EPN-V2

BYVE3605 Vannkraftteknikk Emneplan

Engelsk emnenavn
Hydroelectric Power
Studieprogram
Bachelorstudium i ingeniørfag - bygg
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2023/2024
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Opptak til studiet.

Forkunnskapskrav

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap Studenten

  • har inngående kunnskap om forskningsprosessen
  • har inngående kunnskap om de mest anvendte metodene i kvalitativ og kvantitativ forskningstilnærming
  • har inngående kunnskap om sammenhengen mellom vitenskapsteori og forskningsmetode

Ferdigheter Studenten

  • kan planlegge datainnsamling av kvalitative og/eller kvantitative data
  • kan analysere og tolke kvantitative data, som deskriptive tabeller og figurer
  • kan analysere og tolke kvalitative data, som ulike former for tekstmateriale
  • kan identifisere og belyse forskningsetiske problemstillinger i egne prosjekter

Generell kompetanse Studenten

  • kan anvende kunnskaper og ferdigheter gjennom kritisk analyse og resonnement rettet mot ulike kunnskapsformer, verdier og menneskesyn
  • kan analysere relevante fag-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger og komme med forslag til løsninger
  • kan formidle fag- og forskningsresultater som er relevante for helse- og sosialtjenesten

Læringsutbytte

Forelesninger, gruppearbeid, seminar med fremlegg og selvstudier.

Arbeids- og undervisningsformer

For å fremstille seg til eksamen må arbeidskravet være godkjent.

Gruppeoppgave

  • Utføres i gruppe på normalt 3-6 studenter.
  • Omfang: 2000 ord (+/- 10 %).
  • Pensum skal anvendes i besvarelsen.
  • Muntlig fremlegg i gruppe.
  • Studentene får muntlig tilbakemelding fra medstudenter og muntlig tilbakemelding fra faglærer.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Skriftlig hjemmeeksamen i gruppe på 3-4 studenter, 4 dager. Omfang: 2500 ord (+/- 20 %).

Vurdering og eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Hjelpemidler ved eksamen

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Uttrekk på minimum 20% av besvarelsene vurderes av ekstern sensor. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F

Sensorordning

En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.