Programplaner og emneplaner - Student
FARMA3900 Bacheloroppgave Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Bachelor's Thesis
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i farmasi - reseptarutdanning
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Emnehistorikk
-
Innledning
Studentene skal fordype seg i et forskningsarbeid med utgangspunkt i en valgt farmasifaglig problemstilling. Studentene får praktisk erfaring med forskning og utvikler ferdigheter i å anvende valgt forskningsmetode. I arbeidet med bacheloroppgaven fokuseres det på valgt problemstilling samt analyse og diskusjon av egne forskningsresultater, men også vurdering av egne resultater opp mot publikasjoner innen fagfeltet
Emnets fagsammensetning, angitt i studiepoeng:
- Fagspesifikt valgt område 13 studiepoeng
- Vitenskapelig metode 2 studiepoeng
Forkunnskapskrav
Bestått andre studieår.
Læringsutbytte
All examination support material is permitted.
Arbeids- og undervisningsformer
Skriftlig hjemmeeksamen i gruppe på 3-4 studenter, 4 dager. Omfang: 2500 ord (+/- 20 %).
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The exam will be assessed by two internal examiners. An external programme supervisor is affiliated with the course in accordance with the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.
Vurdering og eksamen
1. Grammatical expertise in Spanish as a Second Language.
1.1. Spanish Grammar for Foreigners (I): common problems and their approach.
1.2. Grammar of Spanish for Foreigners (II): detection of mistakes and deadlocks.
1.3. Sayings, idiomatic expressions and idioms. The richness of the traditional and the metaphorical uses of language.
2. Communicative approaches and vocabulary teaching.
2.1. The relevance of register: adequacy and contextualisation. The pragmatics of speech.
2.2. Phraseology: straight and transferred uses. Colloquiality and precision.
2.3. The lexical increase: detail and connotation. Synonymies of everyday use and variety of terms for specificity.
3. Natural speech and oral Spanish in Spanish as a Second Language.
3.1. Diction, intonation and accent as correction marks.
3.2. The nuance: options and alternatives for an individualized expression of feeling and mood.
3.3. Oral Spanish in Spanish as a Second Language classroom: listening comprehension.
4. Culture and society in the Spanish-speaking world.
4.1. Short introduction to the History of Spain.
4.2. Political and territorial organisation: central state and autonomic system.
4.3. Leisure and time off: popular festivities and traditions.
Hjelpemidler ved eksamen
Gradert skala fra A-F.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Uttrekk på minimum 20% av besvarelsene vurderes av ekstern sensor. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode. For MA og VU ABIO: Én intern og én ekstern.