EPN-V2

DAFE2200 Software Engineering Course description

Course name in Norwegian
Systemutvikling
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

In this course, the students shall develop knowledge, skills and general competence relating to the development of software systems. The students shall gain insight into how the properties of the systems are defined, the framework for the development and how the development process is managed. Furthermore, the students shall learn to understand some of the complexity of the interaction between software systems and different user and stakeholder groups. The students shall understand the essence of and develop the ability to critically assess both modern (including agile) and traditional methods and technologies for software engineering.;

Recommended preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav

Required preliminary courses

No requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge The student is capable of explaining:

  • different phases and activities that form part of software engineering
  • different methods and technologies for software engineering
  • the use of different process models, methods, techniques and tools to achieve project and system quality

;

Skills

The student is capable of:

  • applying methods and techniques to obtain, analyse and specify requirements for a system
  • designing software systems
  • considering and applying expedient processes, methods, techniques and tools for software development
  • creating system design based on a requirements analysis

;

General competence

The student has:

  • knowledge of qualitative and quantitative research methods

Teaching and learning methods

Lectures and exercises. Compulsory assignments are carried out in groups. The groups normally comprise 3 to 5 students.

Course requirements

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:

  • three;big group assignments (3-5 students) where the students demonstrate their understanding of the course literature. The groups are expected to submit papers that clearly show that they have discussed and reflected on the assignments.

Assessment

Individual written exam, 3 hours.;

The exam result can be appealed.

Permitted exam materials and equipment

None.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

Anatomi beskriver og forklarer hvordan ulike vevstyper og organsystemer er bygget opp og fungerer. I fysioterapi forstås kroppen som en funksjonell enhet. Grunnleggende kunnskap om kroppens oppbygging og funksjonsevne, samt samspillet mellom disse er nødvendig for fysioterapeuter. Det gir grunnlag for å undersøke struktur i ulike vev, funksjon i muskelskjelettsystemet og analysere bevegelse og aktiviteter.

Emnet består av fagområdet anatomi i rammeplanen.

Overlapping courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • kan beskrive og gjøre rede for kroppens anatomiske strukturer, oppbygging, og funksjon
  • kan gjøre rede for sentralnervesystemets oppbygging og funksjon, herunder smertefysiologi
  • kan gjøre rede for forholdet mellom det perifere, sentrale og autonome nervesystemets oppbygging og funksjon, og kroppen som funksjonell enhet.
  • kan gjøre rede for nervesystemets plastisitet og evne til restitusjon etter skade
  • kan gjøre rede for muskel-, skjelett- og nervesystem med vekt på kroppen som sensoriskmotorisk enhet
  • kan gjøre rede for sanseapparatets struktur og funksjon.

Ferdigheter

Studenten kan

  • kan identifisere anatomiske strukturer på anatomiske preparater
  • kan palpere og identifisere anatomiske strukturer på kroppens overflate
  • kan utføre og begrunne enkle funksjonsundersøkelser
  • forholder seg respektfullt ved håndtering av anatomiske preparater

Generell kompetanse

Studenten

  • forholder seg respektfullt til menneskekroppen ved undersøkelser