Programplaner og emneplaner - Student
DAPE1400 Programmering Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Programming
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i anvendt datateknologiBachelorstudium i ingeniørfag - dataBachelorstudium i informasjonsteknologi
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Pensum
-
HØST 2018
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Individual six-hour written school examination.
Forkunnskapskrav
All aids are permitted.
Læringsutbytte
Grade scale spring 2021:
Graded scale A-F
[Grade scale earlier:]
Pass/fail.
Arbeids- og undervisningsformer
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Ingen forkunnskapskrav.
Vurdering og eksamen
Etter å ha fullført emnet skal studenten ha følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har praktisk og teoretisk kunnskap om norsk språksystem/grammatikk
- har kunnskap om bruk av norsk språk i arbeidsrelaterte situasjoner
- har kunnskap om karakteristiske trekk ved fagspråk og fagtekster
Ferdigheter
Studenten
- kan forstå norske fagtekster
- kan uttrykke seg skriftlig og muntlig om faglige temaer
- kan forstå lengre sammenhengende tale og foredrag og følge argumentasjonsrekker
- kan forstå diskusjoner i ingeniørfaglig sammenheng
Generell kompetanse
Studenten:
- kan videreutvikle sine ferdigheter ved å nyttiggjøre seg faglitteratur
- kan delta i faglige diskusjoner og gruppearbeid
- kan anvende norsk språk som ingeniør
Hjelpemidler ved eksamen
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Studenten må være tilstede ved minimum 80% av timene
- Individuell muntlig presentasjon for medstudenter og emneansvarlig relatert til eget fagområde. Omfang ca 15-20 minutter pr. student.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
On successful completion of the course, the student has acquired the following learning outcomes classified as knowledge, skills and competence:
Knowledge The student
- can define what EBP is and recognizes the rationale for EBP and shared decision making
- is familiar with the levels in the S-pyramid and acknowledges the difference between single studies and systematic reviews
- knows the characteristics of a scientific article, e.g. IMRAD
- can explain the purpose and characteristics of qualitative and quantitative studies and syntheses of studies, e.g. systematic reviews
- understands the principles for critical appraisal and knows how to use check lists for different study designs, clinical guidelines and professional procedures
- knows different types of categorical and continuous measures of association and effect, and key graphical presentations
Skills The student
- can identify different types of professional/clinical questions, such as questions about treatment, diagnosis, prognosis, experiences and etiology
- can, for each type of clinical question, identify the preferred order of study designs
- can formulate searchable professional/clinical questions using e.g. PICO/PEO
- can construct and carry out an appropriate and simple search strategy for professional/clinical questions from the top of the S-pyramid
General competencies The student
- can critically assess health claims in the media
Emneoverlapp
The teaching is mainly designed with "flipped classroom", "team-based" and "case based" learning activities in class and smaller groups. Digital learning resources such as digital lectures, videos and films will be available to the students in advance.