Programplaner og emneplaner - Student
DTRFO1000 Digital transformasjon og forretningsutvikling Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Digital transformation and business development
- Studieprogram
-
Digital transformasjon og forretningsutvikling
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Emnehistorikk
-
Innledning
To prepare for the examination must the following obtain approved:
- Presence throughout the day at 1 seminar, including participation in own presentation in a group or opponent role in a group
- Submission of 4 individual written assignments (Reaction Paper), maximum 1000 words.
Forkunnskapskrav
Supervised written examination (school examination), 4 hours
Innhold
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om sentrale begreper, verktøy og metoder innen digital omstilling, innovasjon og forretningsutvikling
- har kunnskap om brukersentrerte, digitale forretningsmodeller
- kan forstå og identifisere strategiske muligheter for verdiskaping ut fra digitale teknologier
- har kunnskap om kompetansebehov og organisasjonskulturer som fremmer endring og håndterer digital usikkerhet
- har kunnskap om nye arbeidsformer og ledelse i digitale omstillingsprosesser
Ferdigheter
Studenten kan
- vurdere potensial, identifisere utfordringer og handle på muligheter knyttet til digital omstilling og transformasjon
- gjennomføre analyser av ulike interessenter i et digitaliseringsprosjekt og kommunisere med disse
- fasilitere samarbeid om innovasjon og digital transformasjon
- utarbeide en forretningsmodell og en handlingsplan for et endringsprosjekt
- gjennomføre og drive frem et selvstendig avgrenset utviklingsprosjekt knyttet til omstilling og innovasjon i en virksomhet
Generell kompetanse
Studenten kan
- anvende innsikt om digitalisering i endringsprosesser
- bidra til innovasjon og nyskaping knyttet til forretningsutvikling i organisasjoner
- forholde seg kritisk til digitalisering og anvende relevante informasjonskilder til å kommunisere behovet for strategisk tenkning
Arbeids- og undervisningsformer
None
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Grade scale A-F
Vurdering og eksamen
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt
Vurderingsuttrykk
Bestått/Ikke bestått
Sensorordning
Det benyttes en intern eller ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Opptakskrav
Emnet retter seg mot personer som ønsker å skape og gjennomføre digital omstilling og utvikling i privat eller offentlig sektor.
Opptakskrav
Generell studiekompetanse eller realkompetanse. For opptak vises det til forskrift om opptak ved OsloMet – storbyuniversitetet.
Ved vurdering av realkompetanse gjelder Retningslinjer for opptak på grunnlag av realkompetanse ved OsloMet – storbyuniversitetet.