EPN-V2

DAPE1400 Programmering Emneplan

Engelsk emnenavn
Programming
Studieprogram
Bachelorstudium i anvendt datateknologi
Bachelorstudium i ingeniørfag - data
Bachelorstudium i informasjonsteknologi
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2018/2019
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Dette emnet skal gi studenten grunnleggende forståelse og ferdigheter innen imperative programmeringsprinsipper og objekt-orientert programmering. Studentene fra bachelorstudium i anvendt datateknologi kan velge mellom dette emnet eller ADTE1400 Grunnleggende programmering i 1 semester.

Forkunnskapskrav

This course will use a collaborative and portfolio method to provide you with an overview over qualitative research tools and analysis. We give particular attention to methodological reflection, comparative analysis and the links between research questions and research design.

We will go through the main steps of the qualitative research process, and reflect on the process of carrying out these steps, in order to understand the strengths and limitations of various designs.

Læringsutbytte

Etter å ha gjennomført dette emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

  • Studenten kjenner til grunnleggende konsepter innen programmering, med fokus på prosedyre-orientert og objekt-orientert programmering. Selv om studenten kan primært programmere i Java, så forventes det at studenten kan overføre sine kunnskaper til andre imperative programmeringsspråk.

Ferdigheter

Studenten kan håndtere følgende programmeringskonstruksjoner i Java:

  • Operatorer og typer
  • Kontrollstrukturer
  • Funksjoner (prosedyrer) og metoder
  • Tabeller (arrayer)
  • Klasser, konstruktører, og referanser
  • Arv og polymorfisme
  • Enkle grafiske brukergrensesnitt

Generell kompetanse

Studenten kjenner til:

  • grunnleggende prinsipper for oppbygging av programmer
  • sammenhengen mellom programmeringsspråk og programutvikling
  • konsepter relatert til kvalitet og lesbarhet av kode

Arbeids- og undervisningsformer

Forelesninger og individuelle øvinger. Øvingene er basert på eget arbeid med veiledning fra faglærer og/eller studentassistent.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 1 oppgave
  • 2 individuelle prøver av 30 minutters varighet (uten bruk av hjelpemidler)

Vurdering og eksamen

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Student must participate in at least four of the seminar exercises.
  • An oral presentation, presented by the group, as well as peer feedback to another group's work. The presentation can be anything from a presentation of results from that group's work, to presenting the most interesting group discussion or reflection on course related topics.

Attendance during the group presentation is mandatory, and presentations and feedback must be approved by the course lecturer. Students who are not present or that have not provided input to the group or have not participated in providing feedback to a peer group, and presentations that are not approved, will have to submit an alternative qualification to be able to sit for the examination.

Lack of an approved course work requirement will disqualify the student from taking part in the final examination.

Hjelpemidler ved eksamen

The exam in the course is a semester course paper. The exam paper must have a scope of 10 pages (+/- 10 per cent). Font and font size: Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.

The student will work with the course paper through work on and reflections about the practical exercises through the semester until delivery. The paper’s theme is defined or approved by the course leader.

Vurderingsuttrykk

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Sensorordning

Grade scale A-F.

Emneoverlapp

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.