EPN-V2

DAPE1400 Programmering Emneplan

Engelsk emnenavn
Programming
Studieprogram
Bachelorstudium i anvendt datateknologi
Bachelorstudium i ingeniørfag - data
Bachelorstudium i informasjonsteknologi
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2018/2019
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Individual six-hour written school examination.

Forkunnskapskrav

All aids are permitted.

Læringsutbytte

Grade scale spring 2021:

Graded scale A-F

[Grade scale earlier:]

Pass/fail.

Arbeids- og undervisningsformer

One internal examiner. External examiners are used regularly.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Ingen forkunnskapskrav.

Vurdering og eksamen

Etter å ha fullført emnet skal studenten ha følgende kompetanse definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har praktisk og teoretisk kunnskap om norsk språksystem/grammatikk
  • har kunnskap om bruk av norsk språk i arbeidsrelaterte situasjoner
  • har kunnskap om karakteristiske trekk ved fagspråk og fagtekster

Ferdigheter

Studenten

  • kan forstå norske fagtekster
  • kan uttrykke seg skriftlig og muntlig om faglige temaer
  • kan forstå lengre sammenhengende tale og foredrag og følge argumentasjonsrekker
  • kan forstå diskusjoner i ingeniørfaglig sammenheng

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan videreutvikle sine ferdigheter ved å nyttiggjøre seg faglitteratur
  • kan delta i faglige diskusjoner og gruppearbeid
  • kan anvende norsk språk som ingeniør

Hjelpemidler ved eksamen

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Studenten må være tilstede ved minimum 80% av timene
  • Individuell muntlig presentasjon for medstudenter og emneansvarlig relatert til eget fagområde. Omfang ca 15-20 minutter pr. student.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F.

Sensorordning

On successful completion of the course, the student has acquired the following learning outcomes classified as knowledge, skills and competence:

Knowledge The student

  • can define what EBP is and recognizes the rationale for EBP and shared decision making
  • is familiar with the levels in the S-pyramid and acknowledges the difference between single studies and systematic reviews
  • knows the characteristics of a scientific article, e.g. IMRAD
  • can explain the purpose and characteristics of qualitative and quantitative studies and syntheses of studies, e.g. systematic reviews
  • understands the principles for critical appraisal and knows how to use check lists for different study designs, clinical guidelines and professional procedures
  • knows different types of categorical and continuous measures of association and effect, and key graphical presentations

Skills The student

  • can identify different types of professional/clinical questions, such as questions about treatment, diagnosis, prognosis, experiences and etiology
  • can, for each type of clinical question, identify the preferred order of study designs
  • can formulate searchable professional/clinical questions using e.g. PICO/PEO
  • can construct and carry out an appropriate and simple search strategy for professional/clinical questions from the top of the S-pyramid

General competencies The student

  • can critically assess health claims in the media

Emneoverlapp

The teaching is mainly designed with "flipped classroom", "team-based" and "case based" learning activities in class and smaller groups. Digital learning resources such as digital lectures, videos and films will be available to the students in advance.