forside og litteraturliste kommer i tillegg. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5. Godkjent referansestil APA for oppgaveskriving skal følges.
En student kan ved ikke bestått, levere omarbeidet versjon av semesteroppgaven til sensur én gang.
-
Sensorordning
SYKKPRA30x, SYKPPRA30x og SYKDPRA30x er fullt overlappende.
-
Emneansvarlig
Gradert skala A – F.