EPN-V2

ERGOPRA3 Placement - Occupational Therapy in Practice Course description

Course name in Norwegian
Praksis - ergoterapifaglig yrkesutøvelse
Study programme
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history

Introduction

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om normale fysiologiske mekanismer og funksjoner i ulike organsystemer og i kroppen som helhet
  • har kunnskap om prinsipper for styring og kontroll av ulike kroppsprosesser
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i celler og vev
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i nervesystemet
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i sansesystemet
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i muskelsystemet
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i sirkulasjonssystemet
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i respirasjonssystemet
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i fordøyelsessystemet, i energimetabolismen og innen basal ernæringsfysiologi
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i det endokrine systemet og dets samspill med kroppens andre organsystemer
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i kroppens temperaturregulering
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i immunsystemet samt blodets sammensetning og funksjon
  • kan beskrive og gjøre rede for mekanismer og funksjoner i nyre- og urinveissystemet
  • kan beskrive og gjøre rede for forplantning og seksualfunksjon
  • kan beskrive og gjøre rede for fysiologiske prosesser i hvile og aktivitet samt ved ulike typer påkjenninger
  • kan beskrive og gjøre rede for betydningen av fysisk aktivitet og forebygging av livsstilssykdommer
  • kan beskrive og gjøre rede for sentrale temaer innen klinisk fysiologi

Required preliminary courses

Arbeidsformene er ressursforelesninger og selvstudier.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of

  • explaining user participation and client-centred approaches in occupational therapy
  • explaining organisational and structural factors with a bearing on professional practice at the practical training establishment
  • explaining relevant laws and regulations

Skills

The student is capable of

  • applying a client-centred approach to health promoting, preventative, therapeutic and rehabilitative and habilitative work
  • defining goals based on people's wishes regarding, and the right to activity and social participation
  • working in a knowledge based and independent manner with assessment, intervention, documentation and evaluation on an individual, group and/or system level
  • applying resource-oriented, empowering and problem-solving work models to promote health, activity and participation
  • identifying ethical dilemmas and make independent choices
  • clinically reasoning and justifying the use of mapping and intervention

Competence

The student

  • is capable of taking responsibility and initiative, demonstrating cooperation skills, independence and an ability to adapt, and treating users, partners and others with empathy and respect
  • is capable of discussing and critically reflecting on ethical dilemmas and practising in accordance with professional ethical guidelines
  • is capable of contributing to interprofessional and sectorial cooperation including communication of occupational therapy expertise
  • is capable of discussing different professional approaches in interdisciplinary teams in order to develop good practices

Teaching and learning methods

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Individuell skriftlig flervalgseksamen under tilsyn, inntil fire timer.

Course requirements

The following required coursework must be approved:

  • a minimum attendance of 90% in the introduction to the course, practical training and seminars during the placement
  • cooperation agreement with a development plan submitted and approved within the deadline

Assessment

Practical training

Assessment content:The learning outcomes

Form of assessment: Assessment of practical training

Time: Sixth semester

Attendance requirements for supervised placement (90%)

Grading scale

Ekstern og intern sensor kvalitetssikrer eksamensoppgaver og vurderingskriterier. Besvarelsene sensureres automatisk basert på vurderingskriteriene.

Examiners

The midway and final assessments are made by the practical training supervisor and in close cooperation with the contact lecturer at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.