Programplaner og emneplaner - Student
ENGC6110 Engelsk 1, trinn 1-7 Emne 1 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- English 1 for Primary School Teachers - Module 1
- Studieprogram
-
Engelsk 1, trinn 1-7
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Pensum
-
HØST 2018
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emne 1 har fokus på ferdighetene knyttet til muntlig kommunikasjon, men på en slik måte at progresjonen fra begynnerstadiet til barnetrinnets siste del står sentralt didaktisk og som et overordnet perspektiv på språkinnlæringen. Av denne grunn vil enkelte læringsutbytteformuleringer være relevante i både emne 1 og emne 2, men med litt ulikt fokus når det gjelder innhold. Hovedtemaene i emne 1 er beskrevet under Innhold nedenfor.
Forkunnskapskrav
Opptak til studiet.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om lydsystemet i engelsk, vokabular og grunnleggende grammatiske strukturer med vekt på forskjeller og likheter mellom engelsk og andre språk eleven kan
- har kunnskap om barns språklæring i et flerspråklig perspektiv, språklæringsteorier samt strategier, metoder, vurderingsverktøy og vurderingsformer som fremmer utvikling av muntlig engelsk
- har kunnskap om grunnleggende ferdigheters betydning for læring og utvikling og om prosesser som kan fremme disse i engelskfaget
- har kunnskap om tilpasset språkopplæring for den aktuelle aldersgruppen
- har innsikt i språkstimulerende bruk av tekster i undervisningen
- har kjennskap til sjangere og deres sentrale kjennetegn, samt normer for akademisk tekstproduksjon, ansvarlig kildebruk og personvern
- har kjennskap til læreplan for engelskfaget i skolen
- har kunnskap om begynneropplæring i engelsk og utfordringer vedrørende overgangen fra begynnerstadiet til barnetrinnets siste del med vekt på muntlig kommunikasjon
- har kunnskap om ulike kartleggingsverktøy til bruk i begynneropplæringen
- har forståelse for læringspotensialet som ulike læringsarenaer, eksempelvis digitale medier, bidrar til på barnetrinnet
- har kjennskap til ulike læremidler som kan brukes i opplæringen
Ferdigheter
Studenten
- kan veilede elever i deres muntlige språkutvikling gjennom å gjøre dem bevisst hvordan språket er bygd opp, slik at de kan gjøre seg nytte av forskjeller og likheter mellom engelsk og andre språk eleven kan
- kan bruke engelsk sikkert og funksjonelt muntlig og skriftlig tilpasset målgruppen i ulike situasjoner og være en god muntlig språkmodell for elevene
- kan planlegge, lede og vurdere elevers læringsarbeid på en måte som tar hensyn til mangfoldet i elevgruppen når det gjelder ulike behov og ulik kulturell og språklig bakgrunn
- kan legge til rette for et trygt læringsmiljø med variert, differensiert og meningsfylt læringsarbeid som fremmer utvikling av lytting og tale og et gradvis større ordforråd for alle elever
- kan legge til rette for elevers arbeid med engelskspråklige tekster med hovedvekt på muntlige tekster for barn
- kan utøve en helhetlig og læringsorientert vurderingspraksis
- kan anvende fagkunnskapen didaktisk og reflektert i forhold til gjeldende læreplan for grunnskolen og kritisk vurdere egen undervisning
- kan kritisk vurdere lærebøker og andre læremidler til bruk i opplæringen
- kan bruke digitale verktøy i arbeidet med å fremme språklæring og formidling av fagstoff
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle relevant fagstoff og kommunisere på engelsk på en måte som er tilpasset målgruppen
- kan reflektere over egen læring og praksis i forhold til etiske grunnverdier og skolens ansvar for barn og unges personlige vekst
- kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å løse identifiserte problemer knyttet til elevers læring og utvikling i engelskfaget
Innhold
Avsluttande vurdering vert gjennomført i vårsemesteret. Eksamen er ei digital vurderingsmappe med to fagtekstar (sjå «Individuelle arbeidskrav», over). Målform: nynorsk og bokmål. I tillegg skriv studentane ein refleksjonstekst, der dei mellom anna grunngir tekstutvalet. Refleksjonsteksten (omfang: om lag 1000 ord) inngår i vurderingsmappa saman med dei to valde fagtekstane.
Alle tekstane i vurderingsmappa må vere vurderte til godkjent. Studentar som utan gyldig grunn ikkje har lagt inn tekstar innan fristane, får ikkje levere vurderingsmappe.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen blir arrangert på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast ein omarbeidd versjon av vurderingsmappa. Også refleksjonsnotatet må skrivast om for å gjera greie for endringane i vurderingsmappa. Ved seinare forsøk må studenten levere ny vurderingsmappe og nytt refleksjonsnotat.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen går fram av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Arbeids- og undervisningsformer
Siden elevenes muntlige kommunikasjon på engelsk er vektlagt, og siden det er viktig for engelsklæreren å kunne være en god språkmodell for elevene, er én av samlingene i emne 1 lagt til York. Dette studieoppholdet er en integrert del av studiet og er ment å gi deltakerne en sjanse til å bruke engelsk i autentiske situasjoner. De studentene som er forhindret i å delta gjennomfører alternative arbeidskrav.
Det øvrige studiearbeidet i emne 1 består av selvstudium av pensumlitteratur, innlevering av arbeidskrav til egen professional journal i høgskolens digitale læringsplattform og deltakelse i forumdiskusjoner. På samlingene blir fagstoff gjennomgått, og tid blir avsatt til erfaringsdeling og utprøving av læringsaktiviteter. Det blir rikelige anledninger til å øve opp sine muntlige språkferdigheter i begge emnene.
