EPN-V2

ENGC6110 Engelsk 1, trinn 1-7 Emne 1 Emneplan

Engelsk emnenavn
English 1 for Primary School Teachers - Module 1
Studieprogram
Engelsk 1, trinn 1-7
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Emne 1 har fokus på begynneropplæring i engelsk med vekt på utviklingen av muntlige ferdigheter - lytting, tale og samtale - der språklige grunnelementer som vokabular, fraser og setningsstrukturer, grunnleggende grammatikk, enkle læringsstrategier og møte med bildebøker og andre engelskspråklige tekster til bruk i opplæringen har en viktig plass. Analyse av læreplanverket og diskusjon om hva som vil være en systematisk og god progresjon gjennom barnetrinnet vil stå sentralt.;Slik vil enkelte læringsutbytteformuleringer være relevante i både emne 1 og emne 2, men med litt ulik;vekt når det gjelder innhold. Hovedtemaene i emne 1 er beskrevet under Innhold nedenfor.

Forkunnskapskrav

Opptak til studiet.

Læringsutbytte

The course describe the analysis and processing of signals in the frequency domain and analysis of systems for signal processing. Images are two-dimensional signals. The course also include the acquisition of image data, reconstruction of images and basic image processing of images for medical diagnostics.

Innhold

Nils Sponheim

Arbeids- og undervisningsformer

No requirements over and above the admission requirements.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

After finishing this course the student should have the following outcome:

Knowledge:

Understand the connection between the impulse response and frequency response

Understand that images are 2D signals and can be analysed accordingly

Understand the connection between resolution, impulse response, point spread function and frequency response.

Know how to describe wave propagation, reflection, refraction and attenuation of waves

Understand how an ultrasound image is formed and how the pulses are transmitted and recorded.

Understand how x-rays are generated and how an X-ray image is formed.

Understand how tomographic data are recorded and how CT-images are reconstructed.

Understand the physical principals of magnetic resonance and how images are formed.

Skills

Can describe and analyse signals with the use of the Fourier transform.

Be able to frequency analyse signals and design;optimal processing

Can digitize signals by sampling and AD-conversion.

Can explain the difference between diagnostic and technical image quality.

Understand how images are reconstructed fro measured data.

Can use an ultrasound scanner and chose optimal settings.

General competence:

Be able to process a measured signal to;optimize information content.

Be able to evaluate technical quality of an image in order to optimize diagnostic quality

Vurdering og eksamen

ENGC6110 Engelsk 1, trinn 1-7, emne 1.;Individuell skriftlig hjemmeeksamen.;

Avsluttende vurdering i emnet gjennomføres i høstsemesteret.

Eksamen er en individuell skriftlig hjemmeeksamen. Eksamensspråket er engelsk. Hjemmeeksamen går over én uke (syv dager). Oppgavens omfang skal være om lag 2000 ord.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som til ordinær eksamen. Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.

Hjelpemidler ved eksamen

Language of instruction: Norwegian

This course provides knowledge about the life situation of older adults living at home seen from an individual, social and cultural perspective and framework. Particular emphasis is placed on problems related to disadvantaged and vulnerable groups of older adults. Different theoretical and analytical perspectives in gerontology and geriatrics are drawn in to highlight how older adults´ life situation affects their experiences, activity and participation. The course has a focus on older adults as active players in their own everyday lives, and how they understand and experience their own situation.

Vurderingsuttrykk

Approved calculator

Sensorordning

Graded scale A-F

Opptakskrav

One internal sensor. External sensor is used regularly.

In case of a continuation exam, the exam can be oral with two internal sensors.