EPN-V2

DTRFO1000 Digital transformasjon og forretningsutvikling Emneplan

Engelsk emnenavn
Digital transformation and business development
Studieprogram
Digital transformasjon og forretningsutvikling
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2020/2021
Emnehistorikk

Innledning

To prepare for the examination must the following obtain approved:

  • Presence throughout the day at 1 seminar, including participation in own presentation in a group or opponent role in a group
  • Submission of 4 individual written assignments (Reaction Paper), maximum 1000 words.

Forkunnskapskrav

Supervised written examination (school examination), 4 hours

Innhold

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om sentrale begreper, verktøy og metoder innen digital omstilling, innovasjon og forretningsutvikling
  • har kunnskap om brukersentrerte, digitale forretningsmodeller
  • kan forstå og identifisere strategiske muligheter for verdiskaping ut fra digitale teknologier
  • har kunnskap om kompetansebehov og organisasjonskulturer som fremmer endring og håndterer digital usikkerhet
  • har kunnskap om nye arbeidsformer og ledelse i digitale omstillingsprosesser

Ferdigheter

Studenten kan

  • vurdere potensial, identifisere utfordringer og handle på muligheter knyttet til digital omstilling og transformasjon
  • gjennomføre analyser av ulike interessenter i et digitaliseringsprosjekt og kommunisere med disse
  • fasilitere samarbeid om innovasjon og digital transformasjon
  • utarbeide en forretningsmodell og en handlingsplan for et endringsprosjekt
  • gjennomføre og drive frem et selvstendig avgrenset utviklingsprosjekt knyttet til omstilling og innovasjon i en virksomhet

Generell kompetanse

Studenten kan

  • anvende innsikt om digitalisering i endringsprosesser
  • bidra til innovasjon og nyskaping knyttet til forretningsutvikling i organisasjoner
  • forholde seg kritisk til digitalisering og anvende relevante informasjonskilder til å kommunisere behovet for strategisk tenkning

Arbeids- og undervisningsformer

None

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Grade scale A-F

Vurdering og eksamen

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt

Vurderingsuttrykk

Bestått/Ikke bestått

Sensorordning

Det benyttes en intern eller ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Opptakskrav

Emnet retter seg mot personer som ønsker å skape og gjennomføre digital omstilling og utvikling i privat eller offentlig sektor.

Opptakskrav

Generell studiekompetanse eller realkompetanse. For opptak vises det til forskrift om opptak ved OsloMet – storbyuniversitetet.

Ved vurdering av realkompetanse gjelder Retningslinjer for opptak på grunnlag av realkompetanse ved OsloMet – storbyuniversitetet.