EPN-V2

DATA3720 Community outreach project Course description

Course name in Norwegian
Samfunnskontaktprosjekt
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

In this course, the student will carry out an IT project with a view to attracting interest in IT study programmes. In order to reach out to the public, the students will present the project at a relevant event, for example an education fair, a school visit, an ‘Open Day’ event etc. Other relevant outreach activity projects can also be considered in consultation with the supervisor.

The condition for choosing to do an outreach activity project is that the student and an internal supervisor at OsloMet agree on the project topic before the start of the semester.

The course will only run if there sufficient number of students registered.

Recommended preliminary courses

Se programplanen.

Required preliminary courses

No requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student:

  • is aware of relevant societal issued related to technology development
  • masters several methods used to communicate information about technology development to a varied audience
  • understands the various factors that influence an understanding for IT and a motivation to learn about IT-related issues

Skills:

The student is capable of:

  • presenting a technical product or a project in a comprehensive manner to an audience with various levels of knowledge of IT
  • presenting and discussing the role IT has in society, with current examples from everyday life, news stories and popular culture
  • mastering methodology to engage and involve the audience through recognisable examples and good stories

General competence

The student is capable of:

  • presenting and discussing IT-related topics to a broad audience
  • communicating clearly in writing and verbally about IT-related issues to an audience that is not necessarily tech-savvy
  • motivating and engaging a diverse audience by using current IT issues

Teaching and learning methods

Undervisningen i emne 1 gis i høstsemesteret. Studiearbeidet foregår i vesentlig grad over nettet. I tillegg er det tre samlinger à to dager per semester. Mellom samlingene er undervisningen tilrettelagt ved hjelp av OsloMets digitale læringsplattform. Studentene arbeider individuelt og i grupper på nettet. Det blir lagt vekt på å skape et læringsmiljø der studentene samhandler aktivt. Sentralt i et slikt læringsrom står nettbaserte diskusjonsgrupper hvor det forventes at studentene aktivt bidrar med innlegg. Arbeidet mellom samlingene består av studium av pensumlitteraturen og innlevering av muntlige og skriftlige oppgaver. Oppgavene kan ha ulike formål. De kan være forberedelsesarbeid til samlinger, arbeid med ulike engelskdidaktiske temaer eller kritisk refleksjon i forhold til egen praksis i klasserommet, samtidig som egne lydopptak danner grunnlag for vurdering av studentens egne muntlige ferdigheter.

Praksis

Det inngår ikke obligatorisk praksis i emne 1, men det forutsettes at deltakerne prøver ut og reflekterer over læringsaktiviteter og vurderingsformer i egen eller lånt klasse.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må leveres på engelsk og må være godkjent før eksamen i emnet kan avlegges:

  • Gruppeoppgave relatert til flerspråklighet og engelskdidaktikk i Norge (del A: skriftlig individuelt refleksjonsnotat på om lag 500 ord; del B: samskriving av formelt forslag om måter å inkludere flerspråklighet i engelskundervisningen på skolen, om lag 1000 ord)
  • Individuell oppgave relatert til engelsk struktur fra lyd til tekstnivå (300-500 ord)
  • Individuell oppgave relatert til utvikling av elevenes muntlige ferdigheter ved bruk av praktisk-estetiske former (del A: skriftlig essay relatert til muntlige ferdigheter, om lag 900 ord; del B: refleksjonsnotat etter framlegg/ erfaringsdeling i eget kollegium, om lag 300 ord).

For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanens hoveddel.

Assessment

Avsluttende vurdering i emnet gjennomføres i høstsemesteret. Eksamen er en individuell hjemmeeksamen over én uke. Oppgaven skal ha et omfang på 1500 ord +/- 10%. Eksamensspråket er engelsk.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som til ordinær eksamen.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatte på hjemmeeksamen.

Grading scale

Grade scale A-F. 

Examiners

Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor kvalitetssikrer eksamensoppgaven.