EPN-V2

ELVE3610 Introduksjon til robotikk Emneplan

Engelsk emnenavn
Introduction to Robotics
Studieprogram
Bachelorstudium i ingeniørfag - elektro
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of:

  • explaining the structure and purpose of data structures such as tables, lists, stacks, different types of queues, heaps, hash tables, different types of trees, graphs and files
  • explaining the function and efficiency of different variants of algorithms for counting, entering, searching for, deleting, traversing, sorting, optimising and compressing data

Skills

The student is capable of:

  • analysing, designing, and implementing data structures, and evaluate which data structures are suited for specific tasks
  • analysing, designing, implementing and using the algorithms required to solve specific tasks
  • using both self-developed and standardised algorithms and data structures to solve complex and complicated problems

General competence

The student is capable of:

  • participating in discussions and providing advice on what data structures and algorithms are most expedient in different situations
  • communicating the importance and necessity of using good structures and efficient algorithms in programming projects

Anbefalte forkunnskaper

Grade scale A-F.

Forkunnskapskrav

Undervisningen på emnet vil i hovedsak være i form av forelesninger, gruppearbeid, seminarer og

veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum.

Læringsutbytte

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • 80 prosent deltakelse i undervisning som er tilrettelagt som seminar.
  • Studentene skal i grupper lage en presentasjon som bygger på utvalgte artikler eller kapitler i pensum og legge denne fram for medstudentene (ca. 20 minutter).
  • Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/- ti prosent for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.

Seminarene preges av studentaktiv undervisning som tar utgangspunkt i dialog og skal understøtte studentenes øvelser i kritisk tenkning, selvstendighet og refleksjon. Dette fordrer tilstedeværelse.

Arbeids- og undervisningsformer

Ingen hjelpemidler tilgjengelig.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Ingen.

Vurdering og eksamen

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:

  • Two compulsory assignments (source code and documentation)
  • One individual programming assignment. 

Hjelpemidler ved eksamen

Lectures, group work, seminars with presentations and self-study.

Vurderingsuttrykk

All printed and written aids.

An approved handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.

Sensorordning

Individuell muntlig eksamen på 30 minutter.