Programplaner og emneplaner - Student
BVUH3900 Bacheloroppgave Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Bachelor Thesis
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Emnehistorikk
- 
                                                    
- Programplan
- 
    InnledningI forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått. 
- 
    Forkunnskapskrav1. Utviklingsoppgave - individuell Vurderes av intern sensor. Emnet kan bli trukket ut til ekstern sensur. 2. Praktisk utøvende eksamen - gruppe Eksamenen vurderes av to sensorer. Emnet kan bli trukket ut til ekstern sensur. 
- 
    LæringsutbytteKunnskaper Etter gjennomført emne skal studenten - ha bred kunnskap om forsknings- og utviklingsarbeid innenfor barnevernspedagogers arbeidsområder
- ha kunnskap om grunnleggende forskningsmetoder og forskningsetikk
- ha kjennskap til ulike kunnskapsteoretiske posisjoner som er relevante for valgt tema og problemstilling
 Ferdigheter Studenten skal kunne - utvikle praksisrelevante problemstillinger
- finne, vurdere og henvise til fagstoff og teorier slik at disse kan belyse problemstillingen på en relevant måte
- reflektere over forskningsetiske problemstillinger i bacheloroppgaven og kunne redegjøre for egen posisjon
 Generell kompetanse Studenten skal kunne - anvende sosialpedagogisk kunnskap i større skriftlige arbeider
- anvende formelle og metodiske krav som stilles til akademisk skriving
- anvende analytisk kompetanse og kritisk refleksjon
- reflektere analytisk over temaer i bacheloroppgaven og trekke inn kunnskapsteori
 
- 
    Arbeids- og undervisningsformerBestått DT1000 Drama og teaterkommunikasjon eller tilsvarende. 
- 
    Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteterStudiet består av fire hovedområder: - Spill med figurer.
- Figuren i det sceniske rommet.
- Figurteatret og fortellerteknikker.
- Fagteori og fagdidaktikk.
 
- 
    Vurdering og eksamenEmnet er 100 prosent faglig overlapp med emne ZFIG1 Figurteater 1. 
- 
    Hjelpemidler ved eksamenEttersom det er bacheloroppgaven som er eksamensformen vil alle hjelpemidler være tillatt, så sant kilder oppgis. 
- 
    VurderingsuttrykkVurderingsuttrykket er en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. Ved stryk har studenten rett til å levere en bearbeidet bacheloroppgave til ny eksamen. Studentene har krav på begrunnelse for stryk, samt en times ekstra individuell veiledning i forbindelse med forbedring av oppgaven. Studenter må selv ta kontakt med emneansvarlig for å få veiledningstimen. Det gis ingen veiledning i juli måned. Studenter som stryker to ganger må ved neste eksamen levere ny bacheloroppgave basert på en ny problemstilling. Studenter må selv ta kontakt med emneansvarlig for å få tilbud om tre veiledningsavtaler á 45 minutter, i god tid før innlevering. Ved ønske om å forbedre sensuren må studenten skrive en ny bacheloroppgave med nytt tema og ny problemstilling. Studenten har ikke krav på veiledning ved ønske om å forbedre karakteren. En student kan fremstille seg til ny eksamen ved neste ordinære eksamen. 
- 
    SensorordningDet benyttes en intern og en ekstern sensor ved bedømming av bacheloroppgaven. En students veileder kan ikke være sensor for denne studenten.