Programplaner og emneplaner - Student
BSL5900 Master Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master Programme in Management of Library and Information Institutions
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Required preliminary courses
The assessment consists of a five-hour supervised written exam.
Candidates who fail or who have documented valid grounds for absence from the ordinary exam can take a resit/rescheduled exam.
Learning outcomes
No aids are permitted for the written exam.
Teaching and learning methods
Arbeidet med mastergradsoppgaven innledes med et første avhandlingsseminar som gir grunnlag for fastleggelse av emne for oppgaven. Det arrangeres to temaspesifikke avhandlingsseminarer der studentene legger frem deler av oppgaven, og får kommentarer og tilbakemeldinger fra lærere og opponenter.
Veiledning under arbeidet med masteroppgaven er obligatorisk, og en veiledningsavtale mellom student og veileder skal senest inngås ved første avhandlingsseminar. Det gis ca 10 timer individuell veiledning samt 2 * 6 timers avhandlingsseminar.
Mastergradsoppgaver kan utarbeides individuelt eller som et samarbeid mellom flere. I sistnevnte tilfelle må hver enkeltes ansvar tydelig fremgå av forordet.
Course requirements
Tilstedeværelse samt fremlegg av eget arbeid ved to avhandlingsseminarer.
Assessment
All answer papers are assessed by an internal examiner. External examiners are used in cases of doubt about whether a pass grade should be awarded and for spot check assessments of approx. 25% of the papers. The grades awarded for the answer papers assessed together with an external sensor form the basis for determining the level for awarding the different grades. The internal examiner shall take the external examiner's assessment into consideration in the grading of all the exams.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.