EPN-V2

DATA3730 Introduction to IT research Course description

Course name in Norwegian
Introduksjon til IT-forskning
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformer omfatter forelesninger, gruppearbeid, øvelser og selvstudier.

Det legges vekt på dialog og refleksjon og å løfte frem temaer som studentene ut fra egen erfaring ønsker å drøfte.

Required preliminary courses

Individuell hjemmeeksamen, over 3 dager. Omfang: 2500 ord (+/- 10 %).

Learning outcomes

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Teaching and learning methods

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • er bevisst på viktigheten av å evaluere og teste IT-systemer
  • kan gjøre rede for ulike teknikker og benytte systemer for evaluering og testing av IT-systemer
  • forstår hvordan evaluering og testing relaterer seg til andre aktiviteter i utviklingsprosessen

Ferdigheter

Studenten:

  • kjenner til og anvender teknikker for å evaluere og teste IT-systemer
  • kan utarbeide evaluerings- og testrapporter

Generell kompetanse

Studenten:

  • kjenner til teknikker og teorier som fremmer god kvalitet i IT-systemer
  • er bevisst viktigheten av testing av IT-systemer

Course requirements

Forelesninger og øvinger. I øvingstimene arbeider studentene med oppgaver, dels individuelt, dels i grupper (2-4 studenter) og får veiledning.

Assessment

Ingen.

Permitted exam materials and equipment

For våren 2020 endres skoleeksamen til hjemmeeksamen,

  • Individuell skriftlig hjemmeeksamen på 3 timer (50%)
  • Skriftlig prosjektoppgave (ca. 20 sider + vedlegg) i gruppe (2-4 studenter) (50%).

Eksamen kan påklages.

Begge deler av eksamen må være vurdert til E eller bedre for å bestå emnet.

Grading scale

I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.

Examiners

To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.