Programplaner og emneplaner - Student
ERGPRAIN1 Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse - INT Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Occupational Therapy Practice Placement - INT
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i ergoterapiOccupational Therapy, Prosthetics and Orthotics, Exchange Programme
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
VÅR 2025
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Se programplanen.
Forkunnskapskrav
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Arbeidskrav 1: Individuell avlesningsøvelse på universitetets digitale plattform(er) der studentene avleser en tegnspråktekst på video, og besvarer et visst antall spørsmål knyttet til tegnspråkteksten. Studenten må ha minimum 80% korrekte svar i avlesningsøvelsen.
- Arbeidskrav 2: Gruppeoppgave på video, inntil 2,5 minutter per gruppemedlem. Av praktiske hensyn bør gruppen bestå av to studenter.
Formålet med arbeidskravene er å gi studenten tilstrekkelig veiledning i emnets faglige innhold og praktisk øvelse. Omfang vil spesifiseres i oppgavetekster eller individuelt i samarbeid med faglærer. Tidsfrister gjøres elektronisk tilgjengelig for studentene ved semesterstart.
Se programplan for generelle regler om arbeidskrav.
Krav om deltakelse
Det er krav om 80% tilstedeværelse i emnet. Se programplan for mer informasjon om krav om deltakelse.
Læringsutbytte
Eksamen gjennomføres gjennom samtaler i grupper på norsk tegnspråk. Varighet 20-30 minutter. Samtalene gjennomføres i par og med bytte av samtalepartnere underveis. Studentenes prestasjon vurderes individuelt.
Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.
Arbeids- og undervisningsformer
Ingen hjelpemidler er tillatt.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The following must be approved:
- cooperation agreement with specification of the learning outcomes
- attendance requirement of 90%
Vurdering og eksamen
Det benyttes to sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.
Hjelpemidler ved eksamen
Studentene utvikler et grunnleggende vokabular, grunnleggende forståelse av retninger og plasseringer i tegnrommet. De skal bruke strategier for avlesning og strategier for å sikre kommunikasjon og felles forståelse, samt tilegne seg grunnleggende kunnskaper om hvordan norsk tegnspråk er bygd opp, og om språkbrukerne. Emnets undervisningsprogresjon er lagt opp til å følge felles europeisk referanseramme for språk (CEFR).
Vurderingsuttrykk
Pass/fail
Sensorordning
The midway and final assessments are made by the supervisor and the contact lecturer at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.