EPN-V2

EPS3100 European Project Semester - Supporting Courses Emneplan

Engelsk emnenavn
European Project Semester - Supporting Courses
Studieprogram
European Project Semester
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2025/2026
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

EPS3100 consists of two semester-long supporting courses:

  • Project Planning and Management
  • Collaboration and communication in English

In addition, there are individual workshops. Topics may wary between semesters, but typically on the following topics:

  • Team-building
  • Sustainability

Additional guest lectures and workshops may take place over the course of the semester.

There is also the option to take a Norwegian Language and Culture course (5 ECTS).

Anbefalte forkunnskaper

Undervisningsformen vil veksle mellom digitale læringsformer, undervisningsmøter, studentpresentasjoner og casediskusjoner, og suppleres med bruk av digitale ressurser.

Forkunnskapskrav

None.

Læringsutbytte

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

Upon successful completion of the course, the student knows:

  • theories of teambuilding and team roles
  • relevant project management models
  • systematic innovation theory and practices
  • sustainability frameworks and implementation in concept developments
  • the rhetorical principles for different forms of oral and written communication in English

Skills

Upon successful completion of the course, the student can:

  • collaborate in a multidisciplinary team
  • communicate effectively in both written and oral English
  • search for, synthesize, critically analyse and correctly reference sources
  • present work in progress, engage in professional discussions and offer constructive feedback
  • reflect on their own professional practice, team work, target achievements and learning as a basis for his/her own ongoing development.

General Competence

Upon successful completion of the course, the student can:

  • plan and carry out tasks independently and as part of a team
  • document and reflect on their knowledge, development and contribution

Arbeids- og undervisningsformer

The Supporting Courses consist of lectures, classroom teaching, group work, peer feedback and assessment, practical workshops, and individual and group assignments.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The following coursework requirements/compulsory activities must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam:

  • An attendance rate of at least 80% across all supporting courses, guest lectures and workshops is required to qualify for grading of the portfolio.

Vurdering og eksamen

The portfolio assessment for the Supporting Courses consists of:

  • Four group assignments (3-5 students), including the mid-term oral presentation.
  • Two individual assignments

All assignments are graded as a single portfolio for an individual grade. The grading happens after the last assignment, and some of the assignments may be improved through the semester.

The portfolio examination cannot be appealed.

Hjelpemidler ved eksamen

Studentene skal få inngående kunnskap om hvordan man leder en mangfoldig organisasjon og hva som trenges for lykkes. Emnet gi studenter oversikt over relevante, kontemporære teorier, metoder og forskningsfunn. Teoriene og metodene er relatert til flerkulturell ledelse og human resource management (HRM). Videre gi emnet innsikt i sosialpsykologiske prosesser som underligger stereotypering og gruppeidentitet. Studentene skal være i stand til å bruke teoriene og metodene presentert i emnet i egen virksomhet.

Undervisningsspråk er norsk.

Vurderingsuttrykk

Grade scale A-F

Sensorordning

Two internal examiners

Emneansvarlig

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • omfattende kunnskap om relevante teorier relatert til flerkulturell ledelse
  • inngående innsikt i sentrale begreper relatert til HRM og mangfold
  • solid kunnskap om sosiale psykologiske prosesser relatert til stereotypering og gruppeidentitet
  • spesialisert kunnskap om hvordan homogene og heterogene grupper påvirker samarbeid og beslutningstaking

Ferdigheter

Studenten kan

  • kritisere og analysere teorier om flerkulturell ledelse
  • diskutere og drøfte hvordan og hvorfor mangfold påvirker samarbeid i en organisasjon
  • reflektere om egen atferd knyttet til ledelse av og samarbeid med ansatte med ulik bakgrunn
  • unngå stereotyper og forbedre samarbeid i mangfoldige grupper

Generell kompetanse

Studenten kan

  • lese, forstå og være kjent med originallitteratur knyttet til flerkulturell ledelse
  • formidle avansert fagkunnskap til spesialister (andre fagpersoner) og allmennheten
  • designe relevante HR tiltak for å øke mangfold og forbedre flerkulturell ledelse i egen virksomhet
  • beherske fagområdets uttrykksformer