Programplaner og emneplaner - Student
ELI1100 Elektronikk Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Electronics
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i ingeniørfag - elektro
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emnet inneholder 2 studiepoeng fysikk
Anbefalte forkunnskaper
The following must have been approved in order for the student to take the exam:
- oral presentation in groups of 3-4 students
If the course is taught in English, the presentation must be given in English.
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- kjenner til virkemåte og egenskaper til sentrale elektronikk-komponenter
- har kunnskap om systembeskrivelser for elektronikk
- har grunnleggende kunnskap om beskrivelser av sensorer og aktuatorer
- har kunnskap om oppbygging av elementære forsterkere og kan analysere disse
- har generell kunnskap om kontrol av elektriske systemer og spesielt om tilbakekoblingssystemer
- har grunnleggende kunnskap om oppbygning og virkemåte av halvlederkomponenter
- har kunnskap om virkemåten til halvlederkomponenter
Ferdigheter
Studenten kan:
- analysere transiente forhold i andreordens RLC-kretser
- designe forsterkerkoblinger basert på tilbakekoblingssystemer
- lese og kople opp etter et skjema og drive nødvendig feilsøking
- diskutere en kretsløsning og forklare hvordan den virker
- bruke leverandørmanualer og datablad på egen hånd
Generell kompetanse
Studenten:
- kan analysere et problem og spesifisere en løsningsmetodikk
- kan drøfte og diskutere ulike valg av løsningsmetode
- kan gjøre rede for den historiske utviklingen innen fagområdet elektronikk
Arbeids- og undervisningsformer
Teoriundervisning, laboratoriearbeid, samt et mindre prosjekt med presentasjon og rapport. Øvinger på PC inngår i lab og prosjekt. Teoretiske øvinger er frivillige.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Fire laboratorieøvinger
Vurdering og eksamen
Emnet skal fungere som en forberedelse til planlegging og gjennomføring av masteroppgaven. Det legges særlig vekt på å belyse forskningsmetoder og forskningsetiske problemstillinger som er relevante for ingeniørstudentenes planlegging og gjennomføring av en masteroppgaven.
Hjelpemidler ved eksamen
Students must have been admitted to the Master’s Programme in Health and Technology or the Master’s Programme in Pharmacy.
Vurderingsuttrykk
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can discuss the importance of the most important traditions in philosophy of science that have formed our view of what science is and should be
- can assess key methodological approaches to epidemiological and health science research
- can discuss the content and significance of international conventions and underlying documents that are relevant for health science research and research ethics
- can critically evaluate and discuss the value of user participation and both specialised and general research dissemination
- can assess the possibility of innovation and entrepreneurship in health science researc
Skills
The student
- can describe and discuss new main directions in philosophy of science
- can apply knowledge about study design in project planning
- can reflect on and discuss rights and obligations that apply to project management and the role of the researcher
- can identify relevant methods in qualitative and quantitative research and method development
- can discuss relevant research ethics issues in health science research
- can apply, discuss and refer to laws and guidelines on research ethics and medical and health science research
General competence
The student
- can critically assess the quality and relevance of scholarly articles
- can summarise, present and convey health science knowledge
- can identify relevant study designs in the planning of research projects
- can work in an evidence-based manner in their own field and contribute to interdisciplinary research projects
- can assess whether a research project requires different forms of agreements, registrations and approvals
Sensorordning
The course will use varied, student-active work methods. The teaching will primarily be digital, but supplemented by seminars on campus during the course.
Work and teaching methods include digital lectures, digital group assignments, self-study and in-depth and reflection assignments at seminars on relevant topics. The students will give oral presentations at the seminars and receive feedback on their group work from fellow students and the lecturer.
Emneoverlapp
Written home exam over the course of 4 days in groups of 3-4 students, up to 3,500 words.
The paper can be written in English or a Scandinavian language.