EPN-V2

ERGPRAIN1 Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse - INT Emneplan

Engelsk emnenavn
Occupational Therapy Practice Placement - INT
Studieprogram
Bachelorstudium i ergoterapi
Occupational Therapy, Prosthetics and Orthotics, Exchange Programme
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Se programplanen.

Forkunnskapskrav

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Arbeidskrav 1: Individuell avlesningsøvelse på universitetets digitale plattform(er) der studentene avleser en tegnspråktekst på video, og besvarer et visst antall spørsmål knyttet til tegnspråkteksten. Studenten må ha minimum 80% korrekte svar i avlesningsøvelsen.
  • Arbeidskrav 2: Gruppeoppgave på video, inntil 2,5 minutter per gruppemedlem. Av praktiske hensyn bør gruppen bestå av to studenter.

Formålet med arbeidskravene er å gi studenten tilstrekkelig veiledning i emnets faglige innhold og praktisk øvelse. Omfang vil spesifiseres i oppgavetekster eller individuelt i samarbeid med faglærer. Tidsfrister gjøres elektronisk tilgjengelig for studentene ved semesterstart.

Se programplan for generelle regler om arbeidskrav.

Krav om deltakelse

Det er krav om 80% tilstedeværelse i emnet. Se programplan for mer informasjon om krav om deltakelse.

Læringsutbytte

Eksamen gjennomføres gjennom samtaler i grupper på norsk tegnspråk. Varighet 20-30 minutter. Samtalene gjennomføres i par og med bytte av samtalepartnere underveis. Studentenes prestasjon vurderes individuelt.

Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.

Arbeids- og undervisningsformer

Ingen hjelpemidler er tillatt.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The following must be approved:

  • cooperation agreement with specification of the learning outcomes
  • attendance requirement of 90%

Vurdering og eksamen

Det benyttes to sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.

Hjelpemidler ved eksamen

Studentene utvikler et grunnleggende vokabular, grunnleggende forståelse av retninger og plasseringer i tegnrommet. De skal bruke strategier for avlesning og strategier for å sikre kommunikasjon og felles forståelse, samt tilegne seg grunnleggende kunnskaper om hvordan norsk tegnspråk er bygd opp, og om språkbrukerne. Emnets undervisningsprogresjon er lagt opp til å følge felles europeisk referanseramme for språk (CEFR).

Vurderingsuttrykk

Pass/fail

Sensorordning

The midway and final assessments are made by the supervisor and the contact lecturer at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.