EPN-V2

ERGOBPRA2 Occupational Therapy Practice Placement, Part 2 Course description

Course name in Norwegian
Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse, del 2
Study programme
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

In this practical training period, the students continue working with therapeutic use of occupation in real-life situations. Students work systematically to help users to develop or maintain skills, occupational habits and roles. Through the work process, students will also practice clinical reasoning in relation to their own work. The practical training can take place in all arenas where occupational therapists work.

The students will also participate in the interdisciplinary teaching initiative INTER1200.

INTER1200: ‘Communication with Children, Young People and their Families’ (1.5 credits)

INTER1200 ‘Communication with Children, Young People and their Families’ makes up the second module of the university's teaching project INTERACT.

INTER1200 ‘Communication with Children, Young People and their Families’ increases students' knowledge about communication and interaction with children and young people.; As in INTER1100, the students receive training in cooperating with students from other programmes of professional study on topics relating to the everyday lives of children and young people.

Required preliminary courses

The student must have passed the first year of the programme or equivalent.

Learning outcomes

Kunnskap

Studenten:

  • har inngående kunnskap om de estetiske fagområdenes vitenskapelige teorier og forskningsmetoder
  • har inngående kunnskap som grunnlag for å analysere og reflektere over forskningsmetodiske perspektiv og vitenskapelige tradisjoner knyttet til fagområdenes historie, egenart og plass i samfunnet
  • kan anvende kunnskap for å kritisk vurdere ulike vitenskapsteoretiske- og forskningsmetodiske posisjoner innen de estetiske fagområdene

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende vitenskapsteori og forskningsmetode som er relevant for praksis- og teoridimensjonen knyttet til de estetiske fagområdenes egenart
  • kan strukturere og formulere faglige resonnementer på bakgrunn av vitenskapsteoretisk- og forskningsmetodisk innsikt
  • kan arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning og vurdere ulike etiske perspektiv knyttet til forskningsprosessen
  • kan bruke relevante metoder for forskning og faglig og/eller kunstnerisk utviklingsarbeid på en selvstendig måte

Generell kompetanse

Studenten

  • kan arbeide selvstendig med eget fagfelt og beherske fagområdets uttrykksformer
  • kan kommunisere med ulike målgrupper om faglige problemstillinger og drøftingsperspektiv innen de estetiske fagfeltene
  • Kan kritisk vurdere ulike former for kunnskapsinnhenting og bruk av kilder i vitenskapelig publisering

Teaching and learning methods

Undervisningen vil veksle mellom forelesninger og ulike studentaktive læringsformer. Studentene deltar aktivt i undervisningen og i gruppearbeid. Masterstudiet er basert på individuelle studier med deltagelse i grupper, forelesninger og seminar. Det legges vekt på både teoretisk og praktisk arbeid som studieform.

Course requirements

Ingen arbeidskrav.

Assessment

Individuell skriftlig hjemmeeksamen over fem dager.

Omfang: 3000-4000 ord.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

Grading scale

Gradert skala A - F.

Examiners

En intern sensor og en medsensor vurderer et utvalg av eksamensoppgavene. Ekstern sensor brukes jevnlig.