EPN-V2

BYVE3605 Hydroelectric Power Course description

Course name in Norwegian
Vannkraftteknikk
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Civil Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Hydroelectric engineering, hydrology, hydraulics.

Elective courses are set up under precondition that there are enough students in the course.

Required preliminary courses

No requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student:

  • is sufficiently familiar with basic hydrology and hydraulics to understand the water cycle and the properties of water, including flood hydrology
  • is familiar with the basic concepts and design methods for structures crossing watercourses

Skills

The student is capable of:

  • making use of the most important standards and guidelines for structures crossing watercourses
  • estimating the amount of water available for power production in a watercourse
  • dimensioning and calculating the stability of dams and other technical watercourse structures
  • optimising power plants in terms of energy production and energy considerations
  • describing the most important turbine types and explaining their function and special properties

General competence

The student is capable of:

  • making independent assessments of a planned power plant, including the choice of dam type, installation and estimated production
  • considering environmental issues relating to the development of power plants

Teaching and learning methods

Lectures and exercises. Excursion to a power plant.

Course requirements

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:

  • 6 exercises.

Assessment

Exam form: Individual written exam, 3 hours

The result of the exam can be appealed.

In the event of a resit or rescheduled exam, an oral examination may be used instead. The exam results cannot be appealed.

Permitted exam materials and equipment

Godkjent av studieutvalget ved fakultet LUI 5. mars 2015. Revisjon godkjent på fullmakt av leder i utdanningsutvalget 19. desember 2019. Redaksjonell endring lagt inn 27. mai 2021. Gjeldende fra høstsemesteret 2021. ;

;

Emnet Bacheloroppgave er det avsluttende emnet i graden Bachelor i tolking i offentlig sektor. Emnet er nett- og samlingsbasert, og det tilbys som deltidsstudium over ett semester.; ;

;

I arbeidet med bacheloroppgaven skal studentene bygge på kunnskap og ferdigheter fra tidligere deler av studiet. Bacheloroppgaven skal bidra til å høyne studentenes kompetansenivå, faglige trygghet og profesjonsbevissthet.;

Grading scale

Ingen forkunnskapskrav.

Examiners

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse: ;

;

Kunnskap;

Studenten;

  • har kunnskap om sentrale vitenskapsteoretiske spørsmålsstillinger i tolkeforskning
  • har kunnskap om sentrale spørsmål knyttet til forskningsmetoder med relevans for studier av virksomhet innenfor tolkeyrket
  • har kunnskap om sentrale praktiske og faglige utfordringer i tolkens virksomhet som er utviklet gjennom bacheloroppgaven
  • har kunnskap om det emnet som den enkelte har fordypet seg i gjennom bacheloroppgaven

;

Ferdigheter

Studenten

  • kan formidle og dokumentere sentralt fagstoff innen det selvvalgte temaet;
  • kan kritisk analysere relevant forskning om tolking og hvilken betydning denne kan ha for utøvelsen av yrket;
  • kan planlegge og delta i utviklingsarbeid knyttet til tolkefaget, og kan kritisk vurdere disse i etterkant
  • kan anvende vitenskapsteoretisk og metodisk kunnskap i utformingen av en egen bacheloroppgave
  • kan skrive en akademisk tekst

;

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger innen det selvvalgte temaet;
  • har innsikt i tolkeyrket i et komplekst og mangfoldig samfunn;
  • har innsikt i det selvvalgte temaets historiske og samfunnsmessige kontekst