Programplaner og emneplaner - Student
EMTS3900 Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Energy and Environment in buildings
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, seminarer, studentframlegg, gruppearbeid, oppgaveløsning og kollokviearbeid.
Required preliminary courses
Det er knyttet to arbeidskrav til emnet.
- En filmanmeldelse på én til to sider, maksimalt 4000 tegn.
- Et muntlig analyseframlegg, individuelt eller i gruppe, etter nærmere avtale med faglærer.
Arbeidskravene godkjennes av faglærer og alle arbeidskrav skal være godkjent før studenten kan fremstille seg for eksamen.
Frister og nærmere detaljer for innlevering av arbeidskrav framgår av undervisningsplanen som gjøres tilgjengelig ved begynnelsen av hvert semester.
Learning outcomes
Semesteroppgave. Det gis en skriftlig analyseoppgave mot slutten av semesteret. Oppgaven skal ha et omfang på 15-20 sider, og leveres innen den fristen som er angitt i Studentweb.
Det benyttes to interne eller en intern og en ekstern sensor for sensur av hver besvarelse. Det benyttes gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Kandidater som ikke består ordinær eksamen, kan levere omarbeidet versjon av semesteroppgaven til sensur én gang.
Kandidater som har gyldig fravær fra ordinær eksamen, kan levere sin semesteroppgave til ny/utsatt eksamen.
Pensumliste
- Engelstad, Arne og Elise Seip Tønnessen (2011): Film ¿ en innføring. Cappelen Damm Akademisk (272 sider).
- Håvarstein, Maiken og Carsten Ohlmann (2014): Å bade i bilder ¿ fortelling og analyse. GAN-Aschehoug (336 sider)
- Larsen, Peter Harms (2012): De levende billeders dramaturgi 1. Fiktionsfilm. København: Lindhardt og Ringhoff. (243 sider).
I alt 845 sider.
Anbefalt tilleggslitteratur
- Gjelsvik, Anne (2013): Hva er film . Universitetsforlaget (144 sider).
- Kjørup, Søren (2000): Kunstens filosofi ¿ en indføring i æstetik . Roskilde Universitetsforlag. (213 sider).
- Larsen, Peter og Sigrid Lien (2008): Kunsten å lese bilder. Spartacus. (448 sider).
(Pensumliste ajour: Mai 2016)
Teaching and learning methods
Project work in groups. The groups should normally consist of three students. In exceptional cases when special reasons so dictate, students can be permitted to write the bachelor's thesis alone, based on application.
The project work amounts to 500 hours per student and is concluded with a project report and oral presentation. The assignment of bachelor's theses is based on the guidelines applicable to the faculty and the study programme. There will be a process from the end of the fourth semester until the assignment at the end of the fifth semester, when information is provided on guidelines and selection of groups and tasks take place. A supervisor from the study programme will be appointed. An external partner will also normally provide guidance and follow-up.
Students are expected to plan and execute the work in an independent manner and maintain timlines. The report must be in writing in accordance with the faculty procedures. Source reference must be performed correctly. Abstract must be written in English. A digital version of the bachelor thesis with all attachements and supporting documents must be submitted to the internal supervisor.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
- Two milestone meetings of 1 hour each.
Assessment
The assessment of learning outcomes will be based on the project execution and report, the oral and visual presentation, including a poster presentation in plenary session and an oral individual examination.
1) The report counts for 70%.
2) The execution and oral and visual presentation in the group and the oral individual examination count for 30%.
Part 1) of the exam: The exam results can be appealed.
Part 2) of the exam: The exam results cannot be appealed.
If the assessment of the written work is changed upon appeal, a new oral examination shall be arranged.
Both parts of the exam must be awarded grade E or better for the student to pass the course.
Permitted exam materials and equipment
All.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
Two internal examiners. External examiners are used regularly.