EPN-V2

ENT4000 Entrepreneurship 1: Introduction to entrepreneurship   Emneplan

Engelsk emnenavn
Entrepreneurship 1: Introduction to entrepreneurship  
Studieprogram
Masterstudium i entreprenørskap
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

The student must have been admitted to the study programme.

Forkunnskapskrav

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills:;

Knowledge;

The student

  • can describe the structure, function and metabolism of prokaryotic and eukaryotic cells
  • can give examples of how factors relating to cell biology can affect health and disease
  • can describe the structure and properties of important macromolecules
  • can describe the function of enzymes as biological catalysts
  • can describe principles of basic genetics and is familiar with the relationship between hereditary factors and disease
  • can describe similarities and differences between bacteria, viruses, fungi and parasites
  • can describe the conditions for cellular growth

Skills;

The student

  • can use selected methods to determine biological macromolecules
  • can perform basic investigations to identify different bacteria
  • can conduct basic gene technology analyses

Læringsutbytte

The work and teaching methods consist of lectures, group work and laboratory work.;

Emphasis is placed on student-active learning methods.;Digital learning resources are used in the course in the form of video lectures and practical exercises.;

Arbeids- og undervisningsformer

Forberedelse til emnet

Studentene forventes å lese gjennom pensumlitteraturen før de begynner på emnet for å kunne delta aktivt i diskusjoner.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Studenten skriver en individuell fagartikkel med omfang på 4000-6000 ord (forside, abstract, illustrasjoner og referanseliste kommer i tillegg), i skrifttype Times New Roman, i skriftstørrelse 12 og med 1,5 linje- og avsnittsavstand. For kildehenvisninger og sitater, følges APA-stil eller en etablert stilmal fra eget fagfelt.

Teksten skal knyttes til relevante problemstillinger i emnets pensum. Fagartikkelen kan også være knyttet til arbeidet med egen avhandling. Temaet skal godkjennes av emnekoordinator på forhånd. Fagartikkelen må leveres innen seks uker etter endt undervisning.

Ny og utsatt eksamen

Dersom fagartikkelen ikke blir vurdert til bestått, kan studenten levere inn en bearbeidet versjon én gang innen en nærmere fastsatt frist.

Vurdering og eksamen

No aids are permitted.

Hjelpemidler ved eksamen

Grade scale A-F

Vurderingsuttrykk

All exam papers are assessed by two examiners. A minimum of twenty per cent of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment shall benefit all students.

Sensorordning

Målgruppe

Emnet er primært for studenter som er tatt opp i ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning, men vil være åpent for andre som ønsker å fordype seg i feltet utdanningsvitenskap, lærerutdanning og skole.

Opptakskrav til enkeltemner for eksterne søkere

Søkere må normalt ha fullført femårig masterutdanning (treårig + toårig) eller tilsvarende innen lærerutdanning, annen pedagogisk utdanning, utdanningsvitenskap, utviklingsstudier eller annen utdanning på tilsvarende nivå i fagområder som er relevant for lærerutdanning.

Om det blir mange søkere vil studenter ved ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning bli prioritert. Deretter studenter ved andre ph.d.-program, så andre vitenskapelig ansatte ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier

Søkere som ikke er tatt opp til ph.d.-programmet i utdanningsvitenskap for lærerutdanning må sende inn et sammendrag på om lag én A4-side med informasjon om eget ph.d.-prosjekt eller annet prosjekt/interesseområde med tema, metode, teoretisk innfallsvinkel, hvor de eventuelt er i ph.d.-løpet og hvorfor dette emnet anses relevant for eget prosjekt.