Praksis
Det inngår ikke obligatorisk praksis i emne 1, men det forutsettes at deltakerne prøver ut og reflekterer over læringsaktiviteter og vurderingsformer i egen klasse.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen i emnet kan avlegges.
To journal entries:
- Journal entry relatert til ordlæring i tre deler: (A) individuell gjennomføring av aktivitet i egen klasse, (B) minimum to bidrag til forumdiskusjon med refleksjon omkring klasseromsaktivitet og (C) individuell muntlig refleksjon med rapport fra framlegg og diskusjon om ordlæring i eget lærerkollegium levert som tre - fem minutters lydfil.
- Journal entry knyttet til lesing og muntlig kommunikasjon i to deler: (A) minimum tre bidrag i forumdiskusjon om bruk av bildebok i klasserommet og (B) individuell fagartikkel om etterlesingsaktiviteter med omfang på 800 - 1000 ord.
Arbeidsprogram med tilhørende arbeidskrav for studenter som ikke har anledning til å være med på samlingen i York. Dette fastsettes av faglærer.
For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se emneplanens hoveddel.
Vurdering og eksamen
Emne 2 byggjer på emne 1.
Hjelpemidler ved eksamen
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om metodar i den andre lese- og skriveopplæringa
- har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege tekstar, med vekt på dialog og forteljing
- har kunnskap om eit utval skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium, med vekt på litteratur for barn og unge
- har kunnskap om korleis lesing og didaktisk arbeid med litteratur kan fremje livsmeistring, demokrati og berekraftig utvikling
- har kunnskap om kva som kjenneteiknar skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
- har kunnskap om språkleg mangfald i Noreg og Norden.
- har kunnskap om språkleg identitet og litteratur for barn og unge som tematiserer språkleg og kulturell identitet
- har kunnskap om kartleggingsprøver, nasjonale prøver og ulike norskfaglege læremiddel for 5.-7. trinn
- har kunnskap om lese-, skrive- og språkvanskar
Ferdigheiter
Studenten
- kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling for elevar på mellomtrinnet
- kan bruke kunnskap om forteljinga som munnleg og skriftleg tekst i arbeid med å leggje til rette for utvikling av skriftleg og munnleg kompetanse hos elevar
- kan bruke kunnskap om kva som kjenneteiknar ulike tekstar og sjangrar i arbeid med munnlege, skriftlege og multimodale tekstar i ulike medium
- kan bruke ulike metodar i den vidare lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til elevar
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre, for elevar på barnetrinnet
- kan bruke estetiske arbeidsmåtar og ta i bruk ulike digitale verktøy
- meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
Generell kompetanse
Studenten
- kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
- kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale litterære emne, skriving, lesing og munnlege ferdigheiter og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
- kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag
Vurderingsuttrykk
Studentane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane. Individuelt arbeid i form av sjølvstudium og skriving av oppgåver vekslar med medstudentrespons i gruppe og undervisning på samlingane. Oppgåvene knyter saman teoretisk fagstoff og didaktisk refleksjon. I tillegg til undervisning blir samlingane brukte til deling av erfaringar studentane gjer i eiga undervisning.
I emne 2 er det lagt vekt på å lære å bruke nettbasert plattform som verktøy for mappevurdering, med både lærar og medstudentar som responsgjevarar. I tillegg til å vidareutvikle kompetanse i å bruke dei digitale verktøya som blei brukte i emne 1, vil studentane prøve ut fleire former for digitale verktøy til bruk i undervisning.
Sensorordning
Følgjande arbeidskrav må vere godkjente før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:
Individuelle arbeidskrav
Digital innlevering av to fagtekstar knytte til fagemna i norsk etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. Studentane vil få respons frå lærar og/eller medstudent(ar) på tekstane. I tilbakemeldinga til medstudentar skal studentane prøve ut ulike digitale verktøy. Tekstane blir vurderte i samband med avsluttande vurdering:
- Mappetekst 1: Fagartikkel om sakprosa og arbeid med lesing av sakprosa i klasserommet. Omfang: 1800 ord (+/-10%). Målform: nynorsk.
- Mappetekst 2: Fagartikkel om skjønnlitteratur for barn og litteraturdidaktikk. Omfang: mellom 1800 ord (+/- 10 %) Målform: bokmål.
Andre arbeidskrav, i gruppe og individuelt
- Leggje fram eit valfritt emne frå oppdragskurset for kollegaer på skolen der studenten arbeider. Arbeidskravet inneber bruk av digitalt persenasjonsverktøy. Sjå nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Innlevering: skriftleg rapport med refleksjon over dette framlegget. Omfang : 800 ord (+/-10%). Målform: nynorsk.
- Munnleg framlegg om skjønnlitteratur for barn, gruppevis i plenum på ei av samlingane. Arbeidskravet føreset deltaking på den aktuelle samlinga.
- Deltaking i digital medstudentrespons - der den enkelte student sit ved eigen PC og kommuniserer med ein eller fleire studentar.
Studentar som på grunn av sjukdom ikkje har høve til å delta i gruppeframlegg på ei av samlingane, gjennomfører arbeidskravet individuelt på ei anna samling.
For meir informasjon om innhaldet i arbeidskrava, sjå informasjon på universitetets læringsplattform ved studiestart.