Programplaner og emneplaner - Student
BMAL6000 Diversity Management in Early Childhood Education Course description
- Course name in Norwegian
- Mangfoldsledelse i barnehagen
- Study programme
-
Diversity Management in Early Childhood EducationDiversity Management in Early Childhood Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Learning outcomes
Inger Marie Stigen
Content
Pass/fail.
Teaching and learning methods
All.
Course requirements
Language of instruction: Norwegian
The focus of this course is clinical supervision, practiced both individualy and in groups. The course highlights and operationalises supervision as a concept and structured educational process. The course is based on teaching and hands-on supervision (simulation), where the student is guided in supervision situations. Emphasis is placed on developing professional and personal skills as a supervisor through self-training and critical reflection. Assessment and evaluation in supervision are problematised.
Assessment
The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can critically assess traditions, theories, models and methods of supervision
- can critically assess the framework and guidelines for student supervision
Skills
The student
- can plan, carry out and critically assess supervision individually and in groups
- can apply and critically assess key supervision methods and can reflect on challenges related to supervision
- can lead reflection groups
General competence
The student
- can assess relevant professional and ethical problems reflected in the supervision process
- can critically reflect on and analyse supervision and personal skills in their own and other’s supervision, and give constructive feedback
- can assess challenges and opportunities for professional development and research related to supervision
Grading scale
The course will use varied, student-active work methods. Work and teaching methods include lectures, practical exercises in supervision individually and in groups, group work and self-study (if relevant, using digital solutions).
Examiners
Individual project examination, in the form of a given topic that is developed during the course. Scope: 2500 words (+/- 10%).
Resit examination: If the student is awarded the grade F (fails the written assignment), he/she will be given one (1) opportunity to submit a reworked version.
Admission requirements
Målgruppe
Studiet retter seg mot pedagogiske ledere og styrere i barnehage som vil styrke sin mangfoldskompetanse.
Opptakskrav
Opptakskravet er bachelorgrad innen barnehagelærerutdanning eller tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå, jfr. Barnehagelovens bestemmelser §§ 17 og 18. Studentene skal i løpet av studiet gjennomføre oppgaver og arbeidskrav som tar utgangspunkt i kunnskapsdeling og utprøving av ny faglig kunnskap i eget kollegium i barnehagen. Det er derfor et krav at studenten er i arbeid som leder i barnehage under hele studiet. Ansettelsesforholdet må dokumenteres ved søknad om opptak.
Med tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå menes følgende utdanninger i kombinasjon med tilleggsutdanning i barnehagepedagogikk (60 studiepoeng):
- Grunnskolelærer for trinn 1-7 eller tidligere allmennlærerutdanning
- Faglærer (treårig faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag eller treårig faglærerutdanning som gir kompetanse for tilsetting fra 1. klassetrinn)
- Spesialpedagog
- Barnevernspedagog
- Kateket
- Steinerhøyskolens bachelorutdanning i førskolepedagogikk eller Steinerhøyskolens lærerutdanning med bachelorgrad i steinerpedagogikk
Veiledet praksisopplæring knyttet til arbeid med barn må inngå som en integrert del av utdanningen.
For lærere er det krav om undervisningskompetanse fra 1. trinn i grunnskolen, eller tilsvarende kompetanse fra utdanning fra utlandet.
Søkere med morsmål fra land utenfor Norden må dokumentere norsk og engelsk tilsvarende kravet til generell studiekompetanse (samordnaopptak.no).
Fra søkere med utenlandsk barnehagelærerutdanning eller lærerutdanning kreves godkjenning av NOKUT (fra og med 2020) eller Utdanningsdirektoratet/Udir (til og med 2019). For mer informasjon, se NOKUTS nettsider (nokut.no).