Programplaner og emneplaner - Student
BIBV3060 Themes in Library, Archives and Museums: An Exploration of Practice Course description
- Course name in Norwegian
- Themes in Library, Archives and Museums: An Exploration of Practice
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- En skriftlig rapport over et oppgitt tema. Rapporten beskriver en løsning på et praktisk problem innen en av emnets tematikker, fundert på arkivfaglig kunnskap. Arbeidskravet leveres individuelt eller av grupper på inntil 3 personer. Omfanget er ca. 15.000 tegn (ca. 6 sider) ekskl. mellomrom for individuelle oppgaver, og ytterligere om lag 2.500 tegn (ca. én side) ekstra per medforfatter. Etter avtale med faglærer kan arbeidskravet leveres i andre formater, for eksempel en prosjektbeskrivelse, med sammenlignbar arbeidsmengde.
Arbeidskrav må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
-
Required preliminary courses
Eksamen i emnet er en hjemmeeksamen over en periode på 3 dager. Besvarelsen skal ha et omfang på ca. 6 sider (eksklusive forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg). Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
-
Learning outcomes
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
-
Teaching and learning methods
Gradert skala A-F.
-
Course requirements
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
-
Assessment
Leiv Bjelland
-
Grading scale
Letter grading A-F.
-
Examiners
The examination is evaluated by both an internal and an external examiner. The external examiner grades a randomly selected sample, comprising approximately 25 percent of the exams. The grades assigned to this sample serve as a basis for the internal examiners who will assess the remaining exams.
-
Course contact person