Programplaner og emneplaner - Student
BLNR0000 Forberedende norsk til barnehagelærerutdanning Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Norwegian
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Emnehistorikk
-
Innledning
The Nordic countries have a long tradition of outdoor education. This course focuses on play and movement, and experimental work related to a variety of environments in educational contexts. The course will have a theoretical and practical approach to the topics. The students’ own experiences from acting, moving and living in nature are a key element in the course. Field trips and hiking tours are embedded in the course.
The course content is based on the two disciplines natural science and physical education. With kindergartens and schools as the target area, the course seeks to provide insight into and competency in outdoor education, play and movement and how to organise didactic courses and activities for children. Furthermore, the students will compare the knowledge they acquire with the pedagogical traditions in their own country. The pedagogical project has a problem-based focus on play, movement, nature and/or outdoor education.
Joint events with the other Nordic Childhoods courses are integrated as overnight trips and outdoor excursions. The courses focus on play, learning by doing, experience and workshops and also visits to schools, kindergartens and other institutions.
Læringsutbytte
After completing the course, the student should have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has developed knowledge of
• outdoor activities and environmental ethics in different aspects of pedagogical work
• physical literacy
• motor development and learning
• different approaches to outdoor didactics
• sustainable development
• foodliteracy
• in-depthstudy of the topics presented
Skills
The student has developed
• basic skills in outdoor life (friluftsliv)
• practical skills in (working with different approaches to) outdoor didactics
• skills in working with play and bodily movement in different environments
General competence
The student has developed
• an awareness of and reflections on education and child welfare - values and practices in
in a Nordic and comparative perspective
• competencies to analyse and communicate gender-related professional issues related
to outdoor education
• knowledge about cultural and comparative pedagogical approaches in different
educational programmes
• knowledge about writing an academic paper
Innhold
- Akademiske teksters struktur, kontekst og hensikt
- Skriving av fagtekster som læringsmåte og dokumentasjonsform
- Muntlig presentasjon og muntlig samtale
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningsformene vil variere mellom forelesninger, kollokviearbeid, gruppe- og individuelle veiledninger, case arbeid og digitale læringsverktøy. Det forventes arbeid mellom undervisningsøktene som for eksempel lese en artikkel, skrive en kort refleksjon, forberede et lite faglig innlegg til undervisningen eller lignende. Undervisningen vil ta utgangspunkt i studentenes erfaringer fra øvrig undervisning, og innholdet vil støtte opp under studiekompetansen studentene trenger for å delta der.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Arbeidskravene som har flere deler, dokumenteres ved å samles i mappe og gis en samlet vurdering. Innholdet i arbeidskravene kan være knyttet til konkrete oppgaver i andre fag, og etter avtale med lærer, kan temaene endres tilsvarende. Minst en av de skriftlige oppgavene må gjennomføres på den målformen studenten ikke bruker til vanlig.
- Arbeidskrav 1: Skriftlig refleksjonsnotat. Minst to av tre må gjennomføres.
- A) En tekst om tilnærming til akademiske tekster
- B) En tekst om å analysere akademiske tekster, med særlig vekt på logikk og på henvisninger.
- C) En tekst om begreper i akademiske tekster.
Omfanget er på mellom 350-700 ord, det nøyaktige omfanget angis i hver enkelt oppgave.
- Arbeidskrav 2: Skriftlig refleksjonsnotat. Minst to av tre må gjennomføres.
- A) Skriving av avsnitt.
- B) Ordning av stoffet i en tekst.
- C) Respons på medstudenters fagtekster.
Omfanget er på mellom 350-700 ord, det nøyaktige omfanget angis i hver enkelt oppgave.
- Arbeidskrav 3: Muntlig presentasjon, hver på inntil fem minutter. Minst to av tre må gjennomføres.
- A) Deltagelse i en diskusjon.
- B) Presentasjon av artikkel.
- C) Presentasjon av fagstoff.
Krav til deltakelse
For å få godkjent kurset, må studenten delta på minst 80% av klasseromsundervisningen.
Vurdering og eksamen
Part two: All examination suppert materials are permitted. However, Sources musts be stated in accordance with
applicable rules for source References.
Vurderingsuttrykk
Part 1 The grade scale will be in accordance with the ECTS grading scale, with A - E as pass grades and F as a fail grade.
Part 2 The grade scale will be pass/fail.
Sensorordning
Part one: The exam is evaluated by two internal examiners. Overall exam procedures will be reviewed and approved by an external examiner.
Part two: The exam is evaluated by two internal examiners.